Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce








 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Corolla 89 1.3 xl. Ryger meget sort



Lørdag 01-05-2008 kl. 13:51
Mit problem er at den får alt for meget at leve af. Tændrørene er helt sorte og nogle gange våde når man skruer dem ud.

1: I tomgang ryger den meget sort
2: Ved fuld acc bliver der også helt sort tåget i bagspejlet
3: Strømfordeleren er drejet helt om mod urets retning ( hvis man kikker ind på den fra siden af bilen) for at den kan tage gassen. Hvis man drejer den en lille smule med uret kan den ikke tage gassen ( drukner)
4: Den starter dårligt når den er varm
5: Står og ruller i tomgang 400-900 omdr.

Håber der er en prof herinde der kan fortæller mig om der er en svaghed på dem, eller hvad problemt skyldes ud fra de punkter jeg har skrevet.

Corolla 89 1.3 xl. Ryger meget sort



Forum rating: Top 50
Lørdag 01-05-2008 kl. 21:49
    Vis profil  Vis bilprofil
Kaburatoren er en kendt svaghed, der er noget med en fra en Starlet er bedre.
Men det er ikke noget jeg har rodet med.

Corolla 89 1.3 xl. Ryger meget sort



Forum rating: Top 10
Lørdag 01-05-2008 kl. 23:04
    Vis profil  
^^Men den køre med manuel choker...

/bm
Picnic... Fornuftig til barnesæder...

Corolla 89 1.3 xl. Ryger meget sort



Lørdag 01-05-2008 kl. 23:05
ved du hvad problemet er på karburatoren?? om der er noget i den der bliver slidt.

Corolla 89 1.3 xl. Ryger meget sort



Lørdag 01-05-2008 kl. 23:07
OG??

Corolla 89 1.3 xl. Ryger meget sort



Forum rating: Top 10
Lørdag 01-05-2008 kl. 23:14
    Vis profil  
Er det mig du skriver OG?? til...?

/bm
Picnic... Fornuftig til barnesæder...

Corolla 89 1.3 xl. Ryger meget sort



Onsdag 03-05-2008 kl. 00:30
Jeg mener den køre med automat choker

Corolla 89 1.3 xl. Ryger meget sort



Forum rating: Top 25
Onsdag 03-05-2008 kl. 06:52
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er med , stor sandsynlighed , den grønne dåse med 3 slanger på bagsiden af karburatoren der er i stykker .

Vaccumdåsen til tændingsforstilling har det også med at gå til , den giver også forøget benzinmængde hvis der er gennemgang imellem de 2 membraner .

Svingklodserne i strømfordeleren kan også godt sætte sig fast , det kunne det godt tyde på når strømfordeleren er drejet helt til den ene side .

Der er et utal af fejlmuligheder på den model motor og den er lidt speciel at justere /fejlsøge på , det er svært at forklare på skrift .
JA aka Carlos
Brugte Toyotadele sælges , se annonce i marked .


Corolla 89 1.3 xl. Ryger meget sort



Onsdag 03-05-2008 kl. 11:57
Tak for de gode råd Jens. Det må jeg have gået igennem. håber det virker.

Corolla 89 1.3 xl. Ryger meget sort



Torsdag 06-05-2008 kl. 16:00
Det var den grønne dåse det var galt med.

Det hvide der sidder ved siden af den grønne, hvilken funktion har den?? Er det også noget med emissionen at gøre??

Corolla 89 1.3 xl. Ryger meget sort



Torsdag 06-05-2008 kl. 16:17
Glemte helt at sige at den stadig ikke starter med det samme når den har stået stille i 10 min, så er det lige som om den ikke får noget benzin. Giver den lidt gas og så går den igang. OG det er kun når den er varm og har stået stille i 10 min.

Men røg og os det er iorden nu efter den grønne dåse er skiftet til ny:)

Corolla 89 1.3 xl. Ryger meget sort



Forum rating: Top 500
Lørdag 07-05-2008 kl. 14:24
    Vis profil  
det der med at den ikke vil starte, uden pedal når den er varm, har jeg fået fortalt at skulle være fordi at benzinen fordamper fra karburatoren, grundet motoren er så varm. Derfor skal denlige ha trukket noget nyt ind igen. Min kører PERFEKT!, lige bortset fra at den heller ikk er tosset med at starte når den er varm.

Corolla 89 1.3 xl. Ryger meget sort



Forum rating: Top 250
Lørdag 07-05-2008 kl. 21:18
    Vis profil  Vis bilprofil
Nu har jeg altid lært fra folk med erfaringer på arbejdet, at de gode gamle 2E-motorer skal startes med fuld pedal, selvfølgelig kun lige, til de er i gang. Og det virkede altid på min gamle EE80'er.
Eller stort set altid, for min havde, ligesom mange andre, problemer med at gå helt ordentligt (falde meget langt ned i omdrejninger efter et længere stykke med samme pedalstilling, hoppe en svag anelse rundt i rundkørsler og sådan). Det har vores pladesmed så åbenbart engang "tilbage i krigen" fundet en løsning på. Jeg kan ikke forklare, hvad han præcist gør, men det er noget med at fjerne et par vakuumslanger og på karb-modellen med 2 vakuumdåser også fjerne den ene. Det skulle være noget med, at karburatoren drukner sig selv en lille smule og ved at fjerne de ting, skulle det løse problemet. Jeg ved godt, det lyder pænt usansynligt, men han har gjort det ved mange og gjorde det ved min motor også og justerede den korrekt ind bagefter. Den havde aldrig kørt så godt som derefter og der var ingen problemer med forurening eller noget. CO2 und alles stod perfekt...

Corolla 89 1.3 xl. Ryger meget sort



Lørdag 07-05-2008 kl. 22:02
Jeg har skiftet den grønne vakum dåse og derefter er der ingen hoppen og den falder ritig fint ned i omdrejninger. Men tænkte på om den hvide dåse kan skyldes startproblemer ved varm motor??

Men ved du om det er den grønne eller hvide vakumdåse han fjernede?? og hvad gjorde han ved vakum slangeren, satte han dem sammen eller blev de bare blindet af??

Corolla 89 1.3 xl. Ryger meget sort



Fredag 06-05-2009 kl. 12:46
hvad er det for en grøn dåse i snakker om ???

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg