Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Tuning af 20v Black



Forum rating: Top 500
Tirsdag 08-05-2008 kl. 15:41
    Vis profil  
jeg går og leger lidt med tanken om at hive en god portion kræfter ud af sådan en maskine på ren sug.

Jeg har så kommet til et dilemma mht. knastaksler. Der er jo et bredt udvalg på www.streetpower.dk, men de knastaksler som er over 264 grader, vil ikke kunne bibeholde VVT systemet på indsugningen.

Bilen skal også kunne bruges til hverdag, så hvor store ulemper/fordele er der ved at sløjfe VVT og gå efter en hidsig knastaksel, frem for at beholde det, og tage en mere moderat knastaksel?

Håber på god debat om dette, jeg er i stor tvivl :)

Mvh Mathias
Celica ST165 4x4 Turbo :D Sjov i sne.....

Tuning af 20v Black



Forum rating: Top 100
Tirsdag 08-05-2008 kl. 20:38
    Vis profil  
Mathias, hvad er dit mål?
og i hvilken bil?
:spin) det er ikke reklame, blot en oplysning :spin)

Tuning af 20v Black



Tirsdag 08-05-2008 kl. 21:02
Jeg har ikke sat mig noget mål mht. effekt endnu, men jeg vil da prøve at jagte de 180-190 stykker.

Mht. Motorstyring bliver det noget MS, medmindre nogen andre har alternativer (dog i samme prisklasse).

Det bliver højst sandsynligt i en AE101.

Tuning af 20v Black



Forum rating: Top 10
Tirsdag 08-05-2008 kl. 21:23
    Vis profil  
Hmm... tror da næsten det skulle være muligt på std. motor... hvis der er ordenlig udstødning og tragte... prøv at høre Rene fra www.turbomotor.dk

Ellers må vi lige vente på at Finn skriver hvad det er de trækker ud af BT'en lige pt...

/bm
Picnic... Fornuftig til barnesæder...

Tuning af 20v Black



Tirsdag 08-05-2008 kl. 21:53
Det er omkring 170 hk de laver med tragte på...
Men mere vigtigt er, den laver meget bedre bundtræk når der kommer en programerbar på..
Tydlig forskel i optræk,

Tuning af 20v Black



Tirsdag 08-05-2008 kl. 22:18
Alt det med tragte, styreboks, udstødning osv. kommer nok i en anden tråd senere hen.

Det jeg er mest interesseret i at finde ud af nu er;
Kan det betale sig at vælge en knastaksel med længere åbningstid og så sløjfe VVT systemet, eller tage en som er lidt skrappere end standard, men samtidig kan køre med VVT systemet.

Hvad er fordele og ulemper ved begge løsninger.


Tuning af 20v Black



Forum rating: Top 100
Tirsdag 08-05-2008 kl. 22:32
    Vis profil  
vvt burde give en bedre nm.kurve, men igen, der er finn du skal have fat i ang dette i det her forum
:spin) det er ikke reklame, blot en oplysning :spin)

Tuning af 20v Black



Tirsdag 08-05-2008 kl. 22:33
Hvis du vælger de knaster hvor du ikke kan bruge VVT, så skal du bruge justerbar knasthjul, da du taber en masse bund når du ikke har VVT, og derfor måske justere knasthjul, og lave en kompromi løsning, imellem god bund, og max effekt...

Fordelen ved VVT er der får du max af begge dele...

Tuning af 20v Black



Forum rating: Top 500
Onsdag 11-05-2008 kl. 17:17
    Vis profil  
så hvis man beholder vvt, vil bilen være mere behagelig og jævn at køre i, samt den ville have større moment?
Celica ST165 4x4 Turbo :D Sjov i sne.....

Tuning af 20v Black



Onsdag 11-05-2008 kl. 20:50
Skal bilen bruges til hverdag, så ville jeg beholde VVT...


 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg