Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Corolla ee80 1,3 (2e) - vil ikk stå i tomgang



Onsdag 21-05-2008 kl. 17:54
Hej jeg har et problem med min eller trofaste corolla..!
- det er en 87´er ee80 med karburator-motoren (2e)
- Når jeg starter bilen når den er kold kører den perfekt den ligger på ca. 2000 omdr. og falder langsom jo varmere den bliver, men når den bliver driftsvarm begynder omdr. at så på 300-400 og hvis jeg lader den stå går du ud efter et par sekunder...!

- hvad kan det være er der nogen der har prøvet det før...!
- Det skal lige siges at forrøret er utæt, men det burde vel ikk ha noget at sige til at den ikk kan holde tomgang...!
- nogle ideer???

Corolla ee80 1,3 (2e) - vil ikk stå i tomgang



Forum rating: Top 10
Onsdag 21-05-2008 kl. 20:04
    Vis profil  
Men jeg har et billigt forrør...

/bm
Picnic... Fornuftig til barnesæder...

Corolla ee80 1,3 (2e) - vil ikk stå i tomgang



Forum rating: Top 50
Onsdag 21-05-2008 kl. 21:24
    Vis profil  Vis bilprofil
Tjek om chokeren hænger...

Corolla ee80 1,3 (2e) - vil ikk stå i tomgang



Forum rating: Top 250
Torsdag 22-05-2008 kl. 18:08
    Vis profil  Vis bilprofil
det tyder da på chokeren virker ok på den, når den starte på 2000ord. også falde når den bliver varm..
min gamle havde hul i udstødnings manifolden og det påvirkede tomgangen men ellers så kan du stille tomgangen lidt op på den .. og se om det hjælper på den .. nu kan jeg ikke huske forskel på hva for en som styre hva.. men der sidder en skrue på begge sider af luftfiltert (lige ned under ca ) men den ene styre varm tomgang og den anden kold tomgang... de skruger kan du finde ved at giv lidt gas også se som trækker i gas kablet der hvor den "falder ned på" det er en skrue som kan stilles lidt på for at juster tomgangen ... bar prøv at se på den med kold tomgang og med varm tomgang .. der burte være forskel på hva for en som rør i kold og varm tilstand ...

Corolla ee80 1,3 (2e) - vil ikk stå i tomgang



Onsdag 28-05-2008 kl. 10:46
kontrollere den grønne vakumdåse på siden af karburatoren. Den var skyld i blandt andet at min 1,3 gik i stå i tomgang og fik alt for meget at leve af.

Muligvis en ide

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg