Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




























 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 250
Søndag 07-06-2008 kl. 21:34
    Vis profil  
Jeg har en Corolla fra 1997 en E10 sedan 1,3 4E-FE som rasler meget ved sejræk i små gader, jeg er blevet fortalt at det er Tændings "Banken" er der nogen der har oplevet samme problem ?
Først skabte Gud Jorden derefter skabte han Toyota

Rasler ved sejtræk



Søndag 07-06-2008 kl. 21:44
Ja, men min rasler også hvis jeg f.eks. kører, sætter den i 5 og trykker.. (det er der man kan høre det bedst) men også hvis jeg trækker noget og trykker lidt hårdere..

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 250
Søndag 07-06-2008 kl. 21:47
    Vis profil  
ja præcis sådan gør min også og jeg har gået hele undervognen igennem og motorrum og der er intet der sidder løst så jeg ved ikke om det er denne Tændingsbanken der er så tydeligt.
Først skabte Gud Jorden derefter skabte han Toyota

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 250
Søndag 07-06-2008 kl. 23:01
    Vis profil  
du er selv inde på det rigtige Rene.. det er tændingsbanken.. prøv en dag at fylde 98 oktan på, så tror jeg at det næsten går helt væk
"Who needs a FUCKING signature?"


Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 250
Onsdag 08-06-2008 kl. 07:50
    Vis profil  
Ja. det hjælper med højere oktan. Eller måske står tændingen ikke korrekt. mener den er juster bar.

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 250
Onsdag 08-06-2008 kl. 09:15
    Vis profil  
ok det skal da prøves så, hvor finder jeg det og kan man ikke bare fylde noget ocktan booster i tanken ?
Først skabte Gud Jorden derefter skabte han Toyota

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 250
Onsdag 08-06-2008 kl. 09:17
    Vis profil  
hvordan justere jeg enlig på tændingen ?
Først skabte Gud Jorden derefter skabte han Toyota

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 100
Onsdag 08-06-2008 kl. 09:23
    Vis profil  
René: Du kan jo bare fylde på med den nye Shell V-Power.. Den er 99 oktan
Livet er for kort til Ford

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 250
Onsdag 08-06-2008 kl. 09:25
    Vis profil  
ok det er da værd at prøve hehe
Først skabte Gud Jorden derefter skabte han Toyota

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 500+
Onsdag 08-06-2008 kl. 10:40
    Vis profil  
hvad skal tændingen stå på på en 4e-fe ? min laver nemlig også det nummer. man skal luse e1 og te1 når man stiller ik?

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 50
Onsdag 08-06-2008 kl. 10:47
    Vis profil  
det nytter ikke og stille tænding. den vil stadig gøre det... kør derimod ud og giv den nogle over nakken så går det væk har prøvet dette på flere

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 50
Onsdag 08-06-2008 kl. 15:35
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har nu før set at tændingen ikke stod 112% rigtigt, så start med at stille tændingen...

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 250
Onsdag 08-06-2008 kl. 17:51
    Vis profil  
kan lyden ikke også komme fra et flækket manifold...
Indomitable

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 250
Onsdag 08-06-2008 kl. 20:46
    Vis profil  
selvfølgelig hjælper det at just tændingen. Det er jo netop fordi den tænder forkert og som højere oktan også ændre. Du skal bruge en tændings pistol og mener bestemt at den skal tænde 10 grader før top. Og jo husk at luse stikkene imens.


Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 50
Lørdag 09-06-2008 kl. 14:10
    Vis profil  
ikke alle hjælper det på med tændings just.. har selv erfaring fra flere. men prøv en af de nævnte ting og løsningen skal nok være der

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 10
Lørdag 09-06-2008 kl. 18:08
    Vis profil  
Skyder en 4E-FE ikke selv tændingen hvis den banker...

/bm
Picnic... Fornuftig til barnesæder...

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 50
Lørdag 09-06-2008 kl. 18:16
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg tænkte som Boris, men kender ikke nok til 4E til at ville svare. Men det skulle virkelig undre mig om ECU'en ikke klarer det lille problem.
Carina E SLi 2,0 1992 hatchback (japansk). 265 kkm (jan 2008).

Rasler ved sejtræk



Lørdag 09-06-2008 kl. 18:57
Som lasse skriver, ud på motorvej og giv den en over nakken, det er sod på stempler og ventiler...
Min gjorde det samme når den skulle sejtrække, men efter en tur på motorvej til tyskland, holdt det op, det var med orginal 4efe motor og orginal ECU..
Men selvfølgelig skal du først checke tænding..

Rasler ved sejtræk



Mandag 10-06-2008 kl. 16:42
Tænding er fast på en 4efe. Det hjælper ik på min starlet at give den gas på motor vejen... Men aner ik om tænding står forkert, gider ik tjekke, giver den bare nogle flere omdr. i hvert gear og noget V-Power...

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 50
Mandag 10-06-2008 kl. 17:25
    Vis profil  
tænding kan godt justeres på starlet. da den er med fordeler

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 50
Mandag 10-06-2008 kl. 19:50
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeps, som skrevet før, jeg har før justeret det med succes...

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 100
Mandag 10-06-2008 kl. 21:10
    Vis profil  
Tændingen kan godt justeres og skal stå 10 grader som på de fleste andre tokyoracere...Men det skyldes højst sandsynligt sod i forbrændingskammeret. Grundet mange års morfarkørsel...så bare ud og køre en god tur med 80 km/t i andet gear, så skal den sgu nok brænde det af :)
Nu med rigtige klare frontblinklys :)

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 500+
Mandag 10-06-2008 kl. 23:25
    Vis profil  
Er der nogen der har tænkt på at bankesensoren evt kan være defekt.

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 50
Mandag 10-06-2008 kl. 23:30
    Vis profil  Vis bilprofil
Der er ingen bankesensor...

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 500+
Torsdag 11-06-2008 kl. 17:07
    Vis profil  
er du sikker på det, 4a-fe har en, jeg mener altså der sidder en bag på blokken

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 50
Torsdag 11-06-2008 kl. 18:12
    Vis profil  Vis bilprofil
Det gør der ikke på min og heller ikke på min fars.

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 50
Torsdag 11-06-2008 kl. 18:16
    Vis profil  
nu e det jo 4efe motor vi snakker om og ikke 4afe

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 500
Onsdag 29-07-2009 kl. 23:44
    Vis profil  
Min starlet ep91 rasler også ved belastning, også ved højeomdrejninger hvis man accelerere ved 4500 omd/min . Sjovt nok gør den det mest når den bliver varm , men jeg belaster den selvfølgelig ikke for meget de første kilometer. Alligevel er det mit indtryk at den ikke gør det så meget når den er kold.
Jeg har kørt nogle korte kørler med tung trailer måske 800 kg.håber ikke jeg har beskadiget noget men kørte ikke højere gear end 3 .
jeg har siden prøvet at køre høje omd uden det hjalp.
Hvad koster det at få tjekket tænding hos toyota ?

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 500
Torsdag 30-07-2009 kl. 00:09
    Vis profil  
HAHA, Lasse.. du gav mig lige det vildeste grin for idag.. nu kan jeg snart ikke klare at genlæse din beskred mere.. HAVE MERCY !

Lasse Hansen:
Søndag 08-06-2008 kl. 10:47
det nytter ikke og stille tænding. den vil stadig gøre det... kør derimod ud og giv den nogle over nakken så går det væk har prøvet dette på flere

HAHA, tændingsbanken går væk ved at køre rådent !.. LOL .. Den var bare for grineren..

Løsningen på prøbelmet bliver skrevet af flere andre Inden.. Men du synes lige du vil give dit bud .. Priceless !

Jeg skulle næsten copy/paste det ind i signature.. men det er næsten for ondt =)

Til de andre, som spørger om, hvad det koster at få tjekket tænding.. Lad være med det.. bare køb noget kvalitetsbenzin og hvis i er i tvivl, så skal man på rullefelt og have målt sin AFR hvis det er noget i vejen. Der skal Wideband O2 sensor på..

Det er alt for mange som bruger rullefelt til at se, hvor mange hk de har.. helt ærligt.. kom nu ind i kampen.. rullefelt bruges til tuning af en rå indstilling, så man kan køre sikkert UDEN tændingsbanken eller uden Knock-sensoren aktiveres, som den kaldes.

Der er desværre ikke vildt mange af de gamle biler, som fil det system ind, men dem som fik, bliver også beskyttet. Med mindre man "bare giver den nogen over nakken" som lasse siger.. Så kommer den sku nok på overarbejde =)


Ur A$$ was Grass... until I smoked it :)

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 100
Torsdag 30-07-2009 kl. 00:23
    Vis profil  
En af mine forrige yotaer havde samme raslelyd,smuttede tilsidst
forbi den lokale toyota og spurgte der.

Det var manifolden der var revnet/flækket nedenunder.

Kunne kun ses nedefra ved hjælp af skarpt lys,og den var jo heller
ikke utæt at høre på. Den raslede bare lystigt ved bykørsel og sejtræk.

Den blev afmonteret og svejset op ud og indvendigt på halvanden
time også var det i orden igen
Toyta Carina E 2.0 Sli

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 500
Torsdag 30-07-2009 kl. 00:58
    Vis profil  
tak for svarene, hvad er det for et manifold? Jeg har pillet det motorskjold af som sidder ind på motorblokken og dækker der hvor forrørret går ud fra motor.

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 500
Torsdag 30-07-2009 kl. 01:05
    Vis profil  
Det lyder som det kommer under bilen , kan det være gearkasse eller kopling, når der ellers ingen problemer er der? den skifter let, kopler fint til.


Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 100
Torsdag 30-07-2009 kl. 11:04
    Vis profil  
Manifolden er det forrør du beskriver der går fra motoren under skjoldet.

Mit var revnet oppe under i midten,det kunne kun ses når bilen var på en lift. Det gjorde hele udstødningen ustabil så det raslede ved sejtræk og bykørsel.... Hov! husker lige min forrige bil gjorde det samme,bare værre endnu. Det var indmaden i katalysatoren der var løst,når man bankede på den med knoerne raslede den så det ikke var til at tage fejl af.

Prøv lige det først

Mvh Henrik
Toyta Carina E 2.0 Sli

Rasler ved sejtræk



Torsdag 30-07-2009 kl. 12:12
John Andrews: Er enig med dig langt hen af vejen, men at sige at man skal droppe at stille tændngen og bare fylde noget bedre benzin på lyder MEGET forkert i mine ører, specielt når man ser hvor mange der er ude af justering.

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 500
Torsdag 30-07-2009 kl. 17:59
    Vis profil  
jeg har en starlet ep91 med 4e-fe motor. Kan den justeres i tænding ?
Jeg spurgte hos toyota horsens, og en mekaniker sagde at det kunne den ikke. Han har ikke set bilen, men imorgen vil han godt køre en lille tur i den, og prøve at høre hvad fejlen er.

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 500
Torsdag 30-07-2009 kl. 18:04
    Vis profil  
jeg har med held på 2 stk corollaer med 4efe maskine skiftet føler på gasspjældet og så var den tændingsbanken væk.
Jannick Rasmussen

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 500
Torsdag 30-07-2009 kl. 18:04
    Vis profil  
jeg har med held på 2 stk corollaer med 4efe maskine skiftet føler på gasspjældet og så var den tændingsbanken væk.
Jannick Rasmussen

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 250
Torsdag 30-07-2009 kl. 18:48
    Vis profil  
okay så nu er jeg i tvivl skal jeg prøve benzin med højre oktan tal eller skal jeg få set på tændingen. altså rasle lyden kommer når jeg giver for meget gas ved for lave omdr. men hvis jeg så slipper gassen lidt så stopper den med det samme.
Først skabte Gud Jorden derefter skabte han Toyota

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 50
Torsdag 30-07-2009 kl. 19:34
    Vis profil  Vis bilprofil
Leif: Den kan sagtens justeres, og det virker altså, det var det første jeg ville gøre hvis min bil tændingsbankede. Kan ikke se hvorfor man skal prøve alt muligt mærkeligt og skifte diverse dele hvis den bare er justeret uden for data.

Rene: Jeg ville få indstillet tændingen, er der så stadig problemer ville jeg mistænke benzinen.

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 50
Torsdag 30-07-2009 kl. 20:20
    Vis profil  
John: prøv og læs hva starlet power skriver:Som lasse skriver, ud på motorvej og giv den en over nakken, det er sod på stempler og ventiler...
Min gjorde det samme når den skulle sejtrække, men efter en tur på motorvej til tyskland, holdt det op, det var med orginal 4efe motor og orginal ECU..

så hva du morer dig over fatter jeg ik men fair nok



boye-vestergaard.dk

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 50
Torsdag 30-07-2009 kl. 21:01
    Vis profil  Vis bilprofil
Min Carina E har gjort det samme, og den har ikke kørt udpræget morfar kørsel, men utroligt meget motorvej. Og nej det er en 4A og ikke en 4E motor. Men det forsvandt helt da den fik nyt forrør. Og der har ikke været noget knas siden.
En Toyota repareret med T-Hansen dele bliver jo til en KIA?

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 500
Torsdag 30-07-2009 kl. 21:10
    Vis profil  
hej Alex Reedtz , Tak for svar, hvis de nu ikke kan lave det i horsens, kan jeg jo køre til vejle, hvor jeg kan se du arbejder. Hvad koster det at få justeret tænding? Er det noget du evnt. vil gøre sort uden for normal arbejdstid?

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 50
Torsdag 30-07-2009 kl. 22:04
    Vis profil  Vis bilprofil
Leif: Vi har desværre ikke engang en tændingspistol i vejle, da huset er forholdsvist nyt og de ikke mente vi ville få brug for sådan en. Jeg har en selv, og kommer fra Juelsminde, du kan skrive en privat besked hvis det er noget vi skal se nærmere på...

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 250
Tirsdag 09-08-2009 kl. 20:21
    Vis profil  
så fik jeg fjernet 90% af tændingsbanken, da jeg har snakket med en toyo mekaniker henviste han til et råd fra en toyo specialist som sagde jeg skulle prøve at rette elektrode afstanden på tændrøret fra 0,8 mm til 1,1 mm dette gav med det smme den ønskede effekt da jeg nu kan køre i smalle gader i 4 gear med spederen i bund uden raslen, dog i 5 er der i ubetydelig lille smugle.
Først skabte Gud Jorden derefter skabte han Toyota

Rasler ved sejtræk



Tirsdag 09-08-2009 kl. 20:33
Kære john andrews, inden du griner alt for meget, så har jeg lige lige erfaring jeg vil dele med dig..

For 4 år siden købte jeg en starlet ep91 som ældre par havde haft fra ny, den tændingsbankede lidt ved sejtræk, uanset hvad benzin jeg kørte på. Tænding var 100% iorden.

Efter en tur til tyskland med stram speeder kabel det mest af vejen, var problemmet ved sejtræk væk, uanset hvad benzin jeg kørte på.

Kan du gætte hvad der er sket på denne tur til tyskland.

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 50
Tirsdag 09-08-2009 kl. 20:48
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er da et velkendt problem, at sodaflejringer i forbrændingskammeret, kan give tændingsbanken, og på ældre biler eftertænding.
Så en tur på et par timer, med klampen i bund, kan så også fjerne problemet.

John andrews, også andre der griner, bare af noget andet

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 500
Tirsdag 09-08-2009 kl. 23:31
    Vis profil  
@ starlet power : Hvor hurtig kørte du ca ? hvilket gear? hvor mange omdr/min

Jeg er i tvivl om det bare gælder om at køre motopr godt varm, eller det vigtigste er , at den får nogle omdrejninger

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 50
Tirsdag 09-08-2009 kl. 23:46
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis det er for at brænde den ren, skal den arbejde.
En god lang tur på motorvejen, og har du mistanke om den er sodet til, så giv den en Bell-ad kur.


Rasler ved sejtræk



Torsdag 10-08-2009 kl. 18:16
Leif: Jeg kørte fra midtjylland til tyskland, lå med omkring 140-150km/t hele vejen, har ikke omdrejningstæller på, så ved ikke helt hvor mange rpm...



Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 50
Søndag 11-08-2009 kl. 17:38
    Vis profil  
så kan manden lære det
boye-vestergaard.dk

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 500
Torsdag 09-02-2010 kl. 21:45
    Vis profil  
jeg har prøvet alle forslag , undtagen at skifte føler ved gasspjæld, og heller ikke ændret tændrør afstanden fra 0.8-1.1 mm
Mine tændrør har kørt 52000km ikke platin, men er 6.5 år gamle , så måske jeg skulle skifte dem.
jeg er dog lidt betænkelig ved at ændre afstanden til 1.1 mm når toyota officielt anbefaler 0.8 mm. jeg har hørt det kan ødelægge motoren , at køre med forkerte tændrør. Kan det så ikke også ødelægge motor på lang sigt at ændre afstanden til 1.1mmm.
Hvis det ikke ødelægger motor ,er der så nogen ulemper ved at ændre afstanden til 1.1mm ?
Den tændingsbanker ikke meget nu da det er vinter, men mest i varmt sommervejr

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 250
Torsdag 09-02-2010 kl. 23:33
    Vis profil  Vis bilprofil
Leif, jeg ville nok få skiftet de tændrør inden snart, hvis jeg var dig.

Jeg kan ikke huske, hvad intervallet for at skifte tændrør blev ændret til, efter 4E-FE motorerne blev "faceliftet" i '95, men inden da hed intervallet 2 år eller 20.000 km.
Jeg skifter mine der og der er ikke det store knas med min motor. Bortset fra at gearkassen absolut ikke har det godt længere, koblings-hovedcylinderen skal skiftes og jeg ikke synes, der er synderlig meget træk i den af en 4E-FE motor at være...
- Hvorfor må man ikke sige negerbolle, når man må sige hvidløg?

Rasler ved sejtræk



Forum rating: Top 100
Lørdag 10-02-2010 kl. 06:50
    Vis profil  
Ja 6 år gamle tændrør skifter man ud, dem laver man ikke om på.
Det koster jo ikke det vilde.

Bare husk de kun skal spændes med 18 Nm
Carina E 2.0 SLI

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg