Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce














 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Fredag 27-06-2008 kl. 08:49
Hej alle. Har denne Avensis fra 2007. Kørt små. 20.000km. Går ujævnt i tomgang. For hver ca. 10 sekunder, går omdrejninger fra 800-1000omdr, for derefter at falde igen. Troede først at det var blæseren til køleren somfik motoren til at øge omdr. pga. generatoren, men det er ikke det. Er der andre der har dette problem, og tror i jeg skal have noget gjort ved det? Skal snart ud på en 4000km. tur.
Jeg døjer også med vindstøj og resonanslyde, man synes måske at Toyota kvaliteten skrænter. Det er trods alt en bil til små 400.000kr.
Havde før en SportsVan og Rav4, disse to biler var der absolut nul og niks problemer med, intet blev lavet ved den i garatiperioden. Måske sulle man købe en Japans samlet bil næste gang, eller måske en WW Passat Hilsener PH

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Forum rating: Top 5
Fredag 27-06-2008 kl. 10:16
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja køb du bare en Passat, der er jo slet ingen fejl på sådan en karet..

Syntes da du skal svinge ind forbi Toyota og høre dem hvad de syntes..
Mvh Knudsen

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Fredag 27-06-2008 kl. 10:29
Hvis du slukker dit klima anlæg, så tror jeg ikke den gør det.
Min kører også op og ned, i takt med at klima anlægget starter og slukker i små intervaller.. Hvis du finder fejlen på resonansen, vil jeg gerne vide det.. Har du problemer med 2 og 3 gear...?

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Forum rating: Top 500+
Fredag 27-06-2008 kl. 21:06
    Vis profil  
klima anlægget kan godt få tomgangen til at stige det samme sker der med når man tænder aircondition på benzin biler så hæver tomgangen sig.

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Lørdag 28-06-2008 kl. 09:44
Tak for de gode råd. Prøvede igår at afbryde klimaanlægget, og omg. gik den ned på 800rpm, og blev der
En bekymring mindre, tak skal i have
De med resonans har jeg fået lavet en gang, men det er nu stille og roligt kommet igen. Jeg vil spørge Toyota, hvad de mener det var. Jeg ved de brugte en dl tid på, og gjorde mange ting. Skal nok vende tilbage. Mht vindstøj, ja så må man nok leve med det, idet Toyota har skiftet de bagerste trekantsruder, gummilister mm. men jeg kan ikke høre det har hjulpet
Hilsener
PH

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Lørdag 28-06-2008 kl. 14:18
JEg har også sådan en fætter, og er sandelig heller ikke imponeret. Det med omdrejningerne er normalt. Min har dog igennem det sidste år haft det sådan, at når omdrejningerne stiger og en ventilator starter så runger det meget inde i kabinen. Jo varmere det er udenfor jo værre er det. Jeg har nævnt det flere gange for værkstedet - der sker intet Når det så kommer oveni alt det andet negative jeg har oplevet med bilen så er jeg ved at være godt mør. Det er den bil af alle som har været den største skuffelse. Den er simpelthen for ringe lavet

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Søndag 29-06-2008 kl. 09:23
Nej, jeg er nu heller ikke imponeret. Men måske bliver man mere kræsen med årene? Min runger også når omdrejninger er omkring 1000.
Man synes at mæke, at den er fremstillet i England
Jeg tror jeg vil prøve en tur i en WW Passat, bare for at prøve andet end Toyota.

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Forum rating: Top 5
Søndag 29-06-2008 kl. 09:43
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis man ser diverse statestikker over folks tilfredshed med Avensis kontra Passat, så tror jeg at I to PH og FP vil blive aktive i forummet på VAG-cars.

Der er langt flere der er utilfredse med deres Passat end med folk der er utilfredse med deres Avensiser.

Men tag bare en tur i en ny Passat, jeg har haft en som låner alle de gange min firmabil var på værksted - den er flot, kører godt men med alle de fejl som bilen eftersigende skulle have, så skal jeg ikke nyde noget
Mvh Knudsen

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Søndag 29-06-2008 kl. 13:17
Martin: Hehe good one..
Tror problemmet er, at folk har været vandt til, at der INTET var i vejen med en toyota.
Når der så kommer små problemmer, ser folk det med det samme, og gør det til et kæmpe problem...
Men jo, kvalitet ER blevet ringere, efter bilerne er lavet i EU.
Min celica T23 var lavet i japan, den var der ALDRIG noget med.

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Søndag 29-06-2008 kl. 17:14
I skal altså huske at jo at nye biler har fået proppet så meget i sig. at der kan ske MANGE flere fejl. end ældre modeler.. Hvis i vil ha en bil uden så mange problemer.. skal man ikke købe helt nye biler.. Da i er test personerne :P Enlig tror jeg ikke at kvaliteten er bleven meget dårliger.. de prøver jo at opfinde nye ting og bedre ting.. tænk på hvor mange føler der er på en ny bil.. det er sindsygt.. flere computer osv.. det kan kun gå galt :P

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Søndag 29-06-2008 kl. 20:12
Hej, Korrekt at fejlmulighederne er steget kraftigt takt med at bilerne bliver proppet med teknik. Men...... vi snakker om vindstøj, nogle medlemmer om svage gearkasser, rust i ruderammer, dårlig motorgang, resonanser m.v. Mange af problemerne er altså ikke pga. numodens teknik, men derimod dårlige konstruktioner eller uheldige/billige løsninger. En dårlig motorgang kan skyldes ny teknik grundet forureningskrav m.v. men vindstøj og ting af den art bør ikke forekomme. Ved at nogle toyotaværksteder har en målepind hvor de kan lokalisere vindstøjen. Alt i alt irriterende fejl som ikke bør forekomme i en bil a ´lá Avensis. Ved også godt at VW Passat kæmper med problemer, men det skal vel ikke være en undskyldning for Toyota. Prøvekørte d.d. en Kia Ceed CRDI 115 hk. Helt ærligt! Den kører rigtig fint. Motoren går ganske dejligt og reagerer prompte på omdrejninger og den spiller godt sammen med et kort og kontant gearskifte. Man mæker dog at materialerne er i en klasse under Avensis, men pladsen er fin og bilen kører godt. Samtidig er den over 100.000 billigere i indkøb, billgere i drift - måske den ender der næste gang.

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Søndag 29-06-2008 kl. 20:39
FP: Billigere i drift?, det ved du først når du har solgt den, og gjort den samlede omkostning op.
Ret sikker på efter 3 år, har den samlede udgift(incl. tab på bil ved salg) været stører på en KIA

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Søndag 29-06-2008 kl. 20:41
Uanset hvad, skal satme ikke have en kia, arbejder med en tidligere pladesmed, de er squ lavet af blik.

Men heldigvis har vi ikke alle sammen samme smag..

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Forum rating: Top 5
Søndag 29-06-2008 kl. 21:41
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg var selv ude og kigge på Kia Ceed stationcar. Ja den kører godt, men kvaliteten er adskillige klasser under Toyota.
En ny bil knirker vanvittigt i alt plastic i kabinen, i solskin kan man næsten se ALT i kabinen give genskin i forruden, skubber man til midterkonsol, så knirker og giver den efter værre end i en 10-15 år gammel bil, samlekvaliteten af selve bilen er heller ikke overbevisende.
Jeg fandt bla. inderskærme der gabte, kofangere der sad løse og pladedele der havde forskellige afstande.

Derudover, så STØJER den rigtig slemt. Ved 80 km/t var der en resonans der vandrede frem og tilbage i bilen, det var sådan en man nemt kan få hovedpine af.

Så det er ikke underligt at Kia Ceed har den pris.

Iøvrigt så skal man helt op i topmodellen af Ceed for at matche den billigste Avensis hvad angår udstyr og motor. Alligevel er den ikke på ligefod med Avensis, og koster "kun" cirka 40000 mindre...
Mvh Knudsen

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Mandag 01-07-2008 kl. 14:25
Avensis 2007 D-4D. Den knirker da også utrolig meget på instrumentbordet hvis der trykkes og vrides her og der. Det værste er nok når dørerne skal åbens. Der skal jeg fandme love at dørebklædningen viser hvad den er lavet. Sidder en passager med benet/knæet hvilende op ad dørsiden, så falder lydkvaliteten til alen under hvad discountmærkerne kan lave. E Avensis har heller ikke verdens stiveste karrosseri, hvilket man tydeligt mærker når kloakdæksler med mere skal forceres. Der opstår der altså en del klapren, raslen, knirken fra diverse steder. Materialekvaliteten ren berøringsmæssigt er fin i Avensis´en, men den knirker altså en del. Kofangere samt andet der monteret mod karossen på en Avensis sidder sandelig heller ikke og flugter. Det ses tydeligt og mærkes, at bilen er lavet i England.

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Mandag 01-07-2008 kl. 17:14
FP: Tror bare du skal købe en KIA, tydeligt at en toyota ikke er noget for dig..

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Forum rating: Top 25
Mandag 01-07-2008 kl. 18:04
    Vis profil  
Hvis man både er anonym, og mener at en c´eed er på størrelse med en Avensis, skal man vist holde op med at drikke at natpotten Giv dig til kende, vi tæver dig ikke, fordi du er utilfreds med din bil Desuden er c´eed en klasse mindre, og altså på størrelse med en Auris. c´eed er helt sikkert et kæmpe skridt for Kia, men et meget, meget, meget lille skridt for menneskeheden
Der KAN være 16" på en Aygo :-P

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Forum rating: Top 50
Mandag 01-07-2008 kl. 18:18
    Vis profil  
har selv en avensis t25 diesel stc fra 2003 kørt 320000km .den kører som en ny og det er stadig samme karosse som facelift så kan ikke genkende problemerne som her beskrives heller ikke på mit job..

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Forum rating: Top 5
Mandag 01-07-2008 kl. 22:15
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har en 2006, ganske vist benzin - og jeg kan SLET ikke genkende den problemstilling. Har osse prøvet en 2008 D4-D, ej heller den gav mig noget at brokke mig over. Og jeg syntes nok ellers jeg kan lokalisere alaskens små knirke/raslelyde.
Eneste jeg vitterligt KAN påpege i min egen, er en Stelton P-skive der klævrer.

I den diesel vi prøvede blævrede motorskjoldet i tomgang, men det kunne ikke høres indefra kabinen.

Men som StarletPower siger, så sælg da din Avensis og køb en Ceed.
Men lad være med at lade Kia forhandleren købe din Toyota - de vil ingen penge give for dem...

Nelleman bød 75000 for min 2001 Avensis VVT-i, det var ikke deres eget mærke så derfor ville de kun købe engros. Det skal så gå ud over deres kunder at de forhandler Fiat og Kia...?
Toyota gav 110000 for den - endnu en grund til ikke at købe koreansk skrallerkasse.
Mvh Knudsen

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Torsdag 02-07-2008 kl. 08:30
Sikke dog en ballade fordi man forholder sig kritisk. Jeg er ingen storfan af Toyota, og købte Avensis´en da jeg ville have en bil der kørte 112%(min første Toyota). Jeg er blevet skuffet over den kvalitet jeg har oplevet mht. driftssikkerhed samt bilens generelle kvalitet. Man kan jo læse i andre tråde at jeg ikke er den eneste der oplever disse ting. Selv en toyotasælger har givet mig ret. Så lad dog være med at stå tilbage som små skoledrenge der overhovedet ikke kan tåle kritik, og konkluderer usagligt. Jeg kommer jo ikke med ubegrundet kritik. Så mht. til en Cee´d Jeg er sgu da udemærket klar over at en Avensis er i en større klasse, og at den følbare materialekvalitet i kabinen er højere, men det ændrer vel ikke på at en Cee´d kan være et bedre køb når prisen tages i betragtning. Dermed ikke sagt at jeg skal have en Cee´d næste gang der skal handles bil, men den skal da overvejes efterden tyske norm "preis-/leistungsverhältnins".

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Forum rating: Top 5
Torsdag 02-07-2008 kl. 09:08
    Vis profil  Vis bilprofil
Med fare for at lyde som en lille skoledreng, så aner du jo ikke om en Ceed er et bedre køb rent prismæssigt. Bilen er så ny, at der næppe er nogle brugte på markedet, så prisfaldet er indtil videre forholdsvist ukendt.

Og til 309.999,- for den Cee´d der matcher Avensis bedst, udstyrsmæssigt og motormæssigt - så vil den i min verden ALDRIG blive et fornuftskøb.

Som sagt, så overvejede vi den seriøst på baggrund af designet, men da vi havde prøvekørt den og fået det flabede tilbud fra sælgeren på vores gamle, kørte vi bogstavelig talt direkte til Toyota.

Iøvrigt, så syntes jeg da ikke at der er nogle der argumenterer usagligt - der er mange der slet ikke har oplevet det samme som dig og derfor ikke nikker genkendende til dine problemer... Er det usaglighed og skolebørns mentalitet?
Mvh Knudsen

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Forum rating: Top 50
Torsdag 02-07-2008 kl. 09:28
    Vis profil  
vi fortæller jo bare vores erfaringer .. som jeg har som toyota mekaniker gennem mere end 10 år...

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Torsdag 02-07-2008 kl. 12:11
Det er da glædeligt at høre at der en mekaniker tilstede. Kan du så ikke hjælpe mig, når jeg nu har brugt dage på værkstedet uden at komme videre;

Vindstøj i området mellem venstre og højre dør i førersiden. Der er skiftet lister flere gange.
Fedtende/tøvende acceleration - Motoren kører med nye dysetyper.
Motoren raller periodisk efter start og kan så heller ikke accelerere ordentligt.
Transmissionen hyler meget ved påløb samt ved udkobling i 1. gear.
Rusten i alle fire dørrammer kan du selvsagt ikke gøre noget ved.

Hvis dukan hjælpe lidt videre kan det være at Cee´d kommer kommer længere vlk.

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Forum rating: Top 50
Torsdag 02-07-2008 kl. 12:20
    Vis profil  
jeg er fra en forhåndvis lille toyota butik så vi har ikke så mange biler kørende , som eks tættere på kbh, men vi har da nogle stykker bla. en med ca 45000km på bagen, som har fået skiftet dysser som det eneste så du har da godt nok været uheldig

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Forum rating: Top 500
Torsdag 02-07-2008 kl. 19:01
    Vis profil  
Nu ved Toyota da godt selv de har kvalitetsproblemer og en af deres chefer i Japan har været ude at undskylde og fortalt at de havde fokuseret så meget på vækst de sidste år at det er gået ud over kvaliteten. Dermed ikke sagt Toyota er meget lort men fejlfri er de bestemt ikke.

Mvh
Thomas

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Forum rating: Top 50
Torsdag 02-07-2008 kl. 19:31
    Vis profil  
måske det skyldes alt det europæiske som de sætter i den!!

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Fredag 03-07-2008 kl. 08:51
Ja, jeg tror du har ret i, alt de fleste fejl skyldes alt de europæiske man monteret med. Jeg have for en tid siden en Carina E , der blev lavet garantirep. for over 20.000dkr. men heldigvis på garanti. Bagefter i gennem årene skete følgende. Bremselys forsvandt pga. kontakt fra spanien Generatoren kortsluttede og gav 18V. Generator var BOSCH Batteriet døde pga. af det. Senere Køleren blev utæt, køleren var en Bosch Seneren hen gik vandpumpen. Kender ikke mærket, men det var nok også en Bosch
I kan sige meget, men disse fejl har jeg ALDRIG oplevet i en Japans bygget vogn. Har haft en del efterhånden.
Men det var mig der startede dette forum, og jeg vil dog sige, at Avensisen er en fantastisk dejlig vogn at køre i, og det er jo bakteller der tales om, så det går nok endda. Jeg tror de med resonansen var ved luftfilter. Der går et rør fra luftfilter og ud i skærmen. Derkan jeg se Toyota har lagt en pølse af butyl bånd. Så jer der døjer også, prøv evt dette. Det tager ikke lang tid, hvis det alligevel ikke er det. Jeg skal nok spørge Toyota næste gang jeg kommer derover. Hilsener Per

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Forum rating: Top 10
Fredag 03-07-2008 kl. 10:30
    Vis profil  Vis bilprofil
"Vindstøj i området mellem venstre og højre dør i førersiden" .. deeeeen forstår jeg ikke

Anyways, min T25 D4D årgang 2005 havde også vindstøj fra førerdøren, den lukkede ikke helt tæt og jeg kunne med fingerspidserne lige trække karmen så meget til, at lyden ændrede sig.

Da jeg påtalte det ved et service blev det rettet, om de har lagt en bjælke ind bag døren og bukket den lidt, ved jeg ikke, men det virkede

Derudover blev der på 2 år og 90.000km slidt 2 sæt dæk, sprinklerdysen til bagruden stoppede til og så skulle den have nye bremsedele ved 60.000, kan ikke huske hvor meget der blev skiftet

Oliepinden satte sig også fast en gang

Dejlig bil, kan godt savne den ind imellem. Specielt nu med udsigt til knapt 3.000 kilometers sommerkørsel i Camryen med 9 km/l
De første 15cm giver en dreng, det er de sidste 5cm der giver pigen ...nr. 2 på vej!

Avensis D-4D 2.0 diesel fra 2007



Forum rating: Top 50
Mandag 07-07-2008 kl. 07:12
    Vis profil  Vis bilprofil
Min Carina E er fra England. Men det der har været pga det er rust i bunden af dørene som er lavet og så er tandstangen skiftet... Men den har også lige rundet 330000km. Så det virker ok, den koster intet i drift i forhold til hvad folk betaler for service på deres nye biler.
Min søster og svoger har ovenstående Avensis, men den har efter 30000km ikke givet andledning til nogen problemer.

En Toyota repareret med T-Hansen dele bliver jo til en KIA?

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg