Det er ihvertfald tommelfinger regl jeg har hørt. Der så også en anden ting og det er at en eller flere små af giver strømmen hurtiger end en stor, om det så er noget man ligger mærke til ved jeg ikke.
MVH Kim If you do not design for performance - by default you design for poor performance
Jeg har hørt det samme med 1 Farad til 1000 Watt fra AutoHiFi, da jeg købte anlæg. Jeg har ik hørt om flere små skulle være bedre end en stor. Men det lyder sandsynligt at flere kan give hurtigere strøm end en stor. Så er spørgsmålet om forstærkerne kan nå at hive strømmen så hurtigt. Tror ik det er noget man kan høre.
Flere små ér bedre til at afgive strøm end 1 stor. Men det vil jo virke fint med en stor. Det er jo også primært fordi der som regel er et langt ledningstræk fra batteri til en evt stor forstærker bagi bilen. Og ved store strømtræk vil spændingen i bagagerummet dykke pga spændingsfaldet over ledningerne. Det kan mindskes med en stor kondensator så tæt på forstærkeren som muligt. En Toyota repareret med T-Hansen dele bliver jo til en KIA?
Der er også noget induktans indbygget i lange kabeltræk. Desuden indeholder en forstærker måske en eller anden switchmodeforsyning, der suger strømmen noget mere svinet end en alm direkte-til-12-volt-forstærker.