Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Startproblem 4age/Redtop.



Forum rating: Top 500+
Fredag 02-08-2008 kl. 07:29
    Vis profil  
Hej,

Er en tos, der gerne vil selv.
Så jeg har lagt en Redtop 4AGE motor i min AE82 twincam.
Redtop motoren virkede fint før jeg satte den i (kommer i øvrigt fra en corolla GTI)
Men nu vil den ikke starte,
Der er nogle ting jeg er itvivl om, som sikkert for mig til at opstå dum, men sådan er det ;)
1: Den gamle motor og ECU kørte med MAP og den nye(Redtop) motor kører med Luftmængdemåler.
Har ladet mig fortælle at luftmængdemåleren behøver jeg ikke, men at jeg "bare" skal sætte motoren op efter det originale. Der er dog nogle få ting som er anderledes, nemlig Det gule stik som sidder i indsugningen, det stik omme bag tvis indsugningen, på none-tvis(redtop) der er ikke nogen omme bag, men der sidder et ved siden af, og går udfra at de 2 mere eller mindre gør det samme, og derfor skal stikkes sættes ind der på none-tvis?

2: starteren køre, den gnister, dog lidt itvivl om det er nok? dog virker det kraftigt.
3: hvordan kontrollerer jeg om den sprøjter benzin ind i cylinderen ? benzin pumpen smider benzin ind i fuelrail'en og der kommer da også lidt ud af retur løbet. men igen, lidt i tvivl om det er nok ? ved ikke om det skal stå kraftigt ud af retur løbet eller?

Det skal lige siges at motoren ikke har været åbnet, og der bruges originalt AE82 ledningsnet, tændspole osv.

Nogen der kan og gider hjælpe mig ? eller komme med nogle råd? ud over at skrotte bilen hehe.

Ville hvertfald gøre jeg og min far glade :)

Startproblem 4age/Redtop.



Forum rating: Top 500+
Fredag 02-08-2008 kl. 08:54
    Vis profil  
Kunne den gamle motor køre da ud pillede den ud ?
vis du er i tvil om stikkene på indsugningen, så her jeg hørt at man bare kan sætte den gamle tvis indsugning på

Startproblem 4age/Redtop.



Forum rating: Top 500+
Fredag 02-08-2008 kl. 09:12
    Vis profil  
Ja, den gamle kørte helt fint.
og det vil så sige at begge kørte fint. (den gamle havde dog smadret et pejl-leje, derfor udskift)

kan der være forskel på tændspolen ?

og er der nogen som har lavet denne ombytningen? altså til redtop'en?

overvejer dog at skifte ledningsnettet og ecu ud med det til redtop motoren. så burde det jo kunne udelukkes?

Startproblem 4age/Redtop.



Forum rating: Top 50
Fredag 02-08-2008 kl. 11:23
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis du bruger den originale ECU, har du så også flyttet dyserne med over?

Startproblem 4age/Redtop.



Forum rating: Top 5
Fredag 02-08-2008 kl. 14:12
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja dyserne er ikke de samme.. cc/mængden er ihvertfald ikke det samme, men jeg ved ikke om modstanden også er forskellig..

Du kan heller ikke køre en AFM på en MAP ECU...
Mvh Knudsen

Startproblem 4age/Redtop.



Forum rating: Top 50
Fredag 02-08-2008 kl. 15:33
    Vis profil  Vis bilprofil
Tror også han kører med map.

Startproblem 4age/Redtop.



Forum rating: Top 500+
Fredag 02-08-2008 kl. 16:46
    Vis profil  
okay, nej dyserne er fra non-tvis, og fra det ledningsnet/ecu med AFM, men smider det net i, igen her i næste weekend. så lige nye tændrør, dem jeg havde fået var forkerte.
:S

er der forresten nogen forskel i rækkefølgen på dyserne? altså hvordan de skal sidde? kan jo være jeg har byttet om på den rækkefølge :S

Startproblem 4age/Redtop.



Forum rating: Top 5
Fredag 02-08-2008 kl. 17:47
    Vis profil  Vis bilprofil
Dyserne er ens hvad angår cc mængden. Rækkefølgen fremgår af ledningsnettet, ledningerne er ikke lange nok til at det er muligt at bytte rundt på rækkefølgen.
Mvh Knudsen

Startproblem 4age/Redtop.



Forum rating: Top 50
Lørdag 03-08-2008 kl. 01:22
    Vis profil  Vis bilprofil
Er det ikke noget med at det ene sæt er lav ohms og det andet høj ohms, eller husker jeg helt forkert?

Startproblem 4age/Redtop.



Forum rating: Top 500
Lørdag 03-08-2008 kl. 15:00
    Vis profil  
Redtop dyserne er lavohms og bluetop er højohms. Jeg kørte med redtop dyser i min redtop med med orig. AE82 GT styreboks uden problemer. Og så vidt jeg husker er der forskel på cc på de dyser!
Min motor var så også med map. Og det gule stik til temp-føler i indsugningen kørte jeg ikke med.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg