Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Fare??



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 04-08-2008 kl. 23:33
    Vis profil  
Er igang med et projekt hvor i måske ryster på hovedet, og vil kalde mig idiot. Men gør det sgu alligevel.
Turbo på 4EFE uden at sænke komp.
Turbo fra 1,7 diesel, incl. intercooler og oliekøl.
Regner med et ladetryk på 0,4 bar plus minus.
Hvad ville i sige til at køre med sådan et sæt, og hvordan vil det hele opføre sig tror i?
Får projekt Chevy 69 SS 340hp på baghjul

Fare??



Forum rating: Top 500
Tirsdag 04-08-2008 kl. 23:40
    Vis profil  
jeg siger....lyder spændende, kunne jeg finde ud af sådan noget ville jeg sikkert også prøve for min 1.3 e10 er ikke den hurtigste snegl i skoven.

så du må da gerne skrive hvordan det kommer til at gå

Fare??



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 04-08-2008 kl. 23:52
    Vis profil  
Det vil jeg gøre. er lidt spøndt på om den bare siger røvhul.
Får projekt Chevy 69 SS 340hp på baghjul

Fare??



Torsdag 05-08-2008 kl. 12:33
Det holder fint, jeg har snart kørt 50.000km med mellem 0,6 og 0,8 i tryk. Det vigtigste er at få en ordentlig styring på, ellers skal det nok sige RØVHUL!

Fare??



Forum rating: Top 500+
Torsdag 05-08-2008 kl. 15:27
    Vis profil  
Ok. lyder godt.
Hvad med koblingen kan den følge med?
Med hensyn til styring er det vel for at få mere benzin ikke?
Kan det gøres ved at få benzin-regulatoren til at levere mere?
Får projekt Chevy 69 SS 340hp på baghjul

Fare??



Forum rating: Top 50
Torsdag 05-08-2008 kl. 19:42
    Vis profil  Vis bilprofil
Konblingen kan følge med til ca 0,6bar, jeg fik min forstærket ved turbomotor.dk for 500kr. Jo, du skal have ekstra benzin, og ændret tænding for at det er optimalt. Glem alt om at justere med en trykregulator, så kan man lige så godt lade være... Har lige set en havareret 4E-FE med eftermonteret tryk bare fordi der skulle spares penge.

På med en programmerbar boks, MS er et godt prisbilligt bud.
Så skal du også have en bredbåndslambdasonde at justere den ind efter medmindre du betaler dig fra det...

Jeg har brugt dyser, manifold, turbo osv fra en 4E-FTE, så kan det ikke blive lettere. Dog er ct9 turboen blevet byttet ud med en CT12.

Fare??



Torsdag 05-08-2008 kl. 23:42
hvor får man fat i disse stumper? Og tak for rådet. Hvordan vil du foreslå tændingen stilles er det individuelt, det er det vel.

Fare??



Forum rating: Top 250
Søndag 06-08-2008 kl. 10:11
    Vis profil  
Prøv motorimport.dk han har meget til Toyota...

mvh. Kenneth
CoolRacing.dk

Fare??



Søndag 06-08-2008 kl. 11:45
Jeg har købt delene brugt på nettet.

Bare giv den noget tænding indtil den begynder at tændingsbanke, og så lige et par grader tilbage.

Du kan også købe et turbokit til den ved www.turbomotor.dk

Fare??



Forum rating: Top 500+
Søndag 06-08-2008 kl. 18:48
    Vis profil  
Bredbånds lambda sonden bruges til at måle blandingen med ikke?
Kan man så ikke nøjes med en blandings måler koblet til lambdasonden?
Får projekt Chevy 69 SS 340hp på baghjul

Fare??



Forum rating: Top 10
Søndag 06-08-2008 kl. 19:12
    Vis profil  
Det er meget bedre med en bredbåndsmåling...

Betal dig fra at få den justeret ind, hvis du ikke magter det selv... det er et dumt sted at sparer...

/bm
Picnic... Fornuftig til barnesæder...

Fare??



Forum rating: Top 50
Søndag 06-08-2008 kl. 23:01
    Vis profil  Vis bilprofil
En NB sonde fortæller dig i grove træk kun om du kører over eller under 14,7:1. En WB sonde fortæller dig det eksakte blandingsforhold.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg