Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

1. og 2. generation 4age



Forum rating: Top 500+
Onsdag 10-08-2008 kl. 12:24
    Vis profil  
http://en.wikipedia.org/wiki/4AGE#4A-G_.2816-valve.29 står der at forskellen på 1. og 2. generation 4age med 124 hk og tvis, at skriften på ventildækslet er henholdsvis blå og rød, og på nummer 2 er der 7 ribber bag på motorblokken i stedet for 3. Nu har jeg jo været ude og forsøge at mærke bag på min blok. Er det mon de ribber der går opad, altså følger cylinderne eller hvordan.?
Nogen andre der mon har forsøgt at finde ud af hva motor de har i deres.? Grunden til jeg prøver er at jeg skal skifte mine plejllejer og gider ikk ha den skilt ad i flere dage når det kun skal ta et par timer.. Og generation 1 kører med 40mm lejer og gen 2 kører med 42mm..

1. og 2. generation 4age



Forum rating: Top 500
Onsdag 10-08-2008 kl. 17:42
    Vis profil  
Ja, de vertikale ribber.

Så vidt jeg husker har både 1. og 2. gen blå bogstaver. Det er først non t-vis'en der har røde bogstaver.

Er bilen født med den motor? Hvis ja, hvilken bil drejer det sig om?

1. og 2. generation 4age



Forum rating: Top 500+
Onsdag 10-08-2008 kl. 18:08
    Vis profil  
2. generation 4age med tvis indsugning fra 87-89 har skrevet 16 valve med rød i stedet for blå, selvom det er en big port, blue top.. non tvis har skrevet al skrift på dækslet over indsugningsknasten med rødt. Har fundet ud af jeg har en generation 2 blok med 7 ribber bag på blokken med 42mm plejllejer. Så nu må jeg ud og købe mig nogen lejer. Min havde også skrevet 16 valve med rødt inden jeg malede det hele over. Så nu ved jeg da hva jeg har med at gøre.

1. og 2. generation 4age



Onsdag 10-08-2008 kl. 18:53
Nu forskriver du ikke hvilken bil det er.
Jeg har haft fat i 3 4age motorer med 7ripper, som havde 40mm krumtap.
Jeg har så snakket med en bekendt som har arbejde hos toyota i en menneskealder. Og han siger at de gamle 3 rippet blev ovale på cyl 3. Dette blev lavet på gariten og reslutede i at man fik en 7rippet blok men bibeholdte sin 40mm krumtap og stempler.
er det orginal motor, og en ae92 er du næsten 99% safe.
Men er det en celica, ae82, mr2 aw11 og orginal motor, så er det med næsten sikkerhed en 40mm krumtap. Jeg plejer at bestille et sæt 40 og et sæt 42 de koster nu kun ca 500kr stykket. også levere du bare det sæt du ikke kunne bruge retur ;)

1. og 2. generation 4age



Forum rating: Top 500
Onsdag 10-08-2008 kl. 19:57
    Vis profil  
og så kommer jeg til at tænke på... Hvad er forskellen på hvor mange ripper de har, og hvad gør de lige godt for ?

1. og 2. generation 4age



Forum rating: Top 500+
Onsdag 10-08-2008 kl. 20:00
    Vis profil  
Okay.. Tja.. Så blev man jo helt i tvivl igen.. Det er en ee80 bygget om til twin cam. Motoren kom fra en ae82 som havde fået skiftet motor. Men min blok har 7 ribber og rød skrift så det burde være en gen. 2.. Dem du har haft fat i må da ha haft blå skrift på ventildækslet.? For når de har skiftet blokken ud på de gamle har de nok ikk skiftet ventildækslerne også.?

1. og 2. generation 4age



Lørdag 11-08-2008 kl. 01:53
dækslerne er nu det nemmeste at skifte ;) mange er også blevet slebet ned og malet igen.
Men igen, køb begge sæt, og leverer det overskydene sæt retur

1. og 2. generation 4age



Lørdag 11-08-2008 kl. 13:50
http://home.clear.net.nz/pages/phil.bradshaw/4AGE%20into%20RWD.htm

Den rigtige bluetop, gen. 1, kører med MAP, hvorimod gen. 2 kører med AFM.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg