Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce








 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Underspul på 145 HK 4AGZE



Tirsdag 19-08-2008 kl. 16:14
Hvad kræver og koster det, et skud i tågen, at få monteret det?

Underspul på 145 HK 4AGZE



Forum rating: Top 500
Tirsdag 19-08-2008 kl. 17:46
    Vis profil  
En blok fra 165hk GZE motoren...
Celica ST165 4x4 Turbo :D Sjov i sne.....

Underspul på 145 HK 4AGZE



Tirsdag 19-08-2008 kl. 17:50
Informativt svar, tak for det :-dn

Underspul på 145 HK 4AGZE



Forum rating: Top 5
Tirsdag 19-08-2008 kl. 17:51
    Vis profil  Vis bilprofil
Nej slap nu af.. Du kan købe studserne ved Toyota. Der skal "bare" bores huller og skæres gevind der hvor de skal sidde. De sidder bare ind i en oliekanal i blokken, der er intet raketvidenskab over det.
Mvh Knudsen

Underspul på 145 HK 4AGZE



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 19-08-2008 kl. 22:48
    Vis profil  
Bare husk at gøre plads til dem ved at snitte lidt i stemplerne, ellers bukker du dem ved de første omdrejninger.

Underspul på 145 HK 4AGZE



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 19-08-2008 kl. 23:01
    Vis profil  
Jeg har forresten sådan 4 dyser til at ligge, de sidder i en ZE blok der har revet en cylinder, så er du da fri for at give din arm hos yota ;)

Underspul på 145 HK 4AGZE



Forum rating: Top 5
Tirsdag 19-08-2008 kl. 23:07
    Vis profil  Vis bilprofil
Tror måske det er bedre at tildanne de dyser, end at "snitte" i stemplerne... Det lyder lidt som noget bønder og knallertdrenge gør...
Mvh Knudsen

Underspul på 145 HK 4AGZE



Forum rating: Top 500
Tirsdag 19-08-2008 kl. 23:22
    Vis profil  
der er "snittet" et hak i de originale GZE stempler... tror ikke de kan være der ellers.... bare til info....

Underspul på 145 HK 4AGZE



Forum rating: Top 5
Tirsdag 19-08-2008 kl. 23:24
    Vis profil  Vis bilprofil
Mon ikke de originale GZE stempler har en modvægt for at kompencere for hakket?
Mvh Knudsen

Underspul på 145 HK 4AGZE



Forum rating: Top 500
Tirsdag 19-08-2008 kl. 23:25
    Vis profil  
ved det ikke....det er meget muligt.... det er et meget lille "hak".... ellers må du da bare have fat i de rigtige stempler....

Underspul på 145 HK 4AGZE



Forum rating: Top 5
Tirsdag 19-08-2008 kl. 23:29
    Vis profil  Vis bilprofil
Ævkæj.. Har ikke nærstuderet GZE stempler, vidste blot at man kunne få dyserne i løs vægt.

Det er dog ikke mig der skal bruge sagerne, jeg blander mig bare i diskussionen
Mvh Knudsen

Underspul på 145 HK 4AGZE



Forum rating: Top 500
Tirsdag 19-08-2008 kl. 23:33
    Vis profil  
jeg er sgu heller ikke ekspert på området skal jeg lige huske at sige....
ved heller ikke om man får det rette kompressionsforhold hvis man skifter stemplerne ud med andre..... kunne ikke forestille mig at de er ens komprimeret.... jeg har iøvrigt selv prøvet at "bore efter olie" i en defekt 4afe blok for sjov... de er lette nok at ramme.... de løber lige under den flade hvor dyserne normalt sidder på en GZE... men jeg tror man skal arbejde lidt for at få anlægsfladen mellem blok og dyse plan. skal man ihvertfald på en 4afe...

Underspul på 145 HK 4AGZE



Forum rating: Top 500
Onsdag 20-08-2008 kl. 07:49
    Vis profil  
Vil lige forhøre motor service, når de alligevel skal pille ved blokken, før jeg selv kaster mig ud i det.

Underspul på 145 HK 4AGZE



Onsdag 20-08-2008 kl. 13:06
Martin K: Tjaaa det bonde/knallert trick holder da fint på rigtig mange motore med over 400hk, enda set med over 550 hk..
Så vil nu påstå det er ganske sikkert måde og lave det på...


Underspul på 145 HK 4AGZE



Forum rating: Top 500+
Torsdag 21-08-2008 kl. 15:55
    Vis profil  
Det er nu også mine erfaringer, at det fungerer fint. De største bonderøve og knallertknægte kommer fra Randers, Martin ;)

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg