Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Hvordan kan plejllejerne dø efter 170 km kørsel



Forum rating: Top 500+
Søndag 24-08-2008 kl. 19:18
    Vis profil  
Har lige samlet en motor og sat nye plejllejer i og startede den op i lørdags. Og så efter en halvlang køretur i dag begynder den at sige ligesom den gamle motor og den gik ud da jeg slap gassen og olielampen begyndte at lyse når den gik under 2000 omdr. Hvordan kan det lade sig gøre at de er færdige.? Krumtap og plejlstang var fine da jeg samlede motoren. Den gamle motor gjorde det samme lige efter jeg skiftede knaster, og den anden motor jeg har samlet gør det så efter kun ca 170 kørte km.. Kan det på nogen måde ha noget med de knaster at gøre..? Syns ikk det virker særlig logisk.
Gazz på..

Hvordan kan plejllejerne dø efter 170 km kørsel



Forum rating: Top 5
Søndag 24-08-2008 kl. 20:07
    Vis profil  Vis bilprofil
Ridser i krumtappens søler fra de gamle smadrede lejer, forkert tolerance på de nye lejer eller/og tilstoppet smørekanaler til lejerne - måske enda en defekt oliepumpe?
Mvh Knudsen

Hvordan kan plejllejerne dø efter 170 km kørsel



Forum rating: Top 5
Mandag 25-08-2008 kl. 08:41
    Vis profil  Vis bilprofil
kort sagt ussel smøring.
aut viam inveniam aut faciam


Hvordan kan plejllejerne dø efter 170 km kørsel



Forum rating: Top 5
Mandag 25-08-2008 kl. 10:04
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja, eller ridser eller forkerte tolerancer.
Mvh Knudsen

Hvordan kan plejllejerne dø efter 170 km kørsel



Forum rating: Top 500+
Mandag 25-08-2008 kl. 15:52
    Vis profil  
Ingen ridser.. Alt så helt fint ud.. Købte bare et sæt 40mm lejer. Der blev ikk nævnt noget om tolerance. Er snart træt af den gamle bil. Nogen der ligger inde med en 4age motor der kører til en billig penge..?
Gazz på..

Hvordan kan plejllejerne dø efter 170 km kørsel



Forum rating: Top 25
Mandag 25-08-2008 kl. 19:19
    Vis profil  Vis bilprofil
Du kan jo ikke bare købe et sæt nye lejer og smide i og så forvente det kører perfekt.

Alt og jeg mener ALT skal renses og tjekkes igen og igen, de spåner fra de gamle lejer sidder jo over alt i din motor og de smører altså ingen steder kan jeg hilse og sige

Jeg har lige prøvet det samme i min og der blev alt renset og ellers ny oliepumpe + mange flere stumper. den har nu kørt 2500km siden uden problemer.


der var ingen toyota med 600hk.

Hvordan kan plejllejerne dø efter 170 km kørsel



Forum rating: Top 5
Mandag 25-08-2008 kl. 21:53
    Vis profil  Vis bilprofil
Så kan du nok godt starte forfra. Der er 4 tolerancer til plejllejerne, så det går ikke bare at smide et vilkårligt sæt i.

Det er med 99% sikkerhed, dér dit problem ligger.
Hvad angår de gamle lejerester, så kan de skylles ud ved et par hurtige olieskift lige efter motoren er samlet. Jeg skiftede 2 gange, første gang var olien helt metallic agtig, 2. gang næsten normal.
Mvh Knudsen

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg