Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

E10 88 hk til 97 hk



Forum rating: Top 250
Lørdag 02-09-2008 kl. 18:02
    Vis profil  Vis bilprofil
så på en hjemmeside http://www.mycars.dk/Medlemmer/Nr.%209%20Toyota%20Corolla%20XLi/medlem_nr_9.htm

han skulle have ændret ydelsen til 97 hk med udstødning og indsugning. hvordan det? altså hvad har han helt præcist ændret

E10 88 hk til 97 hk



Forum rating: Top 500
Søndag 03-09-2008 kl. 08:32
    Vis profil  
hmm lidt imponerende at han har fået den til at gå 0-100 på 9.5sek. standard, og efterfølgende har barberet 2,3sek af ved en effekt forøgelse på 9hk. hmmmmm

E10 88 hk til 97 hk



Søndag 03-09-2008 kl. 09:06
er ligeglad med tiden med kan man vride flere heste ud på den måde? selvom jeg også synes det var godt klaret

E10 88 hk til 97 hk



Søndag 03-09-2008 kl. 12:29
Det er vist pral, det er utroligt at nogen kan mene at de horder af bilingeniører hos Toyota kan overgås med en anden udstødning.
De overdrevne tal gider jeg ikke kommentere, de taler for sig selv.


E10 88 hk til 97 hk



Forum rating: Top 50
Søndag 03-09-2008 kl. 12:34
    Vis profil  Vis bilprofil
LOL! 0-100 på 7,2 sek. med 97 HK!? Selv med 197 HK er det ikke trivielt for en forhjulstrækker.
Carina E SLi 2,0 1992 hatchback (japansk). 270 kkm (jun 2008).

E10 88 hk til 97 hk



Forum rating: Top 50
Søndag 03-09-2008 kl. 19:36
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har nu set flere std ee101 der er rullet til over 90hk, så de har muligvis lidt flere end toyota lover.

E10 88 hk til 97 hk



Forum rating: Top 25
Søndag 03-09-2008 kl. 20:15
    Vis profil  
HAHAHA, godt nok går sådan en E10 1.3 godt, motorstørrelsen taget i betragtning, men 7,2 sekunder? HAHAHAHA Så skulle en Supra jo gøre det på minus 4 sekunder
Nu med Suzuki og Toyota

E10 88 hk til 97 hk



Forum rating: Top 10
Søndag 03-09-2008 kl. 20:17
    Vis profil  
Stop nu... min 0.6L Suzuki trækker sig da over 100 på et godt stykke under de 5 sek...

/bm
Nu med Toyota og Suzuki... Den ene på 2200 ccm og den anden på 600 ccm...

E10 88 hk til 97 hk



Forum rating: Top 50
Søndag 03-09-2008 kl. 21:33
    Vis profil  Vis bilprofil
Boris - ja, hvis du kører den ud over en klippeafsats!
Carina E SLi 2,0 1992 hatchback (japansk). 270 kkm (jun 2008).

E10 88 hk til 97 hk



Forum rating: Top 10
Søndag 03-09-2008 kl. 21:36
    Vis profil  
Næææ... tror faktisk også godt den kan op af bakke...

/bm
Nu med Toyota og Suzuki... Den ene på 2200 ccm og den anden på 600 ccm...

E10 88 hk til 97 hk



Forum rating: Top 50
Søndag 03-09-2008 kl. 21:36
    Vis profil  Vis bilprofil
Argh, glemte lige du kun har råd til to hjul på køretøj nr. 2
Carina E SLi 2,0 1992 hatchback (japansk). 270 kkm (jun 2008).

E10 88 hk til 97 hk



Forum rating: Top 10
Søndag 03-09-2008 kl. 21:38
    Vis profil  
Yep...

Det er noget billigere at holde MC... både i forsikring og vægtafgift...

/bm
Nu med Toyota og Suzuki... Den ene på 2200 ccm og den anden på 600 ccm...

E10 88 hk til 97 hk



Fredag 05-09-2008 kl. 21:31
ved hvem det fjols er desværre......
utrolig nok er han ved at læse til politimand ( stakkels dem siger jeg bare....)

at tro at bare fordi at man sætter et kn filter og en Tsvansen udstødning på får man 10 hk mere...

og samtidigt han han sat 17" på hvilket selfølgelig os giver 2 sek fra 0-100.....

Nej jeg tror at hele forskellen ligger i den tårnstiver herfra shoppen...LOL

E10 88 hk til 97 hk



Forum rating: Top 5
Fredag 05-09-2008 kl. 21:45
    Vis profil  Vis bilprofil
Jaja grin du bare....

Du får lige en tekst sakset fra K&N's hjemmeside

SP: Hvad skal jeg vælge til min bil? Et Injection Kit eller et almindeligt filterelement? Bilen er en Toyota Corolla 1,6 fra '98.

SV: Til din bil fås der både et indsatsfilter og et af vores 57i Performance Injection Kit, så det kommer an på hvad du gerne vil. Filterelementer er billigst, nemmest at monterer og ændrer ikke på motorens lydniveau.
Injection Kittet giver flere kræfter fordi det fjerner al den luftmodstand der er i indsugningssystemet, luftfilterkasse m.v., som primært er designet til at dæmpe indsugningslyden, som er specielt tydelig under kraftig acceleration. Så med kittet får du ekstra kræfter, normalt 4 - 8 hk, på din bil hele 10 hk, og masser af fed lyd.


     Sonax Xtreme LIQUID WAX 3

E10 88 hk til 97 hk



Forum rating: Top 50
Fredag 05-09-2008 kl. 21:56
    Vis profil  Vis bilprofil
"...designet til at dæmpe indsugningslyden..."

A hva'? Den var ny.
Carina E SLi 2,0 1992 hatchback (japansk). 270 kkm (jun 2008).

E10 88 hk til 97 hk



Forum rating: Top 5
Fredag 05-09-2008 kl. 21:58
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er vel ikke helt forkert. Der er da bla. en resonansdæmpende sjover så vidt jeg husker ?
     VIP medlemskab til udgangen af 2008

E10 88 hk til 97 hk



Fredag 05-09-2008 kl. 23:17
ja Rene det skal de sige...

Jeg har selv testet KN filtre på min RST målte 148 hk med standard panelfilter som have gået 30K km.
men Nyt KN panel filter 147 hk.

Med nyt KN tragt filter 138 hk....

Har snakket med nogle englændere som har testet det på en bil med flere hk men ca samme % afvigelse..

Så det de skriver giver jeg ik en noget for

så gæt selv hvad jeg kører med...ALTID standard filter os på min rolla..

E10 88 hk til 97 hk



Forum rating: Top 100
Torsdag 10-09-2008 kl. 20:58
    Vis profil  
Filter giver ikke en dyt på en tokyo-racer...Da min gamle 20v'er var på felt blev den målt til 146 hk uden noget filter overhovedet, og 145,6 med standard luftfilterkasse...Såh...det er kun for lydens skyld...
Nu med rigtige klare frontblinklys :)

E10 88 hk til 97 hk



Forum rating: Top 100
Søndag 11-09-2008 kl. 17:25
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er da muligt at han har givet den lidt flere hk med de ændringer, men een ting er 100% sikkert... Den har IKKE fået hævet momentet fra 115 til 148, samtidig med at momentets omdrejningstal er sænket 800 rpm.
Toyota Celica 2,0 XT Liftback '78!
Toyota Celica 1,6 ST Coupe '71!


E10 88 hk til 97 hk



Forum rating: Top 250
Søndag 11-09-2008 kl. 19:20
    Vis profil  
Jeg havde en helt standard corolla e10 med 88 hk. Den målte vi på rullefelt, til 95,4 hk. Så de har for det meste lidt flere hk end de er opgivet til. men tror godt nok aldrig min var under 10 sek til 100 og det var med 15"
Mikael

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg