Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
Dugget bagrude.
Torsdag 13-11-2008 kl. 20:43 |
her i den kolde tid, har jeg lagt mærke til at min bagrude dugger til hurtigt og det er kun bagruden hvad kan dette skyldes ? bilen er en corolla 1,3 gls fra 1997 Først skabte Gud Jorden derefter skabte han Toyota
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Torsdag 13-11-2008 kl. 20:51 |
Har du tjekket om dine inderskærme er fyldt med vand...? Hvis du kigger derind hvor donkraften ligger og så mærker dernede hvor udluftningen sidder... /bm Jeg kan klare 0-100 km/t på under 5 sek...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Torsdag 13-11-2008 kl. 20:52 |
Fugtige bundmåtter, fugt i bagagerum, utætte lister / vinduer.... Prøv at tjekke om bilen er fugtig under måtterne, både foran og i bagagerummet. Ellers er en tur i garage med et par vinduer rullet halvt ned og en varmeovn ikke nogen dårlig ide til at fjerne evt. fugt i bilen. Alufælge Bellini RS 17"
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Torsdag 13-11-2008 kl. 21:17 |
^^Bare husk at den der varme ovn ikke skal være en gammel karl der stikker ild i bilen... /bm Jeg kan klare 0-100 km/t på under 5 sek...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Torsdag 13-11-2008 kl. 21:21 |
Jo Boris.... Han skal da bruge sådan en her.... Den giver en god varme http://rejsequip.dk/braen-primusmf.gif Booster hækskørte indsats Toyota Auris
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Torsdag 13-11-2008 kl. 21:30 |
^^Ej... men det er da også kun fordi den afgiver lige så meget vand som varme... Du ved hvordan det er med nærrige nordjyder der har en gammel varmeblæser til at slå i skuret og så sætter de den til i bilen og 30 min senere når der går ild i alt støvet så sidder de med en udbrændt bil, og forsikringen vil påstå at det er groft uagtsomt at have stillet en sådan i bil... /bm Jeg kan klare 0-100 km/t på under 5 sek...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Torsdag 13-11-2008 kl. 21:40 |
Ok, så glem mit forslag og sæt istedet varmeapparatet på MAX og lad bilen stå i tomgang.... så tørrer den også men lad nu være med at blive siddende i bilen K&N filterelement Toyota Carina E 2.0 Benzin
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Torsdag 13-11-2008 kl. 22:02 |
"men lad nu være med at blive siddende i bilen" Hvorfor det? Du kan ikke begå selvmord i en bil med katalysator... (bortset fra ved at køre frontalt ind i en modkørende lastbil!). Carina E SLi 2,0 1992 hatchback (japansk). 270 kkm (jun 2008).
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Torsdag 13-11-2008 kl. 22:03 |
Mener du det seriøst ? K&N filter-indsats Toyota Avensis T25 2.0 VVT-i
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Torsdag 13-11-2008 kl. 22:05 |
Ja. Katalysatoren fjerner al giftig CO (kulilte). Carina E SLi 2,0 1992 hatchback (japansk). 270 kkm (jun 2008).
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Torsdag 13-11-2008 kl. 22:07 |
Ok... kan man så heller ikke tage sig af dage i min SportsVan 2.2 D-CAT ? K&N Extreme injektion kit Toyota Carina E 1.6
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Torsdag 13-11-2008 kl. 22:09 |
Nej, desværre. Du må finde en anden metode Carina E SLi 2,0 1992 hatchback (japansk). 270 kkm (jun 2008).
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Torsdag 13-11-2008 kl. 22:10 |
Hold kæft mand, så har jeg kørt 35 km i dag med bagsmækken åben, og været bange for at jeg kunne risikere at dratte om hvis der trak udstødning ind i bilen.... uden grund Siliconeslange rød Ø76mm 0°
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Fredag 14-11-2008 kl. 08:13 |
Man kan altså osse blive kvalt af CO2 Michael. Ellers ville plasticposer jo være legetøj ... aut viam inveniam aut faciam
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Fredag 14-11-2008 kl. 08:23 |
Og vi ved jo alle at Rene har rigeligt med poser fra Føtex... /bm Jeg kan klare 0-100 km/t på under 5 sek...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Fredag 14-11-2008 kl. 09:45 |
>> Michael Eriksen Denne her har vi diskuteret før... Man kan sagtens aflive sig selv i en lukket garage med en bil i tomgang med katalysator... Og mit tilbud står stadig ved magt... Jeg skal nok lægge garage til, så kan du side i din bil i tomgang... og så kan jeg grave dig ned som gødning i haven, når du stiller træskoene... Jeg kan måske også få skrotningspræmien for Carina'en... med mindre der er nogen som vil byde på den Der findes 10 slags mennesker... Dem der forstår binære tal og dem der ikke gør...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Fredag 14-11-2008 kl. 10:02 |
^^Det Hr. Eriksen mener er vel at man ikke er lige så udsat ved CO2 som ved CO... Det er vel velkendt at man ikke dør af at inhalere en danskevand... /bm Jeg kan klare 0-100 km/t på under 5 sek...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Fredag 14-11-2008 kl. 10:38 |
hehe...... nu er der vist langt til vandet smid en affugter ind i corollaen og lad den stå og køre et par nætter i træk, så skulle den ged vist være barberet
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Fredag 14-11-2008 kl. 13:51 |
CO2 er som så ikke giftig, men man kan heller ikke overleve ved kun at indånde CO2... Og hvis et rum er tilstrækkeligt lukket/tæt, så vil en bilmotor gennem forbrændingen af benzin/diesel omdanne al O2 til CO2 - og så bliver man på et eller andet tidspunkt kvalt... Det samme vil gøre sig gældende, hvis man som RS skriver, stikker hovedet i en plastikpose (evt. fra Føtex) og tætner den omkring halsen, så der ikke kan komme frisk luft til... Hvis man f.eks. tager udgangspunkt i en 4-taktsmotor med en slagvolumen på 2 liter, med en tomgang på 1.000 rpm, så har den et luftforbrug på ca. 1.000 liter i minuttet... Så en bil i en lukket garage kan rimmeligt hurtigt tømme rummet totalt for O2... og derudover, vil motoren også begynde at forurene helt vildt og mere en katalysatoren kan håndtere, når rummet bliver så iltfattigt, at motoren ikke kan lave rene forbrændinger mere... Men som tidligere sagt, så er jeg villig til at stille garage til rådighed, hvis ME har lyst til at afprøve sin påstand - mine blomster kan altid tåle lidt gødning Der findes 10 slags mennesker... Dem der forstår binære tal og dem der ikke gør...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Fredag 14-11-2008 kl. 13:57 |
Du siger bare til... så møder jeg op med popcorn og en behagelig stol placeret ved et vindue..... placeret på ydersiden af garagen K&N filter RE-0930 - 350HK
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Fredag 14-11-2008 kl. 14:38 |
MO: "Så en bil i en lukket garage kan rimmeligt hurtigt tømme rummet totalt for O2... og derudover, vil motoren også begynde at forurene helt vildt og mere en katalysatoren kan håndtere, når rummet bliver så iltfattigt, at motoren ikke kan lave rene forbrændinger mere..." Sludder og vrøvl. Motoren er gået ud længe inden. Brændbare gasblandinger er kun brandbare i et snævert koncentrationsinterval, så når O2 niveauet er faldet "tilpas", går motoren ud. Derfor kan man fx. smide en brændende tændstik i en spand med benzin, uden der sker en skid. En spand med benzindampe derimod... Jokeren i dette regnestykke er, at åndedrættet er styret af CO2 trykket, ikke O2 trykket. Jeg ved ikke helt hvor højt CO2 niveauet skal være før det er fatalt. Carina E SLi 2,0 1992 hatchback (japansk). 270 kkm (jun 2008).
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Fredag 14-11-2008 kl. 15:04 |
And when the CO2 hits about 7% to 10% of your ambient air, you DO die. Even if the rest is O2. It's CO2 narcosis, and it shuts you down. 5% CO2 is about 40 Torr, your normal blood level. So if you breath that, you go up to 80 Torr, enough to black you out unless you hyperventilate. Double your minute volume and you can get down to 60 Torr, but you feel crumby. At 10% there's no way to keep below about 90 Torr, and (unless you're a chronic COPD patient who's used to high CO2s and has a high bicarb and other compensatory mechanisms) you black out. Then quit hyperventilating. Then quit breathing entirely. /bm Jeg kan klare 0-100 km/t på under 5 sek...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Fredag 14-11-2008 kl. 15:06 |
Lige en mere: * At 1% concentration of carbon dioxide CO2 (10,000 parts per million or ppm) and under continuous exposure at that level, such as in an auditorium filled with occupants and poor fresh air ventilation, some occupants are likely to feel drowsy. * The concentration of carbon dioxide must be over about 2% (20,000 ppm) before most people are aware of its presence unless the odor of an associated material (auto exhaust or fermenting yeast, for instance) is present at lower concentrations. * Above 2%, carbon dioxide may cause a feeling of heaviness in the chest and/or more frequent and deeper respirations. * If exposure continues at that level for several hours, minimal "acidosis" (an acid condition of the blood) may occur but more frequently is absent. * Breathing rate doubles at 3% CO2 and is four times the normal rate at 5% CO2. * Toxic levels of carbon dioxide: at levels above 5%, concentration CO2 is directly toxic. [At lower levels we may be seeing effects of a reduction in the relative amount of oxygen rather than direct toxicity of CO2.] Kilde: http://www.inspect-ny.com/hazmat/CO2gashaz.htm /bm Jeg kan klare 0-100 km/t på under 5 sek...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Fredag 14-11-2008 kl. 15:18 |
Ja, så har jeg tabt argumentationen - 7-10% CO2 i en hermetisk lukket garage er ikke usandsynligt. Carina E SLi 2,0 1992 hatchback (japansk). 270 kkm (jun 2008).
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Lørdag 15-11-2008 kl. 10:11 |
ME: "Sludder og vrøvl. Motoren er gået ud længe inden. Brændbare gasblandinger er kun brandbare i et snævert koncentrationsinterval, så når O2 niveauet er faldet "tilpas", går motoren ud." Bare for at trække en parallel til flyverden, så kan flymotorer sagtens hold sig kørende i højder, hvor mennesker ikke har svært ved at overleve i den tynde luft... Motorer monteret med turbo og elektronisk indsprøjtning har væsentligt lettere ved at hold sig kørende i iltfattige atmosfære... ME: "Brændbare gasblandinger er kun brandbare i et snævert koncentrationsinterval, så når O2 niveauet er faldet "tilpas", går motoren ud. Derfor kan man fx. smide en brændende tændstik i en spand med benzin, uden der sker en skid. En spand med benzindampe derimod..." Det forsøg laver du bare selv... Der skal ikke være meget ilt til stede får den kemiske reaktion kan finde sted... Og da slet ikke med en spand, som har et forholdsvist stort areal til den omkringliggende atmosfære... Der findes 10 slags mennesker... Dem der forstår binære tal og dem der ikke gør...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Fredag 19-11-2010 kl. 10:26 |
ahh, jeg fpr da godt nok kvælnings fornemmelser hvis jeg får dansk vand
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Fredag 19-11-2010 kl. 10:42 |
For lige, at komme med en saglig besvarelse: der er fugt et sted i din bil! Tjek brøndene i bag, som en anden skriver, og køb dig så en NY varmeblæser - de fås tit til en hundredelas i byggemarkedet. Den kan du så stille i bagagerummet med fjernet hattehylde en dags tid. Husk et vindue på klem, at stille termostaten ned og at placere den, så den ikke antænder noget. Den løsning virker 100%. Toyota Celica 2.0 DOHC GT (RA40) - Skoda Octavia 1.4 TSI - Skoda Fabia 1.2 HTP
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Fredag 19-11-2010 kl. 11:26 |
ZOMBIE-TRÅD! 1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Fredag 19-11-2010 kl. 11:47 |
Det havde jeg sq ikke engang luret. Men problemet kan jo være aktuelt nok, i denne årstid Toyota Celica 2.0 DOHC GT (RA40) - Skoda Octavia 1.4 TSI - Skoda Fabia 1.2 HTP
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Fredag 19-11-2010 kl. 13:13 |
Ja det er fugten i jorden der vækker dem http://wvs.topleftpixel.com/08/10/21/ 1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Fredag 19-11-2010 kl. 14:21 |
he he... Der findes 10 slags mennesker... Dem der forstår binære tal og dem der ikke gør...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Lørdag 20-11-2010 kl. 07:25 |
De er faktisk flinke til at børste deres tænder sådan nogen zombier! 1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Lørdag 20-11-2010 kl. 22:47 |
Har du overvejet om du har sat dit ventilations anlæg til indirekte ?? Hvis det ikke står på direkte frisk luft, så dugger bilen til, især ved bagrude og side ruder.. Toyota Carina E 2.0 GLi aut
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Søndag 21-11-2010 kl. 07:22 |
Jeg tror at bilen er skrottet for længe siden. Men ja recirkulation giver duggede ruder. Som en bekendt fra fastlandet siger, 'det er til når man kører forbi en foderstoffabrik!' :)) 1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Dugget bagrude.Søndag 21-11-2010 kl. 11:07 |
ingen grund til at købe når man kan leje sådan en http://www.lejnemt.dk/varmekanon.htm den skulle da vel nok kunne varme sådan en lille corolla op
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|