Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Hjælpevarmer til oliefyr



Forum rating: Top 500+
Onsdag 19-11-2008 kl. 15:27
    Vis profil  
Hej..

Jeg kunne godt tænke mig at få min hjælpevarmer til at fungere som det man kender som alm oliefyr..
Jeg har set at der allerede er en tråd om det samme, men svarene er ikke vildt detaljerede..
Er der nogen der har en eller anden form for indkøbsliste og monteringsguide eller lign??
Jeg kan godt selv monteret tingene..

Hjælpevarmer til oliefyr



Forum rating: Top 500
Onsdag 19-11-2008 kl. 16:27
    Vis profil  
Hej Lars,

Jeg er også på udkig efter et ombygningskit til min 2003 Yaris D-4D, og det er squtte nemt at finde noget konkret, synes jeg.
Toyota tager 5515 for kittet inkl montering og 3131 for en TP5 fjernbetjening.
Jeg har masser af tid og ingen penge, så jeg er også ude efter en gør-det-selv løsning (og gerne en R+ fjernbetjening)

Den her "burde" vel egentlig passe, men jeg tør ikke tage chancen, for jeg ved ikke hvad forskellen er.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150309093171


Hos http://www.eberspaecher.dk/servlet/PB/show/1032380_l14/96000_2ebersp_prisli_bilvmont_0207.pdf
ser det ud til at vi (jeg, i hvert fald) skal bruge den der hedder 24 0183 00 00 00 da mit fyr er et D5Wz.
Om jeg kan bruge 8698009 uden betjening ved jeg ikke, men det er værd at undersøge da jeg egentlig hellere bare vil ha en fjernbetjening istedet for uret/timeren inde i bilen. Så slipper jeg også for at lave flere huller fra motorrum til kabine.


http://www.richter-standheizungen.de/downloads/preise20082009.pdf
Ca 25% lavere priser end i DK
Men hvad er det for et sæt man kan købe til €49,98 med nummer 24 8038 00 00 00 ?? Det har jeg ikke set nogen steder for.

http://www.automobil-tuningcenter.de/eberspaecher_aufruestsatz.htm
Her er også 0183-modellen, men der står den er til en 2.0 Avensis.
Resten af hjemmesiden kan jeg ikke finde rundt på :-s


Kom glad og del din viden

Hjælpevarmer til oliefyr



Forum rating: Top 50
Onsdag 19-11-2008 kl. 16:44
    Vis profil  Vis bilprofil
Lars, hvilken bil skal det bruges til?

Hjælpevarmer til oliefyr



Forum rating: Top 50
Onsdag 19-11-2008 kl. 22:19
    Vis profil  
sættet kan da sagtens købes løst uden montering..

Hjælpevarmer til oliefyr



Forum rating: Top 25
Onsdag 19-11-2008 kl. 22:56
    Vis profil  
Igen er det smag og behag, men jeg synes godt nok, at den fjernbetjening er spild af penge. Den er dyr, stor og klodset! Men det kommer jo an på ens behov; jeg synes fx. det er fint nok, bare at programmere uret i bilen aftenen før, så den er varm om morgenen. Man kan også lave "programmer", så den varmer hver morgen og fx. før man kører fra arbejde
Nu med opdateret profil!

Hjælpevarmer til oliefyr



Forum rating: Top 500+
Torsdag 20-11-2008 kl. 07:50
    Vis profil  
Niels: Tak for dine links. Jeg vil lige prøve at undersøge nærmere om hvad mit fyr hedder, og hvilke kit der kan bruges. Jeg synes bare det umiddelbart ser ud som om det er komplette fyr du har fundet priser på, og det er vel bare en styring der skal til??

Alex: Det skal bruges til en CombiVan 2,0 D-4D fra 2003.

Lasse: Okay, hvor kan man det, og hvad hedder det??

Hjælpevarmer til oliefyr



Forum rating: Top 50
Torsdag 20-11-2008 kl. 13:43
    Vis profil  Vis bilprofil
Alle steder du kan få det monteret kan de vel også sælge dig delene løst?

Umiddelbart synes jeg at de sæt de henviser til på eberspaechers hjemmeside er komplette sæt, men der sidder da et fyr i ikke?

Hjælpevarmer til oliefyr



Forum rating: Top 50
Torsdag 20-11-2008 kl. 13:47
    Vis profil  Vis bilprofil
Niels, hvis jeg slår din bil op på eberspaechers side skal du bruge 24 0183 00 00 0, udover det skal du jo så købe noget at betjene det med...

Hjælpevarmer til oliefyr



Forum rating: Top 500+
Torsdag 20-11-2008 kl. 13:54
    Vis profil  
Jo der er fyr i nu. Mangler bare styringen..

Hjælpevarmer til oliefyr



Forum rating: Top 50
Torsdag 20-11-2008 kl. 14:13
    Vis profil  Vis bilprofil
Nu er det lidt svært at henvise dig til nogen steder når du ikke har oplyst område i din profil, men hvis du ringer ud til Toyota Vejle, så kan de oplyse dig hvad de skal bruge og også sælge dig det løst...

Hjælpevarmer til oliefyr



Forum rating: Top 500+
Torsdag 20-11-2008 kl. 14:16
    Vis profil  
Jeg bor i Frederikshavn, så vil prøve at ringe til den lokale toyota..

Hjælpevarmer til oliefyr



Forum rating: Top 500
Tirsdag 03-03-2009 kl. 17:22
    Vis profil  
Ohøj,

Nu får jeg snart lange stænkklapper x-)
Jeg har fået købt det ombygningssæt der kan lave tilskudsvarmeren i min Yaris om til et selvstændigt fyr.
Nu er det også monteret (det var slet ikke så svært - man skal bare glemme alle de ekstra ledninger og relæ'er der følger med), men jeg kan ikke få det til at dutte ordentligt.
Når jeg trykker på "Tænd fyr" på uret startet skidtet op, vandpumpen kører, og brændstofpumpen tikker derudaf. Når det så lyder som om der er ved at være ordentlig krudt på, lukker det ned igen. Vandpumpen stopper også, men blæseren i bilen kører videre.
Hvis jeg starter bilen og tænder fyret på uret sker der heller ikke noget. Det er først når jeg trykker på den oprindelige knap, at det starter og bliver ved med at køre.

Nu har jeg været under bilen og se, om der nu også var en seperat brændstofslange som værkstedet havde bildt mig ind. Jeg fandt to slanger og var fortrøstningsfuld indtil jeg fik kigget efter på Toyodiy.com:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2003_TOYOTA_YARIS_NLP10L-AHMRXW_7701.4_2302,2202.html
Der er rigtig nok to slanger: frem og retur:

Jeg kan desværre ikke se der sted hvor de kommer op i motorrummet. Jeg kan se brændstofpumpen til fyret og slangen til motorens brændstoffilter, men lige præcis ikke dét punkt, hvor alt det spændende sker.
Nu mistænker jeg at fyret for at være koblet på motorens brændstofsystem. Det troede jeg bare ikke man måtte da det har for højt tryk...??


Nogen gode idéer??


Niels


PS. Tanken er næsten fyldt, så det er ikke fordi et evt seperat rør ikke kan nå ned i suppen.

Hjælpevarmer til oliefyr



Forum rating: Top 50
Tirsdag 03-03-2009 kl. 19:08
    Vis profil  Vis bilprofil
Pumpen får brændstoffet fra brændstoffilteret, bare gølg slangen derover

Er der rigeligt med vand på, ellers kan der sagtens stå en luftlomme nede ved fyret der får det til at overophede og opføre sig som du skriver. Har set et par stykker med det problem.


Sidste løsning, få udlæst fejlen...

Hjælpevarmer til oliefyr



Forum rating: Top 250
Tirsdag 03-03-2009 kl. 21:35
    Vis profil  
Jeg har lidt det samme problem med min Avensis D4D fra 01, når motoren kører starter fyret godt nok op både på timeren og den org. knap til fyret, men hvis jeg sætter timeren til så fyret skal starte næste morgen gør det som dit, prøver på at starte men stopper med det samme igen, som om det ikke får brændstof, det skal så siges at mit er monteret ved Toyota da bilen var ny, og har sandsynligvis virket dengang, men i de 2½ år jeg har haft den har det drillet, jeg har så filterhuset mistænkt for at være utæt så brændstoffet render fra den, så den ikke kan suge det an, jeg havde faktisk tænkt mig at kigge på det på lørdag, evt montere et seperat sugerør i tanken og trække ekstra brændstof tilførsel, jeg er lige flyttet og har nu bilen stående udenfor om natten, så det ville være rart hvis det virker

Hjælpevarmer til oliefyr



Forum rating: Top 500
Tirsdag 03-03-2009 kl. 22:21
    Vis profil  
Det er jo lige dét - jeg kan ikke se slangerne nede bag det store møllehjul

Vandstanden er over minimum. Er det ikke nok? Ellers må jeg prøve at finde et højt punkt og sætte fut i vandpumpen.

Hvad kommer først? Brændstoffilter eller -pumpe til bilen? Hvis pumpen kommer først, er der ikke noget at sige til at fyrets pumpe ikke kan få noget. Hvis bilens pumpe sidder EFTER filteret bliver det lidt lettere, men kan det tænkes at fyrets pumpe ikke er kraftig nok til at hive dielsel igennem bilens brændstoffilter?

ARGH! Jeg får spat.. foråret er på vej og nu kan det snart være det samme... hahah

Hjælpevarmer til oliefyr



Fredag 04-03-2009 kl. 12:28
Allan: Få udlæst fejl på dit fyr, har set flere af din model hvr fyret laver en fejl pga. for lav spænding.

Niels, bare fyld beholderen godt op mens bilen går i tomgang, og løsn udluftningsskruen på beholderen.
Pumpen suger ovre fra filteret, som sidder før højtrykspumpen, og det er også der det får brændstof originalt før det bliver opgraderet, så det er ikke det der er fejlen.

M.v.h. Alex

Hjælpevarmer til oliefyr



Forum rating: Top 500
Torsdag 19-03-2009 kl. 00:45
    Vis profil  
Halløj!

Nu virker fyret som der skal Jeg synes stadig det virker som om at der er luft i systemet, men hvis jeg åbner for udluftningsskruen ved køleren sprøjter vandet ud.

Næste spørgsmål:
Jeg har en EasyStart R+ fjernbetjening som jeg vil montere, men uret er et miniur og ikke en EasyStart T. Det burde i sig selv ikke give nogen problemer, men fjernbetjeningen melder fejl "conP" når jeg forsøger at tænde skidtet.
Ifølge Miniurets diagram er den blå ledning til TP41 fjernbetjeningen, men der er ingen blå ledninger eller andre ekstra ledninger på diagrammet der tilhører R+ betjeningen. Jeg fatter hat! Desuden ser det ud til, at der også skal gå nogle ledninger direkte til fyret, og der gør der absolut ikke! Skal jeg virkelig til at trække en enkelt ledning ned til den tomme plads i stikker på fyret, eller hyr?
Link til monteringsvildledningen til R+:
http://www.vw-bus-t4.de/getfile.php?getfile=Einbau%20Easy%20Start%20Rplus_230805.pdf&d=sh

Anyone inden det alligevel bliver Sankt Hans? Ellers er jeg snart klar til indlæggelse samme sted

-Niels

Hjælpevarmer til oliefyr



Forum rating: Top 50
Torsdag 19-03-2009 kl. 08:17
    Vis profil  
din betjening skal kodes: du sætter sikring i ,og derefter lyser diode... når diode blinker trykkes tænd på betjening, vælg derefter ADD og bekræft med ok. ellers står det i din montering
håber du kan bruge dette
boye-vestergaard.dk

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg