Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Tuning af 4afe??



Mandag 15-12-2008 kl. 17:14
Hej drenge.

Er der nogen som har erfaring med tuning af 4afe motoren.
Dog uden fuld programbar styring.

Her tænker jeg på en opskrift med, tilskuds anlæg,4 extra dyser, sænket komp, og selvfølgelig ordentlig køling af ladeluften.

Her tænker jeg mest på hvor meget man kan tillade sig at køre med i tryk på sådan en udførsel???

Alle konkrete erfaringer er meget velkomne.

Nu ved jeg godt at Megasquirt vel blive anbefalet af mange. MEN det er altså tuningshistorier uden styring af tænding, jeg er ude efter.

Mvh. Charles


Tuning af 4afe??



Mandag 15-12-2008 kl. 17:32
Hvis du holder dig på 0,4-0,5 bar, kan du køre på standard kompression.
Ekstra benzin klarer du ved og montere 4efte dyser(295ml), og så et lille print fra www.turbomotor.dk hvor der er indbygget FCD og den snyder samtidig ECU, så den kan køre med de stører dyser...
Har en kammerat der kører med det, virker fint..

Tuning af 4afe??



Mandag 15-12-2008 kl. 17:36
Hov så ikke du ville sænke kompression.
1,2 bar har holdt fint flere gange, men ved 1,4 bar, begynder stænger og give efter...

Tuning af 4afe??



Mandag 15-12-2008 kl. 22:31
vil det sige at jeg kan få standart ecu til at give extra benz??

Tuning af 4afe??



Tirsdag 16-12-2008 kl. 16:56
Ja du kan få standard ECU til og styre de størrer dyser.

Tuning af 4afe??



Fredag 19-12-2008 kl. 09:46
1,2 bar uden at kunne styre tænding?? er det ikke en smule optimistisk??

Mvh Charles

Tuning af 4afe??



Fredag 19-12-2008 kl. 10:49
Det er ikke optimistisk, når folk har kørt med det
ECU styrer jo selv tænding med bankesensor, og når man så har trukket tænding 3-4 grader tilbage, så kan den selv styre resten...

Altså jeg gætter ikke her, kender 2 der har kørt med det.
Fatisk kører TTE(Toyota TWIN Engine) 1,8 bar på orginal tændingsstyring, og mf2.
Den laver ca. 2x372hk , de stempler er så også lidt stærkere end dine i 4AFE


Tuning af 4afe??



Lørdag 20-12-2008 kl. 10:25
Det var da fantastisk. Jeg tror skam på det du siger. Men altid rart at få det bekræftet. Mf2 er egentlig også min plan, da det er en "lille" smule nemmere at overskue end MS.


Tuning af 4afe??



Lørdag 20-12-2008 kl. 16:08
JEg ville beholde standard kompression, montere 295ml dyser, 0,5 bar, og så lille print fra turbomotor.dk...
Når du så havde mod på noget styring, ville jeg sænke kompression og hæve ladetryk...

Tuning af 4afe??



Søndag 21-12-2008 kl. 12:05
Synes bare det ville være fedt selv at kunne trimme. Men jeg er ikke sikker på at jeg nogensinde får sat mig ind i MS. Så derfor ville tilskuds anlæg jo være perfekt.

Og hvis det er muligt at køre med så meget tryk uden styring af tænding, så kan jeg ikke se nogen grund til at montere MS, som ydermere gør mig dybt afhængig af andre når der skal trimmes/ændres.



Tuning af 4afe??



Søndag 21-12-2008 kl. 18:16
Megasquirt eller anden styring skal ikke trimmes i ny og næ, den skal justeres 1 gang, kun trimmes hvis du ændre på motor....
Har kørt uden og pille i min megasquirt i snart 2 år...
Kun justeret igen da der kom andre dyser i, og lidt mere tryk...

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg