Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
2T Vs. 2TB motor
Fredag 19-12-2008 kl. 20:03 |
Hej. Jeg er så småt gået igang med at tune lidt på min hvide Celica. Jeg har idag adskildt en 2T motor ad for at få et løst topstykke til at prøvemomtere adabtoren til 2TG karburatorene på. Der lod jeg mærke til at der er et meget stort hulop i topstykket til ventilerne. Så var det jeg kom til at tænke på - HVAD er forskellen på en 2T og en 2TB motor - udover karbruatoren? De er lidt forskel på kompressionsforholdet. Er det pga andre stempler, eller er den fordybning i topstykket der erdybere på 2T motoren? Og er der eventuelt en der ved hvor meget en 2T top kan planes før man får problemer med ventilerne? /Jesper! Celica XT Liftback '78! - Celica GT Coupe '79! - Celica ST Coupe '71!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
2T Vs. 2TB motorFredag 19-12-2008 kl. 22:04 |
motor data for 2T og 2TB carina og celica årgang 1972-1972 Kompresionsforhold 2T - 8,5:1 2T-B - 9,4:1 Kompres. tryk 2T - 250 o/c (171lbs) 12,0kg/cm 2T-B - 250 o/c (182lbs) 12,8kg/cm Bremsehestekræfter (SAE) 2T - v. 6000 o/m .. 102 2T-B - v. 6000 o/m .. 113 Drejningsmoment (SAE) 2T - v. 3800 o/m 14,0 mkg 2T-B - v. 4200 o/m 15,1 mkg hvis du skal have oplysninger om indsteling af motorende kan du bare sige til.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
2T Vs. 2TB motorLørdag 20-12-2008 kl. 08:11 |
Jeg har alle deoplysninger man hehøver, og 10000000 flere ;) Jeg har et helt skab fyldt op med gamle toyotabøger. Det jeg er intereseret er som sagt bare hvor forskellene ligger. Om det er i topstykket eller i stemplerne. Og så hvor meget toppen kan blive planet uden at få problemer. Celica XT Liftback '78! - Celica GT Coupe '79! - Celica ST Coupe '71!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
2T Vs. 2TB motorTirsdag 23-12-2008 kl. 19:18 |
Slet ikke nogen der ved noget? Celica XT Liftback '78! - Celica GT Coupe '79! - Celica ST Coupe '71!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|