Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
tandremmen røg, ny motor?
Lørdag 27-12-2008 kl. 14:07 |
Tandremmen røg på min corolla ee90 xli med 80 på hovedvejen, så toppen er død eller kræver seriøs renovering... Nogen der har en ide til hvad en brugt motor koster og hvor den kan skaffes i sjællands området? Er der måske en der ligger inde med en motor der lige kan ploppes i??
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
tandremmen røg, ny motor?Lørdag 27-12-2008 kl. 17:18 |
Er du sikker på at den er dødet? Nogle toyotaer tager ikke skade af at remmen springer. Rigtige knejter kører Toyota - jeg har Volvo og Morris Mascot... :-/
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
tandremmen røg, ny motor?Lørdag 27-12-2008 kl. 17:27 |
2e motor holder ikke til at springe tandrem, ventiler bøjer og eller brækker "nikketøj" (eller hvad de arme nu hedder) pga. stemplerne rammer ventilerne..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
tandremmen røg, ny motor?Lørdag 27-12-2008 kl. 17:27 |
2E motorer tager skade, been there done that. Dum fejl, remmen koster jo ikke mere end 2-300kr. Jeg gav 1000kr for den sidste 2E-E motor jeg købte. Hvis du vil have en anden motor i er www.motorimport.dk nok stedet du skal kigge.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
tandremmen røg, ny motor?Lørdag 27-12-2008 kl. 18:38 |
Ja den har taget skadet, den har knækket en af ventil rokke armene, går ud fra at det ikke kan betale sig at skifte den arm da der måske er andre skader... Har dog taget toppen af nu og det ser ikke så slemt ud bortset fra den knækkede rokke arm...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
tandremmen røg, ny motor?Mandag 29-12-2008 kl. 22:14 |
Det er godt nok surt, når sådan noget sker... Jeg er ret sikker på at det er 4age motorerne, hvor stempler og ventiler ikke rør hinanden. Håber du snart får den ud at kører ;) CoolRacing.dk
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
tandremmen røg, ny motor?Torsdag 01-01-2009 kl. 16:35 |
Den kører igen Skiftede bare den ventil "rokke arm" der var knækket, plus en ny toppakning når det nu var skilt ad og selvfølgelig ny tandrem... Kompressionstesten siger nu 13,13,13,10bar på cylinder 1,2,3,4... Er det normalt at 4'eren er lidt lavere på en corolla der har kørt 200k++??
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
tandremmen røg, ny motor?Søndag 03-01-2009 kl. 10:45 |
Hey igen De burde være ens i tryk. Tror der er lidt utætheder ved cylinder 4. mvh. Kenneth CoolRacing.dk
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
tandremmen røg, ny motor?Søndag 03-01-2009 kl. 11:23 |
Der må ikke være så stor forskel på trykket. Men derfor kan den sikkert blive ved med at køre sådan. Den vil bare have lidt mindre ydelse og uforbrænd benzin den smider ud. Så godt er det nu ikke. Det er jo helt sikkert cylinder 4 den har ramt da remmen sprang. Jeg har også selv prøvet det på en 1.0 ( samme motor ) der røg den på cylinder 3. Det var også armen der brækkede og ventiler så fine ud men en tryk prøve viste at den har meget utæt mellem ventiler og topstykke på den cylinder. Det var ikke til at se med det blotte øje. De har masser af de motorer ved autoophuggere. jeg købte en ved hug i febuar sidste år. altså i 2008 :D Den gav jeg 1800 kr. for inkl. moms og med 6 måneders garanti. ps. Det er også korrekt at en 4AGE ikke tager skade, da stempler og ventiler ikke kan nå sammen. ( super motor ) ;)
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|