Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


























 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 5
Lørdag 08-01-2009 kl. 10:20
    Vis profil  Vis bilprofil
Har den en mølle?
Har den ladeluftkøler?
Hvor meget olie må den bruge?
Der er vel 6 års mekanikgaranti på den.
aut viam inveniam aut faciam


Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 50
Lørdag 08-01-2009 kl. 10:41
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja
Don't know
På 15.000 km kravler vores ½ ned i feltet på oliepinden
3 år/100.000 km
Der findes 10 slags mennesker... Dem der forstår binære tal og dem der ikke gør...

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 5
Lørdag 08-01-2009 kl. 12:24
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg mener det er 6 år på drivlinien.
aut viam inveniam aut faciam


Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 5
Lørdag 08-01-2009 kl. 12:26
    Vis profil  Vis bilprofil
Det tvivler jeg meget stærkt på.

Toyota har da altid 'kun' haft 3 års garanti på mekanikken...
     Røgfarvet krystal sideblink til Toyota Avensis T25

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 5
Lørdag 08-01-2009 kl. 12:27
    Vis profil  Vis bilprofil
Okay så.
aut viam inveniam aut faciam


Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 5
Onsdag 21-01-2009 kl. 09:54
    Vis profil  Vis bilprofil

Min erfaring med turboladere er ret begrænset, men er der ikke noget med at de æder sig selv hvis de kører fuld skrue i 'længere' tid?

Hvor meget kan en 1,4L D4D tåle at køre 'hele dagen'?
150km/t?
aut viam inveniam aut faciam


Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 50
Onsdag 21-01-2009 kl. 10:10
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg er ikke engang sikker på at den kan køre 150 km/t...

Den er ENORMT sløv over 140
Der findes 10 slags mennesker... Dem der forstår binære tal og dem der ikke gør...

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 5
Onsdag 21-01-2009 kl. 10:24
    Vis profil  Vis bilprofil
Min gamle far river den til Italien 2 gange om året i eet stræk og har snakket om 170+ ... hvis nu det lykkes ham at ødelægge den og den mister olietrykket så skal jeg ha' et eller andet jeg kan formane ham om :)

aut viam inveniam aut faciam


Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 50
Onsdag 21-01-2009 kl. 10:26
    Vis profil  Vis bilprofil
Ha ha... En Yaris med 170+... ROFL...

Det er vist ikke en Yaris han er på udkig efter...
Der findes 10 slags mennesker... Dem der forstår binære tal og dem der ikke gør...

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 5
Onsdag 21-01-2009 kl. 10:33
    Vis profil  Vis bilprofil
Øh han har kørt 30.000km i den siden marts sidste år og er overraskende tilfreds, så hvad mener du med det?


aut viam inveniam aut faciam


Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 50
Onsdag 21-01-2009 kl. 10:44
    Vis profil  Vis bilprofil
En Yaris er ikke en "racerbil" - så hvis han forventer at kunne køre sydpå i ét træk med 170+ km/t, så bliver han slemt skuffet...

Desuden er brændstoføkonomien helt ude i hampen med speederen i bund på Yaris'en - og tanken er træls lille...
Der findes 10 slags mennesker... Dem der forstår binære tal og dem der ikke gør...

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 5
Onsdag 21-01-2009 kl. 10:48
    Vis profil  Vis bilprofil
Han har været afsted 2 gange sidste år, har du een selv?

aut viam inveniam aut faciam


Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 50
Onsdag 21-01-2009 kl. 10:49
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja...
Der findes 10 slags mennesker... Dem der forstår binære tal og dem der ikke gør...

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 5
Onsdag 21-01-2009 kl. 10:55
    Vis profil  Vis bilprofil
Har du kørt længere ture i den? (1500km)
aut viam inveniam aut faciam


Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 5
Onsdag 21-01-2009 kl. 10:58
    Vis profil  Vis bilprofil
Nåh men MO aside:

Hvor meget kan en 1,4L D4D tåle at køre 'hele dagen'?
aut viam inveniam aut faciam


Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 50
Onsdag 21-01-2009 kl. 11:01
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg kan ikke lige prale af at have kørt 1.500 i ét træk (og det er der vist heller ikke andre der kan), men den har været i Hamborg - med en del tankpauser...

Og næste gang tager jeg Celica'en... Den er både hurtigere, mindre følsom for sidevind og mere brændstoføkonomisk ved høje hastigheder end Yaris'en...
Der findes 10 slags mennesker... Dem der forstår binære tal og dem der ikke gør...

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 50
Onsdag 21-01-2009 kl. 11:03
    Vis profil  Vis bilprofil
Bortset fra det, så tror jeg ikke den tager skade af en gang i mellem at få kniven en hel dag ned gennem Europa...
Der findes 10 slags mennesker... Dem der forstår binære tal og dem der ikke gør...

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 5
Onsdag 21-01-2009 kl. 11:06
    Vis profil  Vis bilprofil
De gamle siger de faste sæder er bedre end sofasæderne i Kappa'en ...
Jeg kan ikke finde ordet 'turbolader' i specs fra toyota, bare 'common rail'.
Tophastigheden er 175km/t i brochuren.
Jeg skal da ikke lægge skjul på at jeg selv synes at 190 (pr navigator) grænser til livsfarligt i Carinaen.



aut viam inveniam aut faciam


Yaris 2006 D4D 90hk



Onsdag 21-01-2009 kl. 12:25
Nu kører jeg selv i en Yaris Verso 1,4 d4d, godt nok en 75 hestes, men den er med turbo. Og så vidt jeg ved, er en 90 hestes den samme motor dog med mindre modifikationer :o)

Yaris 2006 D4D 90hk



Onsdag 21-01-2009 kl. 12:37
Se evt. i E-brochuren over Yaris (se side 22 dieselmotor), på toyota.dk

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 100
Onsdag 21-01-2009 kl. 12:51
    Vis profil  
Kan man overhovedet få en D4-D uden turbo? I det hele taget bliver der vel stort set ikke bygget dieselbiler i dag uden turbo.. En undtagelse er VAG's SDi-maskiner, og sikkert også andre..
Livet er for kort til Ford

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 50
Onsdag 21-01-2009 kl. 13:13
    Vis profil  
alle d4d er med turbo og den har intercooler

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 5
Onsdag 21-01-2009 kl. 13:15
    Vis profil  Vis bilprofil
Nej man kan ikke få en diesel til at gøre noget uden tvangsfodring.
Verden står endnu, mange tak for bidragene.
Hvis vi nu er snusfornuftige selvom det er øst for bæltet og siger max 75% af topfarten, så bliver det 130km/t vedvarende, det passer godt nok med MO's 140-og-sløv-som-en-padde.

aut viam inveniam aut faciam


Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 50
Onsdag 21-01-2009 kl. 17:14
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg tror ikke så meget det er hastigheden du skal bestemme for at finde ud af hvad den "kan holde til". Det er nok mere vigtigt med belastningen, som svinger efter vind, vejr, op, ned osv.

Nogen gange kan du måske køre 170km/t uden at turboen lader ret meget, hvorimod den andre gange skal levere alt hvad den kan.

Det jeg vil frem til er at hvis den skal lade fuld skrald 1500km tror jeg ikke det er sundt, men letter du speederen bare en smule, så er jeg sikker på den nok skal holde længe.

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 50
Onsdag 21-01-2009 kl. 17:22
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis Yaris med 90 HK skal kæmpe over 130-140, tør jeg slet ikke tænke på samme motor i en Auris...

Endsige en 75 HK Yaris.
Carina E SLi 2,0 1992 hatchback (japansk). 270 kkm (jun 2008).

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 50
Onsdag 21-01-2009 kl. 19:02
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg var ude at køre i en magen til for 14 dages tid siden. Den kom da til 130 indenfor rimelig tid. Jeg prøvede dog ikke meget mere da der var trafik. Men jeg tror som pendlerbil som det evt skulle være ville det være ok. Holbækmotorvejen har alligevel automatisk begrænsning til ca 100km/t på de tidspunkter jeg kører der.
En Toyota repareret med T-Hansen dele bliver jo til en KIA?

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 50
Onsdag 21-01-2009 kl. 19:03
    Vis profil  Vis bilprofil
Der må jo så være et par af jer der kan sige noget om hvad den kører pr liter i virkeligheden? Primært ved lange ture.
En Toyota repareret med T-Hansen dele bliver jo til en KIA?

Yaris 2006 D4D 90hk



Onsdag 21-01-2009 kl. 19:34
På ferie i Sverige med fuld oppakning, præsterede vores Yaris Verso 21 km/l. Men i det daglige med kørsel frem og tilbage mellem arbejde (ca 15 km) ligger den ml. 18-19,5km/l.
Jeg synes dog ikke den er så sløv som mange gerne vil gøre den, har også haft en Auris 1,4 d4d som lånebil og den er da ikke vildt hysterisk men trækker ganske o.k !. Om det så skyldes at jeg kører som en gammel mand med blød hat skal være usagt, men jeg har nok fået "racet af" i mine unge år.
Har desuden mange kollegaer der sværger til VAG's Tdi'ere og der kan man da virkelig snakke om dieselmotorer af den gamle skole (hold k... noget skralderværk), så jeg synes helt klart at D4D & PSA's HDI'er er det der tiltaler mig mest når vi snakker dieselmotorer (BMW's dieselmotorer er også ganske fine, men der er vi trods alt i en helt anden prisklasse)





Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 25
Onsdag 21-01-2009 kl. 19:57
    Vis profil  
Michael, din Yaris må være defekt...

Mine forældre har en Corolla sedan, med 1ND-FV´eren i (aka 1.4 D-4D). Den kan klokke 185 km/t på speedometeret, holder meget let 150+ i marchfart, og er hurtigt deroppe. Endsige går den omkring 19 km/l ved blandet kørsel, også motorvej med de førnævnte 150 på fartpiloten. Så din må sq være kaput, eller køre med håndbremsen trukket.
Nu med opdateret profil!

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 50
Onsdag 21-01-2009 kl. 20:07
    Vis profil  Vis bilprofil
>> KS

Du skal lige tænke på at en Yaris er en firkantet boks med skarpt afskåret bagende - det giver en enorm vindmodstand og specielt sammenlignet med en bil med udvendigt bagagerum...

Yaris'en er kvik nok op til omkring 140 km/t... men derover begynder den gevaldigt at svede (de fede må svede )...

Og hvis den så oven i købet udsættes for modvind, så tror jeg ikke den kommer over 150 km/t inden for endelig tid...

Men til dagligt kører den omkring 24-26 km/L - det er min kone som bruger den til at køre på arbejde...
Der findes 10 slags mennesker... Dem der forstår binære tal og dem der ikke gør...

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 5
Torsdag 22-01-2009 kl. 07:54
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis min gamle far der har kørt Lancia i 15 år, år (Thema turbo og Kappa 20v) er tilfreds kan den jo ikke være helt tosset.
Men han havde da en Lada engang i slutningen af 70'erne, måske minder Yarisen ham om de dage :)
Han er meget tilfreds med den måde den ligger på vejen og kører i bjerge (hårnålesving og lodret op).

aut viam inveniam aut faciam


Yaris 2006 D4D 90hk



Lørdag 24-01-2009 kl. 15:27
Skal det forstås sådan, at det er hårdere at presse en dieselbil (med turbolader) til det yderste fremfor en konventionel benzinbil?

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 500
Lørdag 24-01-2009 kl. 17:38
    Vis profil  
Vores yaris diesel med 90 hk er nu hurtig nok og kører nemt 160 til 170 km i timen uden problemer.ang brændstof økonomi er jeg også tilfreds kører ca 18 km pr l ved ca 80 % bykørsel og resten på motorvej
Nu med Yaris luna sport

Yaris 2006 D4D 90hk



Lørdag 24-01-2009 kl. 17:47
Tillægsspørgmål: Auris vil vel ha nemmere ved højere hastigheder med samme 90 hestes diesel i forhold til Yaris? Jeg tænker på, at Auris har bedre aerodynamik.

Har prøvet både Auris 1.6 benzin og 1.4 90 hestes diesel. Jeg synes dog at 1.6 virkede som om den reagerede hurtigere på speederen og føltes mere kvik.

Yaris 1.4 diesel har jeg også prøvet, men ikke over 140. Dertil var den fin nok. Dog mere dækstøj end Auris'en.

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 5
Søndag 25-01-2009 kl. 07:36
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er jo det der er spørgsmålet, en trykladet benzinmotor ville ikke holde til konstant fuld tryk.


aut viam inveniam aut faciam


Yaris 2006 D4D 90hk



Søndag 25-01-2009 kl. 12:25
Roberto Saldo >> Jeg er ikke sikker på hvad en trykladet benzinmotor er. Kan man få dem til Yaris eller Auris?

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 25
Søndag 25-01-2009 kl. 13:03
    Vis profil  
En benzinmotor med turbo eller kompressor. Og nej, i hvert fald ikke i Dk.
Nu med opdateret profil!

Yaris 2006 D4D 90hk



Søndag 25-01-2009 kl. 13:32
Dvs de undersizede tsi motorer fra vw er ikke optimale at køre lange stræk i, hvor man kører tæt på tophastighed? Altså sammenlignet med konventionel benzinmotor.

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 5
Søndag 25-01-2009 kl. 17:01
    Vis profil  Vis bilprofil
Nej eller trække en mega Knaus op over alperne
aut viam inveniam aut faciam


Yaris 2006 D4D 90hk



Søndag 25-01-2009 kl. 23:17
Er det derfor toyota ikke benytter downsizing, dvs pga manglende driftsstabilitet i derer almindelige modeller (yaris, auris, avensis mv)?

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 25
Søndag 25-01-2009 kl. 23:33
    Vis profil  
Det kunne man godt forestille sig. Selvom der findes ret mange turbomodeller på hjemmemarkedet.
Nu med opdateret profil!

Yaris 2006 D4D 90hk



Søndag 25-01-2009 kl. 23:38
Kasper Sellebjerg >> Er det ikke turbo/kompressor på "almindelige" slagvolumener?

Vw's tsi'er må vel være ekstra udsatte når man tager en 1.4 og sætter både turbo og kompressor på? Ikke noget jeg har nogen teknisk viden om, kunne være rart om nogen kan kommentere på det.

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 50
Mandag 26-01-2009 kl. 01:41
    Vis profil  Vis bilprofil
En TSI'er når næppe 300 kkm. Den er alt for hårdt belastet.
Carina E SLi 2,0 1992 hatchback (japansk). 270 kkm (jun 2008).

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 5
Mandag 26-01-2009 kl. 06:40
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er vel heller ikke meningen, men både effektivitet og kraft.

aut viam inveniam aut faciam


Yaris 2006 D4D 90hk



Mandag 26-01-2009 kl. 20:00
Sjovt at tænke på, at tsi motorerne har vundet en række priser, hvis det er sket på bekostning af holdbarheden.

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 25
Mandag 26-01-2009 kl. 20:15
    Vis profil  
Tja, med den slags, ser man nok ikke på langtidsholdbarheden. De er spændt hårdt for, de maskiner.
Nu med opdateret profil!

Yaris 2006 D4D 90hk



Fredag 27-07-2012 kl. 14:01
Hvad er det for en gang ævl og negativ omtale af Yaris D4D - har selv en D4D fra 2007 som bare kører perfekt, - har flere gange været på lange ture uden problemer, - sidste tur var til Spreewald 100 km. syd for Berlin retur med fuld oppakning osv. - gennemsnit ca. 10 km. l - og det er da ikke så ringe af 90 heste i en "lille" bil (den er slet ikke spå lille) - og 170 km. er ikke noget problem, tager enddog godt ved med pedslen når man kører fra 130 og opefter, - så glem al den tale om en sløv bil, - du har nok fået en mandagsmodel ;)

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 500+
Fredag 27-07-2012 kl. 15:12
    Vis profil  
Vil lige indskyde mit syn på sagen (som den ingeniør jeg er )

VWs TSI motorer med både turbo og kompressor fungerer forenklet sagt, ved at kompressoren virker ved små omdrejninger og turboen ved højere.
Det er måske også liiiige en smule ved siden af at sige, at de derfor ikke holder til +300k.
Men at sige de kræver væsentlig mere (dyr) vedligehold, det kan jeg ikke forestille mig andet.

Og jo, stort set alle dieselmotorer kommer med en eller anden trykladning (tvungen indsugning).

Og i teknikkens natur, så vil alle små motorer lide voldsomt under motorvejskørsel. Deres korte slaglængde er virkelig deres akilleshæl. Læg hertil at små biler ofte også har lav gearing, så ryger økonomien virkelig.
Af selv samme årsag kan man finde store gamle amerikanerslæder der klarer 11-12km/l på motorvejen.

Yaris 2006 D4D 90hk



Forum rating: Top 500
Søndag 29-07-2012 kl. 01:05
    Vis profil  
Jeg har lige fedtet 1001km på én tankfuld i min 2003 Yaris D4-D.
Fartpiloten på 95 og 24,58km/l. Det var røvsygt, men egentlig er 95km/t ikke nogen dum hastighed i morgentrafikken
130km/t motorvej giver 18km/l.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg