Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Kobling E10, 1,3, 95´er.



Forum rating: Top 250
Lørdag 08-01-2009 kl. 19:58
    Vis profil  
Min dejlige rolla har snart rundet de 200.000, og min kobling er begyndt og "hoppe" ved de første indkoblinger, og den kan også godt skære tænder imellem nogle af gearene hvis den ikke lige får tid nok til gearskiftet.. Er dette ikke et tegn på slidt kobling?
Jeg mener og have læst herinde at det skal være en org. kobling der skal i, er dette rigtigt..Har nemlig mulighed for at få en Triscan eller NB, en hel del billigere
Hvad jeg ikke når i dag, når jeg måske imorgen!!

Kobling E10, 1,3, 95´er.



Forum rating: Top 50
Lørdag 08-01-2009 kl. 20:03
    Vis profil  Vis bilprofil
Det med at den rusker ved igangsætning er kobling/svinghjul, eller dødt motorophæng. Det første er det mest sandsynlige.

At den ikke kobler ordentligt ud kan enten være koblingshovedcylinder, slave cylinder eller manglende udluftning. I værste tilfælde kan det være dine syncromesh ringe der er slidte.

Kobling E10, 1,3, 95´er.



Forum rating: Top 250
Lørdag 08-01-2009 kl. 22:05
    Vis profil  
Syncromesh ringe??
Hvad jeg ikke når i dag, når jeg måske imorgen!!

Kobling E10, 1,3, 95´er.



Forum rating: Top 500
Lørdag 08-01-2009 kl. 22:23
    Vis profil  
Syncromesh ringe sidder i gearkassen, de skal sørge for at gear aksler bremses sådan at de kører rigtigt i indhak. er de slidte vil den skære tænder især ved høje omdrejninger og hurtige skift.

Trican har jeg ikke noget positivt at sige om, det er kun noget man smider på en vw ;)

Skal du have en billigere end den originale tør jeg godt anbefale en nk kobling. ( nordjysk kobling ) fåes blandt andet ved FTZ.

Kobling E10, 1,3, 95´er.



Forum rating: Top 50
Lørdag 08-01-2009 kl. 23:21
    Vis profil  Vis bilprofil
Min EE90 rusker også i koblingen, men hvis man "brænder" koblingen af (Filer på koblingen indtil den lugter meget grimt) så virker den et stykke tid igen.
Mvh jens

Kobling E10, 1,3, 95´er.



Forum rating: Top 500
Torsdag 10-01-2009 kl. 07:25
    Vis profil  
Jeg kører med LUK kobling på min E10 1.3, det er jeg nu fuldt ud tilfreds med. Men inden sad der en Sachs kobling på og det var noget værre skidt at køre med.

Kobling E10, 1,3, 95´er.



Forum rating: Top 250
Torsdag 10-01-2009 kl. 13:32
    Vis profil  
Ok, hvor har du købt den LUK kobling..
Hvad jeg ikke når i dag, når jeg måske imorgen!!

Kobling E10, 1,3, 95´er.



Forum rating: Top 500
Torsdag 10-01-2009 kl. 15:28
    Vis profil  
Jeg købte den ved Merkonomen, jeg mener jeg gav omkring 1200kr for den.

Kobling E10, 1,3, 95´er.



Forum rating: Top 250
Torsdag 10-01-2009 kl. 15:52
    Vis profil  
Komplet? det er da en meget pæn pris..skal af med næsten 3000.-for en org.
Hvad jeg ikke når i dag, når jeg måske imorgen!!

Kobling E10, 1,3, 95´er.



Forum rating: Top 500
Torsdag 10-01-2009 kl. 16:59
    Vis profil  
Ja komplet, jeg fik også en pris ved Toyota Esbjerg på omkring 3000kr, men det syntes jeg var lige i overkanten.

Kobling E10, 1,3, 95´er.



Forum rating: Top 100
Torsdag 10-01-2009 kl. 18:49
    Vis profil  
Har for nylig skiftet kobling på min lillebrors '95 E10 1,3. Der gav jeg knap 2400,- for en org. komplet kobling og to trækakselpakninger til gearkassen.
Han havde også en Sachs til at sidde i sin, og det var/er da det værste lort.
Personlig ville jeg godt betale 1000-1500 mere for en org. kobling, for så ved man det virker når man er færdig. Og sådan et koblingsskift er jo ikke noget man bare lige gør på et par timer.

Kobling E10, 1,3, 95´er.



Forum rating: Top 250
Torsdag 10-01-2009 kl. 20:15
    Vis profil  
Det er rigtigt nok, jeg tænker også lidt når nu jeg skal i gang med den store operation, om det så ikke kan svare sig og rive toppen af med det samme, og få skiftet toppaknning, olietyve, slebet top, tandrem, vandpumpe og hvad der ellers høre med til det..Jeg skiftede tandrem ved 145.000, og den runder de 200.000 om en go måned..Hvor langt er det egenlig tandrem kører, og hvad siger i til overstående
Hvad jeg ikke når i dag, når jeg måske imorgen!!

Kobling E10, 1,3, 95´er.



Forum rating: Top 100
Torsdag 10-01-2009 kl. 20:37
    Vis profil  Vis bilprofil
Tandrem crolla E10 1995 100.000 km / 36 mdr.
TOYOTA for ever

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg