Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Intercooler 4agze..?



Onsdag 21-01-2009 kl. 19:14
Har efterhånden læst et par indlæg ang. front mont IC.. Aldrig rigtig blevet klog, pga der er delte meninger .
Har selv prøvet at køre fuld belastet derud af, med orginalt remhjul (0,65 bar) Hurtigt ind til siden og mærke. Føler den køler meget godt. Kan selv se trykket er ca 0,1 bar højer hvis det er frostvejr
Men så kommer mit spørgsmål. Hva siger i Kloge Mennesker til top mont IC og stort remhjul..?

MvH Lars

Intercooler 4agze..?



Forum rating: Top 100
Onsdag 21-01-2009 kl. 19:24
    Vis profil  
jeg vil sige at det er en no-go,
når IAT bliver hævet akkumulere temperaturene hele vejen igennen systemet. du skal regne med at motorrumstemperaturen bliver hævet en del samtidig med at du vil have mere effekt ud af moroten, det hele akkumulerer.
IAT betyder så utrolig meget, så du skal nok hellere bruge dine penge på at få flyttet den IC
:spin) det er ikke reklame, blot en oplysning :spin)

Intercooler 4agze..?



Onsdag 21-01-2009 kl. 19:40
Ja det rigtigt nok.. Men tænkte også på co2 køling.. For vi er vel enige om jo mindre rør desto bedre ;)
"du skal regne med at motorrumstemperaturen bliver hævet en del samtidig med at du vil have mere effekt ud af moroten, det hele akkumulerer".. Du mener vel mindre effekt




Intercooler 4agze..?



Forum rating: Top 50
Onsdag 21-01-2009 kl. 19:43
    Vis profil  Vis bilprofil
Vil du have mindre effekt, så pil kompressoren af

Intercooler 4agze..?



Onsdag 21-01-2009 kl. 19:47
Ha Ha.. Nej vi skal prøve på den besværlige måde ;P..
Det var mere om Nicky L ikk mente jeg fik mindre HK af højre IAT. Griner

Intercooler 4agze..?



Forum rating: Top 500+
Onsdag 21-01-2009 kl. 23:14
    Vis profil  
Jeg tror at Nicky mener; Mere effekt (større remhjul), medfører mere varme i motorrummet ;) Ventildækslerne bliver godt lune og IC'en ligger lige ovenpå..
.Lasse

Intercooler 4agze..?



Forum rating: Top 100
Fredag 23-01-2009 kl. 17:36
    Vis profil  
højere IAT= mindre effekt, kold luft "fylder" mindre end varm luft, så når du skal "udvidde" den gas som er i forbrændingskammeret ved at antænde det, nytter det ikke noget der er "udviddet" til 70 grader, lad os lege at forbrændings temeraturen er 700 grader, og din IAT i manifoldet er 70 grader, så udviger du kun med 10*temperatur, er din IAT derimod 7 grader, udviger du med 100*temperatur.

du skal regne med at du også bruger din IAT til at køle motoren med, du mister enorm megef effekt ved bare at hævetemperaturen bare 10 grader.
der er stadig tvivl om hvorvidt det er bedre bare at pille IC helt af på disse ombyggede biler, hvis du kører uden scoop.
laver et rør der går direkte fra kompresser til manifold, så høver du også trykket, da der ikke er noget tab gennem IC.
til gengæld bliver sådan en kompresser meget varm, og skal køre med meget flow for ikke at blive varm, og derved hæve din IAT yderligere.
mit råd er. få flyttet den IC, eller få den byttet om til en vand-til-luft, som sidder på 3S-GTE.
hvis du ikke magter det, så skal der mindst et scoop på som sørger for et gevaldig godt flow. og husk at luften ikke kommer ind gennem scoopet, men ud
:spin) det er ikke reklame, blot en oplysning :spin)

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg