Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Godkendelser til bremser



Forum rating: Top 5
Tirsdag 27-01-2009 kl. 11:22
    Vis profil  Vis bilprofil
På samme måde som lygter 'skal' være E-mærket, hvordan er det så med bremseskiver, for at de kan synes ?

Hvad siger synsfolkene ?
     VIP medlemskab til udgangen af 2009

Godkendelser til bremser



Forum rating: Top 100
Tirsdag 27-01-2009 kl. 12:22
    Vis profil  
Jeg vil normalt sige at så længe de holder fabrikkens min mål på tykkelse og er samme diameter er der ikke noget at komme efter.
Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...

Godkendelser til bremser



Forum rating: Top 5
Tirsdag 27-01-2009 kl. 12:24
    Vis profil  Vis bilprofil
Det gør de, men hvis de er både rillet og hullet ?

Jeg kunne jo teoretisk bore huller i mine org. skiver, men det bliver næppe godkendt ?

Er der ikke nogle officielle godkendelser ?
     Intercooler universal type 3

Godkendelser til bremser



Forum rating: Top 100
Tirsdag 27-01-2009 kl. 14:44
    Vis profil  
Jeg har både riller og huller i mine, og til syn for 14 dage siden var der ikke nogen som spurgte efter noget.
Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...

Godkendelser til bremser



Tirsdag 27-01-2009 kl. 17:11
til syn med hullede skivewr kigge han bare på dem og sagde, de er vidst en del bedre end standard og så gik han videre

Godkendelser til bremser



Forum rating: Top 500
Tirsdag 27-01-2009 kl. 19:43
    Vis profil  
Uden at være helt sikker, så mener jeg de skal have en TÜV godkendelse el. lign. der garanterer at de er mindst ligeså gode som de originale....
I reject your reality, and substitute my own!

Godkendelser til bremser



Forum rating: Top 5
Tirsdag 27-01-2009 kl. 23:09
    Vis profil  
De skal have TÜV...
- Jesper
..ISbilen er landet.. Lexus IS300..


Godkendelser til bremser



Tirsdag 27-01-2009 kl. 23:11
Sætter man andre bremser på, dvs. nogle store kalibre og skiver, så forlanges der tüv.
Men riller og bore du dine orginale, har jeg set flere slippe igennem syn, da synsmanden mente det var en forbedring.

Om det er efter bogen, skal jeg ikke udtale mig om..

Godkendelser til bremser



Forum rating: Top 5
Tirsdag 27-01-2009 kl. 23:13
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg kan se at EBC's bremser er ABE / ECE R-90 Approved... hvad det så end betyder ift. TüV.
     VIP medlemskab til udgangen af 2009

Godkendelser til bremser



Forum rating: Top 250
Onsdag 28-01-2009 kl. 22:39
    Vis profil  Vis bilprofil
Fra Færdselsstyrelsen. Udpluk af bemærkning omkring vejledning om syn af køretøjer, kapitel 5.01.001 stk 1:
- Bremsefladerne skal være rene og uden væsentlige rustdannelser. Mindre rustdannelser
i yder- eller inderkanter kan dog accepteres. Rustdannelser på bremsefladerne
indikerer ofte mekaniske fejl i bremsen.
Bremseskiver og -tromler må ikke være bearbejdet eller slidt ud over de af køretøjsfabrikanten
tilladte slidgrænser. Hvis synsvirksomheden er tvivl om, hvorvidt
komponenterne opfylder slidgrænserne, og disse ikke fremgår af køretøjets
godkendelse eller er kendt af synsvirksomheden, kan fremstilleren anmodes
om at skaffe oplysninger om slidgrænserne.
Montering af uoriginale bremseskiver (og eventuelt tilhørende calipre) og -tromler
med friktionsfladedimensioner og slidmål, der afviger fra køretøjsfabrikantens
angivelser, anses for at være syns- og registreringspligtige konstruktive
ændringer, der forudsætter dokumentation fra køretøjsfabrikanten eller et anerkendt
prøvningslaboratorium. Det skal dokumenteres, at EF-direktivet/ECE-regulativet
om bremser for den aktuelle køretøjskategori er opfyldt, når bremserne
er monteret på den konkrete køretøjstype og -model.
Afvigelser i form af huller eller fræsespor i friktionsflader, udført af komponentfabrikanten,
anses dog ikke for at være konstruktive ændringer.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg