Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
Godkendelser til bremser
Tirsdag 27-01-2009 kl. 11:22 |
På samme måde som lygter 'skal' være E-mærket, hvordan er det så med bremseskiver, for at de kan synes ? Hvad siger synsfolkene ? VIP medlemskab til udgangen af 2009
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Godkendelser til bremserTirsdag 27-01-2009 kl. 12:22 |
Jeg vil normalt sige at så længe de holder fabrikkens min mål på tykkelse og er samme diameter er der ikke noget at komme efter. Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Godkendelser til bremserTirsdag 27-01-2009 kl. 12:24 |
Det gør de, men hvis de er både rillet og hullet ? Jeg kunne jo teoretisk bore huller i mine org. skiver, men det bliver næppe godkendt ? Er der ikke nogle officielle godkendelser ? Intercooler universal type 3
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Godkendelser til bremserTirsdag 27-01-2009 kl. 14:44 |
Jeg har både riller og huller i mine, og til syn for 14 dage siden var der ikke nogen som spurgte efter noget. Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Godkendelser til bremserTirsdag 27-01-2009 kl. 17:11 |
til syn med hullede skivewr kigge han bare på dem og sagde, de er vidst en del bedre end standard og så gik han videre
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Godkendelser til bremserTirsdag 27-01-2009 kl. 19:43 |
Uden at være helt sikker, så mener jeg de skal have en TÜV godkendelse el. lign. der garanterer at de er mindst ligeså gode som de originale.... I reject your reality, and substitute my own!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Godkendelser til bremserTirsdag 27-01-2009 kl. 23:09 |
De skal have TÜV... - Jesper ..ISbilen er landet.. Lexus IS300..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Godkendelser til bremserTirsdag 27-01-2009 kl. 23:11 |
Sætter man andre bremser på, dvs. nogle store kalibre og skiver, så forlanges der tüv. Men riller og bore du dine orginale, har jeg set flere slippe igennem syn, da synsmanden mente det var en forbedring. Om det er efter bogen, skal jeg ikke udtale mig om..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Godkendelser til bremserTirsdag 27-01-2009 kl. 23:13 |
Jeg kan se at EBC's bremser er ABE / ECE R-90 Approved... hvad det så end betyder ift. TüV. VIP medlemskab til udgangen af 2009
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Godkendelser til bremserOnsdag 28-01-2009 kl. 22:39 |
Fra Færdselsstyrelsen. Udpluk af bemærkning omkring vejledning om syn af køretøjer, kapitel 5.01.001 stk 1: - Bremsefladerne skal være rene og uden væsentlige rustdannelser. Mindre rustdannelser i yder- eller inderkanter kan dog accepteres. Rustdannelser på bremsefladerne indikerer ofte mekaniske fejl i bremsen. Bremseskiver og -tromler må ikke være bearbejdet eller slidt ud over de af køretøjsfabrikanten tilladte slidgrænser. Hvis synsvirksomheden er tvivl om, hvorvidt komponenterne opfylder slidgrænserne, og disse ikke fremgår af køretøjets godkendelse eller er kendt af synsvirksomheden, kan fremstilleren anmodes om at skaffe oplysninger om slidgrænserne. Montering af uoriginale bremseskiver (og eventuelt tilhørende calipre) og -tromler med friktionsfladedimensioner og slidmål, der afviger fra køretøjsfabrikantens angivelser, anses for at være syns- og registreringspligtige konstruktive ændringer, der forudsætter dokumentation fra køretøjsfabrikanten eller et anerkendt prøvningslaboratorium. Det skal dokumenteres, at EF-direktivet/ECE-regulativet om bremser for den aktuelle køretøjskategori er opfyldt, når bremserne er monteret på den konkrete køretøjstype og -model. Afvigelser i form af huller eller fræsespor i friktionsflader, udført af komponentfabrikanten, anses dog ikke for at være konstruktive ændringer.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|