Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
Ny Avensis T1-T4
Fredag 01-02-2009 kl. 11:24 |
Var ude at se den nye Avensis igår og jeg må indrømme den er pænere end først antaget. Jeg sidder og kigger i prislisten, hvad betyder T1, T2, T3 og T4? Det er noget med motorstørrelser ? Og hvad kalder vi den nye Avensis, T22, T25 og nu ? VIP medlemskab til udgangen af 2009
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Fredag 01-02-2009 kl. 11:25 |
Ved nærmere eftersyn er det snarere udstyrsniveau, kan jeg se Cobra antenne til bla. Cobra modul 1046
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Fredag 01-02-2009 kl. 11:32 |
Ja , det er udstyrsniveau . Den nye model hedder Avensis 270 , så T27 kan vi vel kalde den . JA aka Carlos Overvejer fremtiden efter nedskæringer på arbejdet .
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Mandag 02-02-2009 kl. 09:32 |
Jeg syntes godtnok jeg har læst den nye Avensis´ modelkode til at være "T30".. Men jeg har nok taget fejl Rigtige knejter kører Toyota - jeg har Volvo og Morris Mascot... :-/
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Mandag 02-02-2009 kl. 16:50 |
jep det er udstyrs nivau altså T1 er den med minst udstyr
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Mandag 02-02-2009 kl. 18:49 |
Ja det er udstyres nivau det har de nu heddet i england før også hvis man søger på ebay.co.uk så hedder vores sol T3 derover.. Syntes nu også den er blevet flot, men en ting der ikke er kønt er de striber der i selve plastiken. Det bruder jeg mig ikke rigtig om..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Mandag 02-02-2009 kl. 19:08 |
Ja, de bruger den betegnelse på alle modellerne herovre. Der findes også en "T-Spirit", der kører ret mange af. Har dog ikke mødt nogle T27´ere endnu! (Hamilton - Skotland) Nu med opdateret profil!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Mandag 02-02-2009 kl. 19:21 |
prøvede også en t27 ? t3 med dsg gearkasse..fuck hvor den rykker godt... er egentlig ret fed ..men nakkestøtterne på bagsiden...en rigtig fingerklemmer ...og med 5 hk til forskel for 1.8 kontra 2.0...så der ser ikke godt ud for en 2.0 benzinér There can be only one.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Mandag 02-02-2009 kl. 19:28 |
Det er nok "bare" en CVT eller alm. aut. gearkasse, du har prøvet Glæder mig til at se den live! Nu med opdateret profil!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Mandag 02-02-2009 kl. 19:34 |
Jeg så den live i forgårs... i stationcar... den er ikke så tosset endda... Som med T25'eren så er stationcar'en klart den pæneste version.. måske man skulle høre hvad sådan et svin koster på fattigrøvsplader VIP medlemskab til udgangen af 2009
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Mandag 02-02-2009 kl. 20:02 |
Når ja nakkestøtter er da også for grim de tvinger en til at sætte skærm i men en fed ting er at der ingen kardantunnel er i den se det er skønt for dem som sidder bagi.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Mandag 02-02-2009 kl. 20:05 |
Se det problem er man helt ude over i udgaven på fattigrøvsplader K&N filter-indsats Toyota Avensis T22 1.6 4A-FE
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Mandag 02-02-2009 kl. 21:07 |
nej, det var en multidrive S gearkasse... There can be only one.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Mandag 03-02-2009 kl. 00:08 |
Jep, hvilket også "bare" dækker over en CVT eller aut. gearkasse DSG er en VAG betegnelse (føj ) for dobbeltkobling Nu med opdateret profil!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Mandag 03-02-2009 kl. 13:29 |
cvt er da rigtig lækker den nye avensis skulle efter sigende kører helt suverænt ved cvt.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Torsdag 04-02-2009 kl. 21:32 |
det gør den også...det virker fandme bare godt..(pardon my france). fåes kun til benzinmodellerne, og som noget ekstra kan du samtidig styre gearkassen med padleshift, på 2.0éren... There can be only one.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Søndag 05-03-2009 kl. 23:12 |
Og der kan handles om prisen, den gamle har lige købt en sort stc. 1.8 T2 med noget ekstraudstyr, listepris ink det hele ca. 400.000 ...Men den færdige pris blev kun 322.000 God besparelse
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Søndag 05-03-2009 kl. 23:15 |
Jamen så er vi jo snart nede i en byttepris hvor jeg kan være med... Men det koster nok alligevel at par hundrede tusinde at bytte for mig. Det er sq også en slat pange. Det er iøvrigt en lækker bil. Vi havde en 1.8 CVT i 24 timer og kørte +500km i den. Jeg var meget positivt overrasket faktisk. Bare ærgerligt, de ingen sjove benzinere laver... som altid er den sjoveste en diesel.... VIP medlemskab til udgangen af 2009
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Onsdag 06-03-2009 kl. 07:15 |
nej 5 hk er ikke meget mere, men momentet og cvg gearkassen gør den atraktiv meget bedre end i 1.8 så 2,o står stækt.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Onsdag 06-03-2009 kl. 20:42 |
nu kan man jo også få cvg til 1.8... There can be only one.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Fredag 07-03-2009 kl. 14:35 |
CVT ? Yeps, det var sådan en 1.8'er vi havde i 24 timer.... H&R 30mm sænkningsæt Toyota Picnic/Sportsvan
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Fredag 07-03-2009 kl. 14:58 |
Undskyld min uvidenhed, men er CVT ikke Contineous Variable Transmission - som DAF 66 i gamle dage? Carina E SLi 2,0 1992 liftback (japansk). 275 kkm (dec 2008).
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Fredag 07-03-2009 kl. 15:09 |
Det kan godt være.. måske derfor det hedder E-CVT Men navnet lyder ikke helt forkert.... Remus bagpotte Toyota MR2 SW20
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Fredag 07-03-2009 kl. 15:27 |
Nå, CVT er åbenbart en større videnskab: http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission Men DAF var de første til at bruge det i biler i moderne tid. Jeg husker DAF 66 og gyser stadig. Carina E SLi 2,0 1992 liftback (japansk). 275 kkm (dec 2008).
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Fredag 07-03-2009 kl. 17:51 |
Helt sort at man allerede kan opnå så store rabatter på den nye avensis, virker som de allerede har opdaget at den prissat med hovedet under armen Diesel er kun for folk der ikke har råd til benzin
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Fredag 07-03-2009 kl. 23:20 |
Ifølge FDM er Toyota slet ikke ene om det, for det er næsten over hele linien, der gives rabatter hos bilforhandlerne! Corolla til salg. Måske!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Mandag 08-03-2009 kl. 09:44 |
Jeg er helt med på at det er normalt at få rabatter på nye biler, men 78.000kr er mange pange specielt på en helt ny lanceret model Diesel er kun for folk der ikke har råd til benzin
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Mandag 08-03-2009 kl. 13:14 |
De 78000kr i rabat, er det ikke flåderabatten? Det kunne man også få på den gamle model. Rigtige knejter kører Toyota - jeg har Volvo og Morris Mascot... :-/
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Mandag 08-03-2009 kl. 13:16 |
Det er det muligvis, men der er ikke meget flåderabat over det, når det gives til folk der kun køber én bil og ikke har påtænkt sig at købe mere end det Cobra AM5452 niveau-sensor
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Mandag 08-03-2009 kl. 16:21 |
Nej det er rigtigt. Men det er kunden jo heldigvis ligeglad med, hvis man får så mange penge i afslag - jeg ville ihvertfald. Det kræver jo ingenting, man skal blot kunne bevise at man bruger sin private bil til lige arbejdsrelateret kørsel. Dog er det mindst 10.000km årligt der kræves, men ifølge min Toyota-sælger er det ikke noget der tjekkes. Jeg skulle blot medbringe en lønseddel hvor jeg havde fået kørselspenge - samt en erklæring fra firmaet hvor de erkender at de har firmabiler på vejen og at jeg har brugt min privatbil på arbejde. Det tager altså max en halv times fodarbejde og så har man sparet en god pose penge. Rigtige knejter kører Toyota - jeg har Volvo og Morris Mascot... :-/
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Mandag 08-03-2009 kl. 16:25 |
Yeps... Toyota er jo ligeglade.. rabatten sætter dem jo bare bedre ift. konkurrenterne og gør dermed deres biler mere interessante Modstand 470ohm/0.4w 10 stk.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Mandag 08-03-2009 kl. 18:09 |
Mere interessante?! Måske! Det gør dem muligt, overhovedet at sælge biler Corolla til salg. Måske!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Tirsdag 11-03-2009 kl. 11:39 |
Nå, CVT er åbenbart en større videnskab: http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission Men DAF var de første til at bruge det i biler i moderne tid. Jeg husker DAF 66 og gyser stadig. Carina E SLi 2,0 1992 liftback (japansk). 275 kkm (dec 2008).
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Tirsdag 11-03-2009 kl. 15:23 |
Bruger Toyota ikke CVT gearet med faste indstillinger, eller er den trinløs? Corolla til salg. Måske!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Tirsdag 11-03-2009 kl. 15:25 |
Den er muligvis fast ved manuel.. men ved auto er den i hvert fald trinløs... K&N Typhoon kit Toyota Celica T23 1.8 192HK
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Tirsdag 11-03-2009 kl. 15:41 |
Som jeg lige læser det på Toyota.dk om "multidrive s" gearkassen, så er der simpelthen lavet sw, som kan simulere en mere almindelig gearkasse vha. CVT'en, når man f.eks. bruger padelskift på rattet i 2.0 versionen. Jeg opfatter det sådan at denne mulighed er lavet for at give følelsen som man kender, da det for nogle er for ufedt, f.eks. at accelerere uden at motorrpm stiger. Det lyder temmelig genialt - software emuleret gearkasse ! ! Er du klogerer end du aner - køb en japaner
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Tirsdag 11-03-2009 kl. 18:53 |
Det vil med andre ord sige, at det eneste skiftepalerne bag rattet gør - er at give signal til gearkassens tænkebox om at "hoste" i accelerationen så det føles somom man skifter gear i en gearkasse, som f.eks. Ferraris...? Fuck det lyder godtnok idiotisk og overflødigt... Endnu mere elektronik der kan gå istykker - jaaah! Gad vide hvad den rigtige forklaring er? Rigtige knejter kører Toyota - jeg har Volvo og Morris Mascot... :-/
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Tirsdag 11-03-2009 kl. 19:31 |
Nej, man vælger at ligge faste punkter ind, så cvt gearkassen virker som en auto eller dsg gearkasse! Den hopper altså med faste intervaller på skiverne. Det gør man ikke for sjov, men fordi mange mennesker ikke, kan vende sig til/bryder sig om, de konstante motoromdrejninger og den jævne acceleration, CVT gearet giver. Corolla til salg. Måske!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Tirsdag 11-03-2009 kl. 20:03 |
det med rabatter er jo så meget sagt... Det er rigtigt at du som privatmand uden nogen form for fodarbejde, kan købe en demo med stor rabat. Demo biler bliver købt som "business" biler. Altså med en flåderabat. Så den bil man oftest får rabatten på, som privatmand, er en demo, som SKAL have kørt 2000km inden man får den. Om det så bliver overholdt er en anden sag... dizco.dk - vi gør noget ved festen...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Tirsdag 11-03-2009 kl. 22:20 |
Ronni Det BLIVER overholdt. Men på den snedige vis, at man leaser den nye bil af Toyota til en pris som bliver trukket fra nypris. Efter et par måneder kan man købe bilen som en demo. Man har altså haft bilen fra ny, men til en langt mere interessant pris Det eneste der er som merudgift, er en omregistrering da den de første 2000km står i Toyotas navn... Det var een af forklaringerne jeg fik. Rigtige knejter kører Toyota - jeg har Volvo og Morris Mascot... :-/
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Lørdag 14-03-2009 kl. 21:18 |
der er mange måder at sadle en hest på :) er selv ansat som sælger hos toyota... men der KRÆVES en flådeerklæring for at kunne give flåderabatten... dizco.dk - vi gør noget ved festen...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Søndag 15-03-2009 kl. 00:52 |
@Martin Jeg kan ikke helt forstå din modstand mod denne mulighed for at "lege" at man har f.eks. DSG eller automatgearkasse. Jeg syntes det er imponerende når et stykke elektronik/software kan lave sådanne super smarte ting. Og mon ikke toyota kan lave det så det virker ! Jeg går ud fra at man selvfølgelig også kan køre i et ægte trinløs mode, hvor motorrpm er optimeret efter en max økonomi, eller max effect kurve osv. Er du klogerer end du aner - køb en japaner
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Ny Avensis T1-T4Mandag 16-03-2009 kl. 15:17 |
kære henrik jeg har netop forstået disse muligheder på denne måde som du skitserer ,selvfølgelig laver toyota så automaten kan differeintieres med individuelt behov.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|