Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce














 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Torsdag 04-02-2009 kl. 20:50
    Vis profil  Vis bilprofil
Min bil var på værksted i dag. De skulle finde årsagen til at den brummer over 2500 RPM. Det lykkes dem ikke, men det er en helt anden sag.

Jeg var ude at prøve 2 nye Avensis Stationcar....

Først en 126 hestes 2.0 Diesel. Jeg var faktisk forbavset over hvor sløv den var... den har trods alt et rimeligt moment (på papiret), og selvom det er unfair af sammenligne den med min D-CAT, så synes jeg ikke der var markant bundtræk og den var langt fra så livlig om min bil.

Nu ved vi alle at jeg ikke skal have en Diesel med et kørselsbehov, der ligger langt under 10.000 km om året, så jeg fik også en tur i en 147 hestes benziner (1.8)

Bevares, den var heller ingen raket, men jeg må indrømme at den ikke adskilte sig så meget fra diesel'en som jeg havde forventet. Økonomisk kan det aldrig betale sig med en diesel for mig og rent mekanisk nærmer det sig voldtægt af motoren med de korte ture jeg kører.

Jeg har ikke prøvet så mange diesel'er, men troede faktisk der var mere bundtræk i de små modeller end det reelt føltes til.

Hvis jeg skal have en Avensis, så bliver det nok en 1.8... benzin...

Jeg må indrømme at jeg har det skidt med alle de korte ture min vogn kører, derfor er en benziner et langt bedre valg for mig...

Men ellers er det en ganske lækker vogn som jeg nemt kunne vænne mig til (det er nok mere de mdl. afdrag jeg får svært ved at vænne mig til )
     VIP medlemskab til udgangen af 2009

Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 100
Torsdag 04-02-2009 kl. 21:25
    Vis profil  Vis bilprofil
...og den nye 1.8 trækker som en hest. kører rigtig godt , syntes jeg...
There can be only one.


Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Torsdag 04-02-2009 kl. 21:26
    Vis profil  Vis bilprofil
Hehe... én hest ja

Nej den kører fint nok, men det undrer mig at momentet i diesel'en ikke er mere mærkbart ift. benzin'eren...
     H&R 35mm sænkningsæt til Toyota Starlet P8

Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Lørdag 05-02-2009 kl. 11:06
    Vis profil  Vis bilprofil
Normalt er gearkassen jo lavet så momentet på de drivende hjul kan få bilen igang og ikke mere. Ingen har brug for 500Nm på de drivende hjul, så ville det hele jo gå til i brændt gummi.
aut viam inveniam aut faciam


Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Lørdag 05-02-2009 kl. 12:38
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvad svarer du på dér, Roberto ?

Jeg forstår slet ikke din konklusion...

Jeg skriver at momentet ikke er ret mærkbart på 2.0'eren... hvad skriver du ? (og jo, det er et reelt spørgsmål fra min side )
     VIP medlemskab til udgangen af 2009

Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Lørdag 05-02-2009 kl. 13:04
    Vis profil  Vis bilprofil
"Jeg var faktisk forbavset over hvor sløv den var... den har trods alt et rimeligt moment (på papiret)"

Motorens moment er irelevant uden at kende gearingen.

aut viam inveniam aut faciam


Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Lørdag 05-02-2009 kl. 13:35
    Vis profil  Vis bilprofil
>>Motorens moment er irelevant uden at kende gearingen.

Irrelevant er vist næppe det korrekte ord at bruge
     VIP medlemskab til udgangen af 2009

Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Lørdag 05-02-2009 kl. 13:49
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvorfor ikke?
En vandmølle trækker måske 100000Nm, men den snurrer kun 5rpm så den giver ikke så meget som det lyder (nemlig 70hk).

aut viam inveniam aut faciam


Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Lørdag 05-02-2009 kl. 13:51
    Vis profil  Vis bilprofil
Og du mener at gearinger på en Toyota har samme vanvittige spænd som dét du omtaler...
     H&R 35mm sænkningssæt til Toyota Auris 2.2

Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Lørdag 05-02-2009 kl. 13:54
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg forstår godt hvad du mener, og jo, der er forskel på gearinger, men forskellen mellem den lavest og højest gearede Toyota spænder jo ikke helt så bredt som din vandmølle sammenligning
     Cobra håndsender T5557 til Cobra alarm 5702/5802

Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Lørdag 05-02-2009 kl. 14:25
    Vis profil  Vis bilprofil
Nej men som du ved så fremmer overdrivelse tit forståelsen og jeg synes det er et godt eksempel. Osse til dem der siger nøj 500Nm! (ved 1500rpm) og tydeligvis fatter nada af sammenhængen imellem moment, snoninger og effekt :)
Nåh skidt pyt, jeg har osse været ude i en Avensis 1.8L vvti, godt nok ikke den nyeste, men den kom da afsted. Den er lidt tungere end en Carina og lidt langsommere, men mere sofa-agtig og magelig. Hvis der er varme i numsen ville jeg gerne kunne tåle een.

aut viam inveniam aut faciam


Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Lørdag 05-02-2009 kl. 14:27
    Vis profil  Vis bilprofil
Nu vi er ved det, Roberto..

>>nøj 500Nm! (ved 1500rpm)

Hvad ville du så ændre ? Næppe NM for det er rigeligt til en bil.... så RPM ?

Jeg synes da 500NM er en del ved 1500RPM og jeg vil da hellere have dem dér end ved 6500RPM


     H&R 40mm fjedre Toyota Corolla Sportsvan/Corolla Verso

Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Lørdag 05-02-2009 kl. 14:52
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja min vaskemaskine centrifugerer ved 1600 ...
Skal vi ikke sige 3000rpm så, 1500 er jo godt tomgang :))

aut viam inveniam aut faciam


Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Lørdag 05-02-2009 kl. 14:52
    Vis profil  Vis bilprofil
Btw 500Nm @ 6500 er beskedne 450heste ...
aut viam inveniam aut faciam


Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Lørdag 05-02-2009 kl. 14:55
    Vis profil  Vis bilprofil
3000 RPM.... dér er jeg jo allerede ved at overveje at skifte gear....

Næh, du... jeg kører tit under 2000RPM efter et gearskift, så lad mig bare få de NM fra under 2000RPM
     Måtter Toyota Corolla E10

Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Lørdag 05-02-2009 kl. 15:11
Jo jo, sådan en 126 hk disel er altså noget sløv i betrækket når den er helt ny.
Jeg har en T25 med samme motor, efter de første 10 - 15.000 km så bliver det noget bedre, men uanset hvad så sker der altså først rigtig noget efter 2000 rpm.

Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Lørdag 05-02-2009 kl. 15:20
    Vis profil  Vis bilprofil
Martin - det er sjovt du siger det.

For jeg har prøvet en 177HK Auris og den føltes OGSÅ sløvere end min SportsVan og det burde den ikke være da det er samme motor, og den ER hurtigere på papiret... men den var helt ny... måske er det derfor.

Kan sq ikke huske hvordan min var, da den var ny, men var lidt skuffet over den 177HK Auris.. men den var som sagt også helt ny.
     Remus universal bagpotte Ø90mm

Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 500
Lørdag 05-02-2009 kl. 16:34
    Vis profil  
nu har jeg ikke prøvet den nye avensis, men har kørt mange ture i den gamle med 126 hk diesel, og jeg har faktisk den modsatte opfattelse, jeg sys nemlig at den trækker rigtig godt. faktisk har jeg syntes at man ikke behøvede en med stører motor for at komme frem. den er jo fultud lige så hurtig som en alle andre biler. altså den er ikke en raket men absolut heller ikke en snegl. skal selvfølgelig ikke kunne sige om der er lavet om på gearingen i den nye.. skal siges at jeg selv køre i en 150 hk 1,6 benzin på lidt over et ton i dødvægt, så det er ikke fordi jeg køre i en sløv spand til daglig. faktisk syntes jeg at 177 hk er lidt overkill at køre i ladetrykket kommer som et piskesmæld, 150 hk motor harmonere meget bedre

Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Lørdag 05-02-2009 kl. 16:37
    Vis profil  Vis bilprofil
Ladetrykket kommer kun som et piskesmæld når motoren er kold. Når den er driftsvarm, er overgangen langt mindre markant. Synes jeg i hver fald.

Det er iøvrigt ændret på den nye version af D-CAT motoren...
     Øjenskygger Toyota Carina E

Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 500
Lørdag 05-02-2009 kl. 16:52
    Vis profil  
hehe okay ku være jeg snart sku ud og prøve den nye model. så!

Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Tirsdag 06-02-2009 kl. 06:22
    Vis profil  Vis bilprofil
jeg synes vi har haft dette oppe før og havde graferne fremme for moment på 125/150/177hk trykdieseler.
150hk har den mest flade momentkurve og bør som 'ha' skriver have den mest jævne accelereration. Den der 80'er turbo-karakterestik med ikke-noget, ikke-noget, DET HELE er ikke god til dagligt brug.

aut viam inveniam aut faciam


Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Tirsdag 06-02-2009 kl. 07:31
    Vis profil  Vis bilprofil
De grafer... er det nogle, der er nogen der har for jeg kunne godt tænke mig at se dem.. tror ikke der er SÅ meget 'ikke noget, ikke noget, det hele' i min.... det hedder vist mere 'en del, en del, meget mere'
     Blå Extreme lysdiode 12V med w5w sokkel - 2 stk.

Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Tirsdag 06-02-2009 kl. 07:34
    Vis profil  Vis bilprofil
Roberto, har du prøvet en D-Cat egentlig ? ift. de mindre diesel ?
     VIP medlemskab til udgangen af 2009

Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Tirsdag 06-02-2009 kl. 09:28
    Vis profil  Vis bilprofil
Nej, jeg har prøvet en tur i en 150hk audi, sådan en skal jeg så ikke have ...
Men det er jo heller ikke en ordentlig motor :)
aut viam inveniam aut faciam


Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Tirsdag 06-02-2009 kl. 09:40
    Vis profil  Vis bilprofil
Måske den der 177hk pind får det til at føles lidt mere som en benzinmotor, dvs stigende effekt med omdrejningerne istedet for faldende ...

aut viam inveniam aut faciam


Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Tirsdag 06-02-2009 kl. 09:47
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg kan ikke finde de sure grafer. tidligere var bilbrochurer fulde af grafer, det er åbenbart gået af mode ...
aut viam inveniam aut faciam


Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Tirsdag 06-02-2009 kl. 10:43
    Vis profil  Vis bilprofil
150HK.. ikke en 1.8T benzin, vel?

En Carina E GTI topper ved 6500-7000RPM... forstår ikke hvad formålet er med det...

Kører du nogensinde over 4000RPM ved almindelig kørsel.... jeg gør ikke.... heller ikke i en benzinbil medmindre jeg skal accellere voldsomt. Da den ikke laver ret meget derunder...
     VIP medlemskab til udgangen af 2009

Min tur i Avensis 1.8 og 2.0 D-4D



Forum rating: Top 5
Tirsdag 06-02-2009 kl. 11:04
    Vis profil  Vis bilprofil
Der er et sted midt på min daglige køretur hvor jeg lader den strække helt ud :) det er stort set en drag-strip og så får den alt hvad den kan gi' op til 6000.
Det er efter 10km's morfar kørsel så det hele er varmet op.
aut viam inveniam aut faciam


 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg