Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce








 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Bøvl med scooter



Fredag 13-02-2009 kl. 18:11
Har lidt bøvl med min Yamaha neos, motoren går fint nok men den trækker ikke særlig godt. Så er mit spørgsmål ; er der nogen herinde der forstand på den slags, skal der skiftes ruller eller hvad skal der til & er det noget man kan klare selv ?.

Håber på nogle gode svar :0)

Bøvl med scooter



Forum rating: Top 100
Fredag 13-02-2009 kl. 18:27
    Vis profil  Vis bilprofil
HVis den går fint i motoren, men ikke kan trække, så er det rullerne du skal starte med at se på.

Det kan være noget så enkelt som fladslidte ruller, men det kan også være pga forkert vægt.

Hvis den tager en masse omdrejninger, men ingen steder kommer, skal der tungere ruller i. Hvis den stort set ingen omdrejninger tager, skal der lettere ruller i.
Celica XT Liftback '78! - Celica GT Coupe '79! - Celica ST Coupe '71!

Bøvl med scooter



Fredag 13-02-2009 kl. 18:34
Tak for hurtigt svar, men kan man selv skifte disse ruller og hvad koster det rundt regnet?
Er kvaliteten på T-hansen delene ok eller hvor skal man hen ?

Bøvl med scooter



Forum rating: Top 25
Fredag 13-02-2009 kl. 18:41
    Vis profil  
Hvis du har lidt snilde, kan du sagtens selv skifte dem. De er ikke ret dyre, og jeg har før kørt med T. Svansen ruller, uden problemer Højst et par hundrede, koster de.
Nu med opdateret profil!

Bøvl med scooter



Forum rating: Top 100
Fredag 13-02-2009 kl. 18:44
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg vil ikke anbefale dig at købe rullerne ved thansen, hvis scooteren kører lange ture. Jeg har set flere eksembler på at de smelter.

Men de koster kun ca 100 kr for et kvalitetssæt.

Du kan sagtens selv skifte dem.
Variatordækslet skal af, og så skal variatoren skrues af. Det gør man enten med en lille luftnøgle, eller ved hjælp af en almindelig nøgle. Men har du ikke luftnøglen, skal du have en stempelstopper - altså et stykke værktøj til at holde stemplet nede med, så krumtappen ikke kan dreje rundt.
Celica XT Liftback '78! - Celica GT Coupe '79! - Celica ST Coupe '71!

Bøvl med scooter



Fredag 13-02-2009 kl. 19:43
Tak for svarene, er der andet der skal skiftes ved denne operation, pakning eller lign. ?
Tror jeg vil kigge på det næste weekend & håber så den 2-hjulede igen vil fragte mig på arbejde


Bøvl med scooter



Forum rating: Top 25
Fredag 13-02-2009 kl. 20:41
    Vis profil  
Jeg har nu ikke haft bøvl - men det er korrekt, at man ligeså godt kan købe nogle ordentlige, de er ikke så meget dyrere.

Du burde ikke skulle bruge andet, end rullerne, til operationen
Nu med opdateret profil!

Bøvl med scooter



Forum rating: Top 500
Fredag 13-02-2009 kl. 21:25
    Vis profil  
Ikke for at betvivle nogens evner indenfor rep af en scooter, men husk at det er vigtigt at få spændt variatoren rigtigt på igen.... Det vigtigt.... jeg arbejder med det til dagligt, og har ofte set folk der selv har været ved at rode med variator, og med det resultat at variatoren med tiden har rystet sig løs og ødelagt krumtappen. en rep. til ca. 3000 på et værksted...

Bøvl med scooter



Forum rating: Top 100
Fredag 13-02-2009 kl. 21:29
    Vis profil  Vis bilprofil
Det bør jo være logisk at den skal spændes ordentligt fast igen =)
Jeg har levet af at tune scootere for folk for nogle år siden =)
Celica XT Liftback '78! - Celica GT Coupe '79! - Celica ST Coupe '71!

Bøvl med scooter



Forum rating: Top 250
Fredag 13-02-2009 kl. 22:01
    Vis profil  Vis bilprofil
Mht rullere i T-hansen vil jeg (som noget af det eneste) godt sige til deres forsvar at de fleste cykel/scooter handlere faktisk selv køber deres ruller i t-hansen

Bøvl med scooter



Forum rating: Top 100
Fredag 13-02-2009 kl. 23:29
    Vis profil  Vis bilprofil
I såfald skal man finde en anden forhandler.
Celica XT Liftback '78! - Celica GT Coupe '79! - Celica ST Coupe '71!

Bøvl med scooter



Forum rating: Top 25
Lørdag 14-02-2009 kl. 11:02
    Vis profil  
Jeg kender også til flere forhandlere, der monterer Svansen dele!
Nu med opdateret profil!

Bøvl med scooter



Forum rating: Top 100
Lørdag 14-02-2009 kl. 12:41
    Vis profil  
Jeg ville da klart gå ind på http://www.scooter-attack.com/index2.php?lang=d (gå ned og vælg "shop" nederst på siden).. Der har jeg altid købt delene til de scootere jeg har haft gennem tiderne.. Det er godt nok tundele det meste, men kvaliteten på eksempelvis ruller, er 10 x bedre end T.Hansen..
Livet er for kort til Ford

Bøvl med scooter



Forum rating: Top 100
Søndag 15-02-2009 kl. 17:42
    Vis profil  
kvalitet 10x bedre end thansen?
er rullerne 10x mere runde?
eller kan de tåle 10x mere varme?
er de 10x tungere/lettere, så ville jeg nok holde mig fra dem

de ruller de har hos thansen er helt fine, jeg har selv kørt med dem, på mange forskellige scootere, som alle har kørt både langt og meget hurtigt (+120), og de fejler bestemt ingen ting, hvis rullerne smelter, så ligger problemet et helt andet sted, evt for høj forbrændings temp. (mager blanding) dårlige ventilations forhold i variator osv.

de ruller man kan købe i sæt, og selv samle med den ønskede vægt er som hovedregl "prøve-ruller" som man bruger, for at finde ud af hvilken vægt man skal køre med, de er IKKE til at bruge til kørsel.

der er rigtig mange "scooter-hoveder" der hver dag handler ruller i thansen, som tuner deres mineralli (den motortype der sidder på en Neo's) fra vid og sans.

størstedelen af alle forhandlere, der sælger uoriginale stumper i dk, får deres varer gennem thansen.

det kan måske opfattes som en bøvs, men jeg er ærlig talt noget træt af den "alt fra thansen er crap-bølge"

husk at kontrollere ventilationshullerne i variatordækslet, og drivremmens tykkelse.
:spin) det er ikke reklame, blot en oplysning :spin)

Bøvl med scooter



Søndag 15-02-2009 kl. 18:39
Nu kan se at der kun bliver fokuseret på variator/ruller... der kan jo være mange andre ting galt, f.eks en tilstoppet udstødning med sådan et problemm kører den ganske fint i motoren men når først den skal trække kan det give problemer. hvis den har kørt mere en 15000km på samme udstødning kan den sagens være det specialt hvis den har kørt lovligt og det er den orginale udstødninig. mvh Daniel

Bøvl med scooter



Forum rating: Top 100
Søndag 15-02-2009 kl. 20:44
    Vis profil  
korrekt, en dårlig udstødmimg vil volde problemer med trækkraften, men er svært at kontrollere. husk ved kontrol at dette, skal du se op gennem udstødningskanalen på cylinderen, der sætter sig koks der, og kan være svært at se, uden at pille cylinderen af.
studsen kan være flækket/utæt, de kan godt have det med at mørne.
membranen kan også have taget skade af skidt eller møg, som har sneget sig forbi luftfilteret, den kontrolleres ved at se om der er lysgennemgang der hvor de ligget til, og ved at puste gennem den, der skal komme en summende trompet-agtig lyd.
det vil også være en god ide at kontrollere luftfilter og dæktryk, nu vi er ved det.

men start med at se på de ruller.
:spin) det er ikke reklame, blot en oplysning :spin)

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg