Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
fejl kode på corolla
Lørdag 21-03-2009 kl. 14:28 |
Jeg står med en corolla fra 98 med 4efe motor som blinker fejlkode 14 ud. Hva betyder det.?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
fejl kode på corollaLørdag 21-03-2009 kl. 15:04 |
styresystem for indsprøjtning
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
fejl kode på corollaLørdag 21-03-2009 kl. 16:54 |
i tolerancedata er fejl 14, Tændingssluttrin dette er kopieret fra tolerancedata. Tag stikket af tændingsmodulet. Sæt tænding på, og mål spændingen mellem forsyningsklemmen og batteriets minuspol. Den skal være den samme som batterispændingen. Er dette ikke tilfældet, kontrolleres ledningsføringen og sikringen. Kontrollér stelforbindelsen ved at måle modstanden mellem forbindelsesklemme og batteriets minuspol – den skal være < 1 ohm. Er dette ikke tilfældet, kontrolleres ledningsføringen. Kontrollér forbindelsen til ECU'en: Sluk for tændingen. Tag stikket af tændingsmodulet og ECU'en. Mål modstanden mellem forbindelsesklemmerne og de tilsvarende klemmer i ECU-stikket. Modstanden skal i begge tilfælde være < 1 ohm. Er dette ikke tilfældet, kontrolleres ledningsføringen. Kontrollér signalet fra ECU'en. Slut et oscilloskop til ét af ECU'ens signalledningsben og stellet. Start motoren, og sammenlign med det viste billede. Gentag målingen på det andet stikben. Når der modtages et godt signal, og forsyningsspændingen, stelforbindelsen og forbindelserne til ECU'en er i orden, skal tændrøret tænde. Er dette ikke tilfældet, kontrolleres tændspolen. Hvis denne er OK skiftes tændingsmodulet.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
fejl kode på corollaLørdag 21-03-2009 kl. 17:00 |
der må ikke være tænding på når du tag stikket af tændingsmodulet.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
fejl kode på corollaLørdag 21-03-2009 kl. 23:01 |
Lige hvad jeg havde brug for. Takker :)
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|