Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Hjælp til fejlfinding på motor problem...



Tirsdag 24-03-2009 kl. 23:41
Hejsa folkens.....

Jeg har desværre i min egen lille stressede verden været så inkompetent
at give min corolla ae82 starthjælp på den helt forkerte måde, dvs byttet om på plus og minus med startkablerne... så kan man spørge sig selv om hvor smart det var, men sket er sket, gjort er gjort og nu må jeg så rode med den lort..

diagnosen er følgene: bilen kan starte og holde ujævn tomgang i ca 5 sekunder så dør den, gir man gas dør den med det samme.
Men den kan holdes igang med dieselstart...

Følge dele er tjekket/udskiftet efter uheldet : styrebox, mapsensor, 60A, 15A sikringer, pumpen kører, gnist på alle tændrør....

har ikke udskiftet slutrinet endnu, kan det have taget skade?

hvis nogle har gode ideer er i velkomne....

på forhånd tak....

Hjælp til fejlfinding på motor problem...



Forum rating: Top 50
Onsdag 25-03-2009 kl. 06:57
    Vis profil  
jeg havde en gammel camry 2,0 3sfe med samme problem den kunne også godt starte men lød som om tænding var helt skævt.. og kunne ikke tage gas.. vi fik en brugt styreboks og bilen kørte igen
boye-vestergaard.dk

Hjælp til fejlfinding på motor problem...



Onsdag 25-03-2009 kl. 09:24
Har du skiftet den efi sikring der sidder ude i motorrummet ? Har haft lignede problemer på mine gt'er og der var den sprunget.

Hjælp til fejlfinding på motor problem...



Onsdag 25-03-2009 kl. 16:29
ja det har jeg alle sikringer som var spruget er skiftet, relæerne i motorrummet er også skiftet....

Hjælp til fejlfinding på motor problem...



Onsdag 25-03-2009 kl. 16:30
styreboksen er også udskiftet...


Hjælp til fejlfinding på motor problem...



Onsdag 25-03-2009 kl. 19:00
har yderligere fundet ud af at grunden til den kan starte kort tid i tomgang skyldes at koldstartdysen er åben kort tid ved opstart...men når så dyserne skal overtage dør den, jeg har målt over en af dyserne og det ser ud til de ikke får noget spænding fra boksen, men mangler stadig at undersøge om de
mangler stel eller plus, eller om det er boksen som mangler stel.....

Hjælp til fejlfinding på motor problem...



Onsdag 25-03-2009 kl. 22:30
Så fandt jeg endelig fejlen..... Hvis man følger ledningsnettet fra dyserne
og over mod sikringsboxen og batteriet, så støder man på en lille løs ende
med et stik hvorpå der står "INJ. PULL." heri sidder der en sikring på 10A.
stikket er sikkert originalt monteret et sted hvor man kan finde den nemt,
men min var gemt godt af vejen under batteriet sammen med en masse andet habengut.... så hvis nogle skulle være så uheldige, at lave samme nummer som mig...tsk tsk... Så skal der skiftes: 1 stk 10A sikring for inj. pull, 1 stk 15A sikring for efi, og 1 stk 60A hovedsikring... det viste sig at styrboxen overlevede.....optur....

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg