Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Corolla 4AGZE



Forum rating: Top 500+
Lørdag 28-03-2009 kl. 15:59
    Vis profil  
Er der nogen der har et bud på hvordan man kan få synet en Corolla AE92 med en 4AGZE motor med kompressor ? Tidligere ejer har betalt afgift af GTI og lagt en anden motor i men den synet med en 77Kw/105Hk motor og nu vil de ikke syne den ! Der er Kompressor og Intercooler (topmonteret) i den og Toyota Danmark vil ikke hjælpe med data der viser den opfylder EU normerne Alternativet er at pille pladerne af og afvente en løsning... Han skrev den var synet og godkendt med den motor men.... Please Help ! Se den på www.dehvidebude.dk/corolla

Corolla 4AGZE



Forum rating: Top 500
Lørdag 28-03-2009 kl. 16:15
    Vis profil  
kunne man ikke prøve på at få den synet det samme sted igen? navnet på synsmanden står også på synspapiret. skifte motoren 2 gange for at syne den lyder jo ikke sjovt

Corolla 4AGZE



Forum rating: Top 500+
Lørdag 28-03-2009 kl. 16:20
    Vis profil  
HEHE... Jo det lyder ok, men jeg leder efter en lovlig løsning for ellers har jeg jo problemet når den skal sælges igen

Corolla 4AGZE



Forum rating: Top 500
Lørdag 28-03-2009 kl. 16:23
    Vis profil  
hvis du kan få den synet hos den samme mand, er det så ikke lovligt?

Corolla 4AGZE



Forum rating: Top 10
Lørdag 28-03-2009 kl. 17:38
    Vis profil  
Lige meget hvordan du vender og drejer den kan du ikke få synet en AE92 med en 4A-GZE motor i...

Men du kan dog få den synet med en 4A-GE med påbygget kompressor... da dette er lovligt hvis kompressoren er af en type uden wastegate hvilken toyota modellerne er...

Du skal bare kunne bevise at bilen ikke yder mere end 20% mener end motoren er godkendt til... i dit tilfælde vil det så være 105HK + 20% = 126HK... Det er nok sådan motoren er synet sidst da det er den eneste lovlige måde at gøre det på...

/bm
Med Toyota Picnic 2.2 TD, Corolla GTi og Suzuki GSF 600N...

Corolla 4AGZE



Forum rating: Top 50
Søndag 29-03-2009 kl. 08:11
    Vis profil  
denne bil har jesper sørensen her indefra synet og importeret fra tyskland er jeg næsten sikker på .. prøv og kontakt ham..ret mig hvis jeg tager fejl..
boye-vestergaard.dk

Corolla 4AGZE



Forum rating: Top 500+
Mandag 30-03-2009 kl. 11:26
    Vis profil  
Helt korrekt, men Jesper havde desværre glemt at sige at det ikke var den motor der lå i ved syn. Det står heller ikke på hans profil af bilen mere... Der stod :

Importeret fra tyskland, lidt rust lavet med bagskærme, komplet nylakeret i org. farve. Ombygget til GTi16 og senere ombygget til 4AGZE. Bilen er bygget 110% iorden, INGEN klytløsninger eller lappeløsninger!! Bilen er synet og godkendt med kompressor og 148hk (mindre remhjul) . Det er synshallen, færdselsstyrelsen og Toyota Danmark desværre ikke enige med så jeg håber at finde en løsning før d. 17/4 da pladerne ellers skal pilles af Toyota DK har sagt den aldrig vil kunne godkendes da motoren ikke opfylde EU kravene. Måske løsningen bliver at lægge en anden motor i bilen eller sælge den til højeste bydene. Bare surt for det er en fed bil og den er bare iorden ! Har lige fået nye dæk og og motor/bremseservice samt monteret katalysator... Dyr fornøjelse desværre...

Corolla 4AGZE



Forum rating: Top 500+
Mandag 30-03-2009 kl. 11:34
    Vis profil  
Jeg må ha´værkstedet til at pille kompressor og intercooler af og så se om den kan synes som alm. 1,6 Corolla. Det er måske en løsning ?

Corolla 4AGZE



Forum rating: Top 10
Mandag 30-03-2009 kl. 15:10
    Vis profil  
Det er da ikke løsningen... bilen er lovlig hvis den overholder de regler jeg har beskrevet ovenfor...

/bm
Med Toyota Picnic 2.2 TD, Corolla GTi og Suzuki GSF 600N...

Corolla 4AGZE



Forum rating: Top 10
Mandag 30-03-2009 kl. 17:53
    Vis profil  
Hej. Har selv haft samme problem. Jeg fik først min synet, da jeg havde fremskaffet en kopi af synsrapporten fra 2004, hvor den første gang var blevet synet med en 4AGZE i. Problemet var, at der kun stod at der var konstruktive ændringer på min reg. attest, og ikke hvilke. Selvom min bil står standart, bortset fra motor, var han ikke tilfreds før han den gamle rapport, stemplet og underskrevet. Hvis der ikke står noget om motorskift og motornr. på nogen af de gamle synsrapporter, tror jeg ikke at du kan gøre andet end det som Boris beskriver. Der er ikke nogen hjælp at hente nogen steder - desværre...

Corolla 4AGZE



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 31-03-2009 kl. 08:12
    Vis profil  
Det er rigtigt Boris. Men at skulle ha en ny motor lagt i og så syne den det er sgu´lige i overkanten både tids og pengemæssigt. Jeg kan ikke selv lave noget af det og skal ha det hele lavet på værkstedet. Det jeg mener her er at bilen er købt i god tro om at den var i orden. Jeg prøver at se om den kommer igennem og ellers må pladerne af... Surt men sandt

Corolla 4AGZE



Forum rating: Top 10
Tirsdag 31-03-2009 kl. 14:10
    Vis profil  
Du læser ikke hvad jeg skriver gør du...?

Det du skal gøre i synshallen er at printe det der står på fstyr.dk om biler med eftermonteret kompressor (uden wastegate), så skal du forklare i synshallen at bilen er en 4A-GE med eftermonteret kompressor, og du skal dokumentere at dens HK er indenfor 20% normen... det er sku da nemt nok.

/bm
Med Toyota Picnic 2.2 TD, Corolla GTi og Suzuki GSF 600N...

Corolla 4AGZE



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 31-03-2009 kl. 15:02
    Vis profil  
Hov hvad er det for en tone ??? Jo jeg har ingen problemer med at læse hvad du skriver men som JEG skrev tidligere er det prøvet :
"Toyota DK har sagt den aldrig vil kunne godkendes da motoren ikke opfylde EU kravene." Papirene fra F-Styr.dk er osse vedlagt men det nytter ikke så meget når der på registreringsattesten står AE92 med 77Kw/105Hk og der så står 4A-GZE på siden af motoren der ligger i bilen. Det tangerer da vist ulovligheder ? Men det skader vel ikke at forsøge. Tro mig, jeg har snakket med F-Styr 4 gange og de sagde der var 2 muligheder :
1. Få den Tüv godkendt i tyskland (bænk/rullefelt) og betale kassen for det, eller
2. Fremvise dukumentation for at motoren opfylder EU normer/krav og det vil Toyota importøren IKKE hjælpe med. Tro mig, jeg har været hele vejen rundt

Ydermere står der osse hos F-Styr.dk :

For ikke-typegodkendelsespligtigt køretøj kan dokumentationen for egnethed
for effektforøgelse over 20% bestå af fx:

- Erklæring fra fabrikant eller dennes repræsentant om køretøjets egnethed
for effektforøgelsen, og eventuelt en beskrivelse af, hvilke ændringer der er
påkrævet for, at køretøjet fortsat er sikkerhedsmæssig forsvarlig,
- en prøvningsrapport fra et anerkendt prøvningslaboratorium (i denne sammenhæng
fra TÜV eller Dekra), hvoraf det fremgår, at betingelserne i TÜV’s
Merkblatt 751 er opfyldt, eller oplysninger medbragt af fremstilleren i form af oplysninger fra fabrikant/repræsentant eller teknisk materiale, der dokumenterer, at køretøjet med hensyn til hjulophæng og bremser svarer til en kraftigere variant, hvis højere motoreffekt så kan benyttes som udgangspunkt for beregningen af de 20%.

Corolla 4AGZE



Forum rating: Top 10
Søndag 01-04-2009 kl. 13:22
    Vis profil  
Jeg kan godt se at hvis motoren bilen er synet med og der er skrevet i papirende er en 4A-FE har du et problem, jeg troede lige et kort øjeblik det var en 4A-GE der lå i den...

Men stadig vil jeg henvise dig til hvad jeg har skrevet ovenfor... nemlig at du skal have bilen synet som en model der er effektforøget til under 20%...

/bm
Med Toyota Picnic 2.2 TD, Corolla GTi og Suzuki GSF 600N...

Corolla 4AGZE



Forum rating: Top 500+
Søndag 01-04-2009 kl. 13:56
    Vis profil  
Takker Boris Jeg ser hvad jeg kan finde ud af med værkstedet.

Corolla 4AGZE



Søndag 04-04-2010 kl. 08:55
Hej Kennet jeg har engang synet e10 årg.94 1.6 GSI . standart, hvor vi havede lagt 1.6 4AGZE 170hk i . Så tog vi intercoler og rem til Kompressoren elles går der en ledning fra styreboksen men kan sku ikke lige huske om den er gul eller rød den skal der bare laves en et klip på også efter syn en samling men helst inden i bilen et stykke før styreboksen sådan fik vi den synet . har også en gammel Toyota GT twinn cam med en motor 1.6 4AGZE 170hk der sætter jeg bare den gamle motor i til syn det er nemmere også så er man jo sikker på at det ikke er det der er et problem også tager jeg en synshal i kolding hvor de ikke har så maget forstand på Toyota Twinn cam . ellers kunne du jo prøve at ringe til Gadbjerg. Gadbjerg Motorimport Tronsø Parkvej 25 7200 Grindsted
Gadbjerg Motorimport
Tronsø Parkvej 25
Grindsted, 7200
Danmark
Telefon: 75876630
Fax: 75876631
Email: eb@motorimport.dk

www.toyotaextreme.dk/linkswww.motorimport.dk

Eller du er også velkommen til at ringe til mig/Dennis P tlf. 52768993.nr.

Corolla 4AGZE



Forum rating: Top 5
Tirsdag 05-04-2010 kl. 12:02
    Vis profil  
Hej Alle

Ja det er min tidligere bil og jeg vil da gerne slå nogle ting fast :)

"Helt korrekt, men Jesper havde desværre glemt at sige at det ikke var den motor der lå i ved syn. "

Bilen er synet med en 4AGE og jeg havde papire, rullefeltsmåling og det hele klar til syn, således at den kunne synes som en 4AGE med eftermonteret kompressor, du vil nemlig ALDRIG kunne syne den med en 4AGZE motor i (selvom det faktis er det samme...)

Dengang jeg solgte bilen ville jeg køre den gennem det syn og få den 100% godkendt, jeg havde kun fået den forhåndsgodkendt nede i synshallen og jeg manglede kun at køre derned med den igen (ved forhåndssyn bad han om en accept fra fstyr, den jeg senere på e-mail), men køber kunne ikke vente tiden af og selvom jeg helst ville have solgt den nysynet og alt, så hastede det for køber, så det endte med at han hentede den som den var, UDEN at den officielt var blevet godkendt.

Og jeg havde i mine bange anelser at der en dag stod en ny ejer med netop det problem du står med nu.. det er sq ærgeligt.

Men du kan få den synet som en GTi med eftermonteret kompressor, det var det jeg havde kørt i stilling og fået forhåndgodkendt, jeg manglede bare at fremvise accept fra f-styr, som jeg et par uger senere fik via e-mail.

Jeg håber at det gav lidt mening.

- Jesper
nyit.dk


Corolla 4AGZE



Forum rating: Top 5
Tirsdag 05-04-2010 kl. 12:04
    Vis profil  
Og for lige at tilføje, så er bilen importeret som en GSi 4AFE, men til synet lå der en 4AGE i og jeg havde ombygget den 100% til en GTi med bremser og ALT og jeg fik endda en efterregning fra skat på det (den kom så godtnok først 3 mdr efter at jeg solgte den.. lidt surt..)
- Jesper
nyit.dk


Corolla 4AGZE



Forum rating: Top 500+
Lørdag 08-11-2012 kl. 19:27
    Vis profil  
hey har du en kopi af de papirer på godkendelser og det til din fremgangs måde?? :) så vil jeg meget gerne ha en kopi.. :) mvh henrik
greve

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg