Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

E-FE 1.3. 77 vs 88 hk. forskel.



Forum rating: Top 500+
Torsdag 03-05-2009 kl. 12:39
    Vis profil  
Har en corolla fra 96 1.3 efe. Med 77 hk. Ved at de lidt ældre modeler har 88. Hvad er forskellen på de to motore.
Kan man sætte delene fra en ældre model på og opnå de 88 hk. Og hvilke dele er det der er anderledes.
Kunne godt bruge de ekstra hk.
MVH Magnus.

E-FE 1.3. 77 vs 88 hk. forskel.



Torsdag 03-05-2009 kl. 14:25
Mener at den eneste forskel, er indsug og udstødnings manifolde.

E-FE 1.3. 77 vs 88 hk. forskel.



Forum rating: Top 50
Torsdag 03-05-2009 kl. 16:34
    Vis profil  Vis bilprofil
Sikkert også ECU.

E-FE 1.3. 77 vs 88 hk. forskel.



Forum rating: Top 250
Torsdag 03-05-2009 kl. 18:46
    Vis profil  Vis bilprofil
kan sige at der på den nyere motor er mange flere censorer i motoren..

E-FE 1.3. 77 vs 88 hk. forskel.



Forum rating: Top 500+
Torsdag 03-05-2009 kl. 19:26
    Vis profil  
Tak for svar.
Der er ikke nogen der ved det mere præcis.
Det må være muligt og finde modelen med 88 hk hos en hugger og tage delene fra den. Men hvilke.

E-FE 1.3. 77 vs 88 hk. forskel.



Forum rating: Top 100
Torsdag 03-05-2009 kl. 20:37
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis du vil ha' 88 hk så ta' hele motoren incl. ledningsnet og ecu, så er du sikker på at ha det hele
TOYOTA for ever

E-FE 1.3. 77 vs 88 hk. forskel.



Forum rating: Top 500+
Torsdag 03-05-2009 kl. 21:47
    Vis profil  
Er ret sikker på det samme blok. Det må være noget med inspr. udst. styring af motor der er forskel. Det kan ikke passe man skal skifte hele motoren.


E-FE 1.3. 77 vs 88 hk. forskel.



Forum rating: Top 50
Torsdag 03-05-2009 kl. 21:55
    Vis profil  
top /blok er det samme som starlet power siger... men din 75 hk motor ligger et bedre moment en 88 hk så det er ikke besværet værd og bytte rundt.. få en 4efte i stedet hvis du mangler effekt
boye-vestergaard.dk

E-FE 1.3. 77 vs 88 hk. forskel.



Forum rating: Top 250
Torsdag 03-05-2009 kl. 22:49
    Vis profil  Vis bilprofil
Han skal da have en silvertop eller blacktop i hvis det er!,

Har haft en rolla med 88 hk, og nu har jeg en med 75 hk, og forskellen er bla. en masse sensorer der er blevet tilføjet, og så også nogle modificeringer ved indsugning og indsprøjtning. jah og så er den med 75 HK noget mere død end den med 88 selvom de har lige mange NM...

E-FE 1.3. 77 vs 88 hk. forskel.



Forum rating: Top 50
Torsdag 03-05-2009 kl. 23:34
    Vis profil  Vis bilprofil
Taget i betragtining af hvad der skal til kan det nok ikke betale sig at smide en 4A-GE i, specielt ikke når man bagefter får røv af en 1,3 turbo.

Angående 75 og 88hk modellerne, så har jeg prøvet at køre om kap med de 2 biler, og der er sq ikke nogen nævneværdig forskel.

Og kan ikke helt se hvad for en "masse sensorer" der er blevet tilføjet?

E-FE 1.3. 77 vs 88 hk. forskel.



Forum rating: Top 500+
Søndag 04-05-2009 kl. 06:30
    Vis profil  
Okay tak men hjælper ikke meget hehe.
Har et komplet turbokit ligende til den men mølen er færdig så må se om en ny kan skaffes til rimlige penge. Der skal vel ligges tykkere pakning og mere benzin og så lavt lade tryk 0.5 0.6 før det holdbart.

E-FE 1.3. 77 vs 88 hk. forskel.



Forum rating: Top 50
Søndag 04-05-2009 kl. 18:19
    Vis profil  Vis bilprofil
Ingen grund til tykkere toppakning, den originale er fin hvis du sørger for at tænding og benzin passer(porgrammerbar styring). Jeg kørte med 0,8bar på std motor i 30.000km før bilen blev skrottet, men motoren lever videre i en anden bil endnu.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg