Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce














 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 250
Mandag 10-05-2009 kl. 20:07
    Vis profil  Vis bilprofil
Hejsa folkens,,, jeg er ved at lave en liste over alt der skal laves på bilen, og er kommet til motor, og skal helt sikkert have 20v´er i den, men hav skal jeg regne med af pris for det hele,,, hvad er absolut nødvendigt i forbindelse med isætning af sådan en motor?

har indtil videre skrevet følgende:

Toyota Corolla Blacktop 20v ---- 8000 kr
Gearkasse ------ 4000 kr
Kobling ---- 3000 kr
Isætning af motor ---- 3000 kr
Maling af motor ----- 2000 kr
ECU ---- 2000 kr
Instilling af ECU ---- 2000 kr

lyder det fornuftigt eller?
problemet i min bil er nok at motor ophæng skal ændres for at mororen kan komme i.. så det koster nok nogle knaster?

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 50
Mandag 10-05-2009 kl. 21:09
    Vis profil  Vis bilprofil
Nu er det jo ikke ligefrem det bedste udgangspunkt du har, det havde været noget smartere hvis den i forvejen var en 1,6. Alternativt er det da noget lettere at smide en 4E-FTE i istedet. Motor gearkasse, kobling skal du nok kunne få til den pris, men hvad er det for en ECU du vil smide på til 2k? Hvad med ledningsnet? Jeg kunne forestille mig at du også skal have trækakslerne med for at det passer sammen med den nye gearkasse.

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 250
Mandag 10-05-2009 kl. 22:38
    Vis profil  Vis bilprofil
puha, nu gør du det jo bare dyrer for mig Axel :)

men jah, kan godt være en 4E-FTE er bedre,, men skal have noget der holder til blandet brug...

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 50
Mandag 10-05-2009 kl. 23:15
    Vis profil  Vis bilprofil
Kan ikke se hvorfor en 4E-FTE ikke skulle kunne holde til lidt blandet brug? Selv min gamle 4E-FE med turbo holdte da fint til lidt ræs, jeg tror jeg der er mange der vil skrive under på, at den blev brugt. Men selvfølgelig, alt kan ødelægges (også en 1,6).

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 250
Mandag 10-05-2009 kl. 23:19
    Vis profil  Vis bilprofil
hehe jah okay,, det må jeg lige finde ud af så :)

men tak for svarende :)

ellers må jeg bare tage over til gadbjerg og tage en snak med ham :)

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 250
Torsdag 11-05-2009 kl. 00:31
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvorfor bliver det dyrere med en 4E-FTE? For det første passer motoren i, så der skal ikke ændres i motorophæng. For det andet skal der hverken skiftes gearkasse, trækaksler eller andet for det. Det eneste, der måske bliver lidt dyrere ift. dit "budget"-oversigt, er en evt. MegaSquirt-styreboks, hvis du vælger at gå den vej. Og så også det fact, at du skal ha' lavet noget forrør om, men samlet set vil jeg også helt klart foreslå dig at gå efter en 4E-FTE i stedet for en 20v'er...

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 100
Torsdag 11-05-2009 kl. 06:33
    Vis profil  
Vil nu mene det er meget begrænset det der skal laves om ...
Du kan spare en del hvis du får Rene til at lave en 4afe ECU om, i stedet for Megasquirt.
Mener han tager 500 for det, og 4afe styrrebokse er før set til 500 så det ville da være 3000 du sparede der.

Wroom sage det, og 4A-GZE kom til live.

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 100
Torsdag 11-05-2009 kl. 09:21
    Vis profil  
Og du skal også lige huske på at den kan ikke synes med 20v'eren i, da den er født som 1.3... og tror at mange synsmænd kan se forskel

Det er nok nemmere at finde en 1.6 GSI med en 20v i eller "nøjes" med 4E-FTE ...
- Michael
//Corolla GT


20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 500
Torsdag 11-05-2009 kl. 12:45
    Vis profil  
^^Lige nøjagtigt, mølle på din nuværende eller evt. find en 1,5 og smid mølle på. Ellers så find en anden bil. At smide en 1,6 i en 1,3 karos, kan sjældent betale sig. Desværre.

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 250
Torsdag 11-05-2009 kl. 14:36
    Vis profil  Vis bilprofil
Så må det jo blive en 4E-FTE jeg skal have i istedet, men er det så nemt med en 4E-FTE? jeg mener når der er turbo på, så kræver det vel en del instilling? og det må da også slide noget mere....

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 50
Torsdag 11-05-2009 kl. 15:01
    Vis profil  Vis bilprofil
Såfremt du vælger en programmerbar motorstyring, skal den jo bare køres ind 1 gang, så behøver du ikke tænke på det før du ændrer noget på dit setup. Og ja, det er lettere, det eneste der er lettere er faktisk at bygge tryk på den du har i forvejen. Selvfølgelig vil højere ydelse slide mere, men hvis man behandler tingene rigtigt (driftvarm olie før den får gas, olieskift osv.) så holder det nu ganske fint.

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 250
Torsdag 11-05-2009 kl. 19:29
    Vis profil  Vis bilprofil
Alex---- Jeg er i forvejen MEGET hysterisk med motor temp, og omdrejninger på motor,, normalt kører jeg de første 3 km, med MAX 2000 omdr/min derfter de næste 5 km. med MAX 3000 omdr/min, og så er jeg på motorvejen, og bilen er god varm :)

Men hvor skaffer jeg så en 4E-FTE motor, for har ikke set Gadbjerg have en?

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 250
Torsdag 11-05-2009 kl. 20:11
    Vis profil  Vis bilprofil
Og forresten, lige et par tillægsspørgsmål, håber ikke jeg stiller for mange men er total nybegynder indenfor bilmotor tuning...

hva går sådan en 4EFTE på literen ved alm kørsel, det vil sige ved gearskift ved omkring 3000 omdr/min, og normalt optræk?

og hvor mange heste kan jeg regne med til daglig brug 130HK ??

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 10
Torsdag 11-05-2009 kl. 20:31
    Vis profil  
Den bruger mindre end en 4E-FE hvis du køre pænt... men det er som regl ikke noget man skal tænke så meget over....

Du kan regne med omkring 135 HK til dagligt brug...

/bm
Med Toyota Picnic 2.2 TD, Corolla GTi og Suzuki GSF 600N...

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 250
Torsdag 11-05-2009 kl. 20:33
    Vis profil  Vis bilprofil
Okay lyder total super, kan se det bliver noget billigere og nemmere for mig, nogen der ved hvem der kan ligge sådan en i, og hva det koster + at få lavet den originale motorstyrring om så den passer??

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 10
Torsdag 11-05-2009 kl. 20:39
    Vis profil  
Hvis du vil gøre det nemt for dig selv køber du et komplet cut ved Egon - www.motorimport.dk

Så kan du selv ligge det over hvis du har en kammi der har lidt forstand på mekanik... ellers kan Egon også sørge for at den kommer i...

/bm
Med Toyota Picnic 2.2 TD, Corolla GTi og Suzuki GSF 600N...

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 250
Torsdag 11-05-2009 kl. 20:41
    Vis profil  Vis bilprofil
hva følger der med i sådan et Cut ? Alt til motoren eller?

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 10
Torsdag 11-05-2009 kl. 20:44
    Vis profil  
Motor, bremser, gear (incl. skifte)... Kort sagt en halv bil...

Det nemmeste er til syn hvor du "bare" kan droppe den gamle motor i...

/bm
Med Toyota Picnic 2.2 TD, Corolla GTi og Suzuki GSF 600N...

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 250
Torsdag 11-05-2009 kl. 21:15
    Vis profil  Vis bilprofil
men en front cut koster jo 17.000, forimod jeg kan købe motor gearkasse og ny kobling til samlet ca 10.000 kr.

men så tænker jeg lidt, hvis jeg nu køber den frontcut som er i den 98 starlet gadbjerg han har, kan jeg så tage ledningsnettet fra den og smide direkte over i corolla´en? for så kan jeg godt se fordelen i en front-cut

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 10
Torsdag 11-05-2009 kl. 21:39
    Vis profil  
Ja det skulle jeg mene du kunne...

/bm
Med Toyota Picnic 2.2 TD, Corolla GTi og Suzuki GSF 600N...

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 50
Torsdag 11-05-2009 kl. 22:32
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg ville ikke købe et frontcut hvis det var mig. Jeg ville smide en MS styring på med det samme, for bare vent, du vil have mere på et tidspunkt.

Alternativt, hvis du kan nøjes med 135hk, så sæt turbo på din egen.
Kig evt her: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=138121

Selvom den kun har 135hk, så kig på momentet, den napper let en 20v blacktop.

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 250
Torsdag 11-05-2009 kl. 22:44
    Vis profil  Vis bilprofil
så du vil anbefale mig at købe en 4E-FTE, Kobling og gearkasse (KB og GK skal der ny i når jeg smider motor i) og så en MS?

hva koster en MS, og hvad udskifter den? udskifter den bare den nuværende motorstyrringsboks eller?

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 250
Torsdag 11-05-2009 kl. 22:50
    Vis profil  Vis bilprofil
ps. din rolla, kører den hverdag efter du har monteret tubo på den? eller, du kører måske ikke så ofte i den, for som sagt SKAL min køre på arbejde hver dag, og det er 25 km. hver vej...

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 50
Torsdag 11-05-2009 kl. 22:54
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg kørte 60km i den hver dag, og den er aldrig kørt i stykker. Jeg nåede at køre 30-35.000km med tryk. Bilen blev skrottet, men motoren lever videre i en anden bil der også kører 60km om dagen.

Du kan se bilen motoren ligger i nu her: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=133804

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 50
Torsdag 11-05-2009 kl. 22:56
    Vis profil  Vis bilprofil
MS kan købes ved www.turbomotor.dk

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 250
Torsdag 11-05-2009 kl. 23:02
    Vis profil  Vis bilprofil
okay, så hvis jeg kørte over til turbomotor, ville han så kunne udstyre bilen med manifold, turbo osv. og instille den? og hva ville du skyde på det ville løbe op i?

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 50
Torsdag 11-05-2009 kl. 23:05
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvad det ville løbe op i tør jeg ikke sige, jeg lavede alt selv, men ring og hør ham ad...

20V pris? hvor? hvem?



Forum rating: Top 250
Torsdag 11-05-2009 kl. 23:07
    Vis profil  Vis bilprofil
jah okay,, men hvertfald mange tak for hjælpen folkens :) kan godt være jeg kommer igen med et par tekniske soørgsmål :)

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg