Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

4AGZE - 16V vs. 20V



Forum rating: Top 100
Lørdag 12-05-2009 kl. 00:27
    Vis profil  
jeg tænker om der er nogle der har bud på, eller evt. erfaring omkring.
om det kan betale sig at konvertere en 4AGZE fra 16 til 20V ?
er der noget effekt/nm at hente, eller er det spild af tid og penge ?
:spin) det er ikke reklame, blot en oplysning :spin)

4AGZE - 16V vs. 20V



Forum rating: Top 250
Lørdag 12-05-2009 kl. 08:10
    Vis profil  
Hejsa
Jeg så engang en gut der havde lavet sådan et projekt, men der var også turbo på. Jeg kan kun finde et billede af det: http://www.ke70.com/forum/index.php?s=78caeed51c210d99d028e7c9d9731f38&act=attach&type=post&id=348

Men jeg tror du vil få mere ud af at bruge pengene på nogle andre knaster, optimere airflowet og måske noget lettere svinghjul...

mvh. Kenneth
CoolRacing.dk

4AGZE - 16V vs. 20V



Forum rating: Top 50
Lørdag 12-05-2009 kl. 10:52
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis det er effekten du går efter, er det bedste topstykke nok 16v bigport.
Jeg har valgt et 20v topstykke fordi det er en hverdagsbil, og jeg gerne vil have noget moment i bunden. Den er knap samlet færdig, så kan desværre ikke sige noget om kørbarhed/effekt endnu. Min er dog med turbo.

4AGZE - 16V vs. 20V



Lørdag 12-05-2009 kl. 17:52
Kommer and på hvor mange hk du vil have, og hvor mange penge du vil bruge..
Men en standard 20V top, flower flere hk end en standard 16V top.

4AGZE - 16V vs. 20V



Forum rating: Top 50
Lørdag 12-05-2009 kl. 23:21
    Vis profil  Vis bilprofil
Er du sikker på det finn? Har du evt nogle målinger på et std bigport?

4AGZE - 16V vs. 20V



Forum rating: Top 100
Lørdag 12-05-2009 kl. 23:31
    Vis profil  
effekt er ikke det vigtigste, det sjove ved en GZE er jo netop momentet.
men lad os stille det op sådan.
en corolla, 700kg, 0-100km/t / 0-200km/t
hvornår er den hurtigst, med 16 eller 20V ? :)
:spin) det er ikke reklame, blot en oplysning :spin)

4AGZE - 16V vs. 20V



Forum rating: Top 250
Onsdag 13-05-2009 kl. 08:17
    Vis profil  
Ved godt det ik lige er min tråd, men er bare nysgerrig. Er der nogen som ved hvilken motorstyring der vil være bedst kvalitet/pris/optimering til en 4agze? ...MegaSquirt? eller?

mvh. Kenneth
CoolRacing.dk

4AGZE - 16V vs. 20V



Onsdag 13-05-2009 kl. 17:08
Alex: Den måling har toyota jo faktisk lavet, en 20v top kan flowe 160-170 suge hk som standard, det er der ingen 16V der gør

Anden ting, jeg har aldrig set en standard 16V top lave 520hk, det er set på en standard 20V top.

Skal du op omkring 500hk på en 16V, skal der som minium skiftes knaster.

4AGZE - 16V vs. 20V



Onsdag 13-05-2009 kl. 17:13
Kenneth: Megasquirt klar fint jobbet, lige som de fleste andre styringer.
Fordelen ved megasquirt er, der er efterhånden mange der kan hjælpe dig med fejlfinding, og justering.

Megasquirt er nok den mest brugte eftermonteret ECU i dk, det kører RIGTIG mange med dem, incl mig selv.

4AGZE - 16V vs. 20V



Onsdag 13-05-2009 kl. 17:15
Alex: Hvis en 16V skal flowe lige så godt, så skal den lave 358hk ved 1 bar.
Det nægter jeg tro på en standard 16V kan.

4AGZE - 16V vs. 20V



Forum rating: Top 50
Onsdag 13-05-2009 kl. 18:08
    Vis profil  Vis bilprofil
Nicky: hvornår er den hurtigst, med 16 eller 20V ? :) Du mener altså stadig med kompressoren på ikke? Jeg kan ikke give dig et direkte svar, men jeg mener at have hørt at der er en halvstor flaskehals i den originale 4A-GZE insugningsmanifold/gasspjæld. Måske det bedre kunne betale sig at lave et nyt manifold?

Finn: Det var bare et spørgsmål, ikke en konstatering, var egentligt bare interesseret i om du havde nogle flowtest af 16v toppe.
Og hvis du mener at 16v bare skal have andre knaster for at nå samme hk som 20v, altså omkring 500hk, er der så den store forksel i flow på topstykke? Hvor skarpe er knasterne i den 16v, og er det BT knaster i 20V? Af ren nysgerrighed, hvilken bil er det der laver 358hk ved 1 bar?

4AGZE - 16V vs. 20V



Onsdag 13-05-2009 kl. 18:23
Alex: Har ikke flowtest, men sammenligner to motorer som vi rullede.
16V kørte med 264/264 knaster, og modificeret topstykke.
Den lavede 516hk ved 2,15 bar, det er et udgangspunt på ca 163hk.

Samme dag rullede vi en 20v med standard top/knaster(BT), den lavede 520hk ved 1,9 bar, det er ca. 179hk, den vil lave ca 358 hk ved 1 bar.



4AGZE - 16V vs. 20V



Forum rating: Top 250
Torsdag 14-05-2009 kl. 09:05
    Vis profil  
OK, tak for svaret. Megasquirt er også det jeg har bestilt
Puhh det er godt nok mange hk
Var der ikke en rød Corolla med 4agze (16V) også med turbo som ydede 586hk...tror det var en Jesper som ejede den?

mvh. Kenneth
CoolRacing.dk

4AGZE - 16V vs. 20V



Torsdag 14-05-2009 kl. 16:48
Nej jesper's ydede 508 hk ved 2,1 bar.
Det er jacob's der yder 586 ved 2,1 bar, og 638 ved 2,4 bar.

4AGZE - 16V vs. 20V



Forum rating: Top 250
Fredag 15-05-2009 kl. 09:13
    Vis profil  
hehe, det sku vildt ...men fedt

mvh. Kenneth
CoolRacing.dk

4AGZE - 16V vs. 20V



Forum rating: Top 100
Fredag 15-05-2009 kl. 20:12
    Vis profil  
20 flower mere ja
http://zakko.badenudist.dk/#0.13
Wroom sage det, og 4A-GZE kom til live.

4AGZE - 16V vs. 20V



Forum rating: Top 100
Fredag 15-05-2009 kl. 20:14
    Vis profil  
Altså vi snakker blacktoppen. Big port 16v er tæt på at være med..
Wroom sage det, og 4A-GZE kom til live.

4AGZE - 16V vs. 20V



Forum rating: Top 50
Fredag 15-05-2009 kl. 22:15
    Vis profil  Vis bilprofil
Har du flere data på den måling? Er det udstødning eller indsugning? Det må være udstødning tror jeg. Umiddelbart flowede mit ST topstykke mere end det du viser, og flower efter en bearbejdning det samme somdet BT der også er vist.

4AGZE - 16V vs. 20V



Forum rating: Top 100
Tirsdag 19-05-2009 kl. 21:37
    Vis profil  
Uha der må jeg melde Pas Alex.
Det er et diagram jeg faldt over for en del år siden :)

Mvh
Wroom sage det, og 4A-GZE kom til live.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg