Offtopic : Snak om alt mellem himmel og jord |
købelov og mobiltelefoner
Tirsdag 19-05-2009 kl. 09:35 |
Nu når jeg sender dyret ind pr reklamation, hvor meget skal man finde sig i? Een reparation og så ombytning? Hvor længe må det tage? En mobiltelefon er jo noget man bruger hver dag. aut viam inveniam aut faciam
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
købelov og mobiltelefonerTirsdag 19-05-2009 kl. 09:42 |
Den skal have været til rep. 3 gange for samme fejl, inden man har krav på ombytning. De sidste 2 gange jeg har sendt en telefon til rep. har det taget omtrent 1 uge. Det var TDCs værksted jeg har sendt mine til. Rigtige knejter kører Toyota - jeg har Volvo og Morris Mascot... :-/
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
købelov og mobiltelefonerTirsdag 19-05-2009 kl. 09:57 |
"til rep. 3 gange for samme fejl" Hvor står det vås? http://blog.blazingangles.net/soapbox/2008/06/kobeloven-til-undsaetning-forh.html http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/ aut viam inveniam aut faciam
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
købelov og mobiltelefonerTirsdag 19-05-2009 kl. 10:00 |
Du finder noget 'vås' her http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/36/ Streamer Toyota-tegn
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
købelov og mobiltelefonerTirsdag 19-05-2009 kl. 12:30 |
Komplicerede fejl Fejl der er vanskelige at lokalisere og udbedre – fx periodiske fejl – har sælger længere tid til at afhjælpe. Det kan ikke udelukkes, at sælger i særligt vanskelige tilfælde kan have ret til mere end 2 forsøg. Selv tak for hjælpen, selvom det bare er en omgang vås. Jeg skal nok holde mig i skindet en anden gang, Hr. Robertus. Rigtige knejter kører Toyota - jeg har Volvo og Morris Mascot... :-/
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
købelov og mobiltelefonerOnsdag 20-05-2009 kl. 08:16 |
Hvem afgør så om det er særligt vanskeligt? Det kan kun sælger og så er køber atter taget bagi. Jeg stemmer sq på de røde næste gang. Der ved man hvad man får (= død og ødelæggelse). aut viam inveniam aut faciam
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
købelov og mobiltelefonerSøndag 14-06-2009 kl. 16:54 |
Nu har de haft telefonen inde siden den 15. maj. Jeg har ikke noget som helst fra dem. Hvad kan man gøre som forbruger? aut viam inveniam aut faciam
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
købelov og mobiltelefonerSøndag 14-06-2009 kl. 17:03 |
genstande til en værdi over 500kr kan tages op med forbrugerklagenævnet Fejler ikk noget der ikk ka limes
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
købelov og mobiltelefonerSøndag 14-06-2009 kl. 17:40 |
Jeg har haft en tlf til reperation i ca 9mnd, først efter anmeldelse til forbrugerklagenævnet lykkedes det mig at få min tlf tilbage som i mellemtiden var blevet over 1 år gammel, hvilket vil sige at er der andet der går i stykker på den er det bare ærgeligt.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
købelov og mobiltelefonerSøndag 14-06-2009 kl. 19:21 |
hva mener du? du har da 2 års reklamationsret! Fejler ikk noget der ikk ka limes
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
købelov og mobiltelefonerSøndag 14-06-2009 kl. 19:46 |
Roberto har de hørt fra dig?? måske de har prøvet at kontakte dig, men har lavet en tastefejl, så de ikke har korrekt oplysning på dig - så kan det være hulens svært at få fat i folk. Fik toyota intravenøst som spæd
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
købelov og mobiltelefonerMandag 15-06-2009 kl. 08:29 |
Da jeg sidst henvendte mig skrev de at de havde modtaget telefonen. Det holder jo ikke med noget man formodes at bruge hver dag. Den er jo heller ikke specielt ny når den kommer tilbage. aut viam inveniam aut faciam
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
købelov og mobiltelefonerOnsdag 01-07-2009 kl. 13:05 |
Getmore har nu været 6 uger om at fixe en simpel firmware fejl. De skrev i torsdags at de havde telefonen, men de formår åbenbart ikke at sende den til mig ... De har fået besked om at købet er hævet hvis ikke den er hos mig i denne uge. aut viam inveniam aut faciam
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
købelov og mobiltelefonerSøndag 03-08-2009 kl. 15:00 |
http://crn.dk/nyheder/Getmore-ransaget-af-politiet-1.210707.html
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
købelov og mobiltelefonerSøndag 03-08-2009 kl. 15:20 |
Jamen så er det jo ikke kun kunderne de har snydt Foliatec Kalibermaling Rød
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
købelov og mobiltelefonerSøndag 03-08-2009 kl. 15:51 |
Hehe, så forstår jeg bedre deres overordentlige konkurrencedygtige priser og ingen forsendelsesomkostninger Rigtige knejter kører Toyota - jeg har Volvo og Morris Mascot... :-/
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
købelov og mobiltelefonerSøndag 03-08-2009 kl. 17:03 |
Hmm så får jeg nok ikke noget igen ... Skidt pyt, gid de ryger ind alle sammen aut viam inveniam aut faciam
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
købelov og mobiltelefonerOnsdag 04-08-2009 kl. 04:15 |
#10 thomas thomsen "hva mener du? du har da 2 års reklamationsret! " du skal være påpasselig med, hvordan du omgåes ordet "reklamationsret" reklamationsret kan IKKE sammenlignes med garanti, husk det. det eneste det faktisk betyder er at du som forbruger har ret til at klage over en vare, inden for 2 år, hvordan sælger så vil behandle din klage, det må sælger selv om, bare han holder sig inden for købelovens rammer, hvilket er en helt anden sag. det første halve år efter købet, gælder "formodningsreglen" dvs, at man formoder, at fejlen på varen så har været der ved levering... formoder.. her har sælger bevisbyrden for at påvise det modsatte, ellers skal han fikse varen, eller ombytte den.. det er som hovedregel køber der skal vælge, om varen skal fikses, eller ombyttes, og sælger kan kun modsætte sig købers valg om ombytning, hvis det er uforholdsvis mere bekosteligt, end en ombytning af varen. efter et halvt år, så vender bøtten, og køber har bevisbyrden for at fejlen skal have været der ved købet. det er en god ting at kende købeloven, men,, man skal helst undgå at nævne orden "købelov" i en butik, da det hurtigt vil vende en ekspedient på vrangen, pisse ham/hun af, og gå i baglås. man kan tro man er nok så klog på købeloven, men man skal huske på at ekspedienter har med denne at gøre, mange timer hver dag, og ikke bare lige er til at få ned, på den måde. hvis det er noget vås jeg har skrevet, så se bort fra indlæget, jeg er stiv, og lige kommet hjem fra en bytur :spin) det er ikke reklame, blot en oplysning :spin)
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
købelov og mobiltelefonerTorsdag 20-08-2009 kl. 23:26 |
helt enig i det sidste - arbejder selv med i butik, og når man så forklarer "den altid evig kloge forbruger" at det rent faktisk hedder forbrugeraftale loven, så er det bare 9 af 10 gange at folk står og måber Fik toyota intravenøst som spæd
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
købelov og mobiltelefonerSøndag 23-08-2009 kl. 10:16 |
Same shit. Så ved kunden også at de er kommet til en biks hvor de kan rende og hoppe når de først har afleveret pengene. (jeg har endnu ikke set min telefon). aut viam inveniam aut faciam
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|