Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce








 
Biler - undervogn (gevind/fjedre)  :  Alt som sænkning af biler

Problemer med bil efter sænkning



Forum rating: Top 5
Tirsdag 19-05-2009 kl. 14:24
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg ska lige høre de kloge herinde da jeg ikke selv har hørt lignende før.

Jeg har solgt et sæt 40/20mm fjedre til en Ford Mondeo 1997 2.5V6

Efter sænkningen ser bilen sådan ud
http://www.toyotaextreme.dk/cgi-bin/upload/misc/mondeo_1.jpg
http://www.toyotaextreme.dk/cgi-bin/upload/misc/mondeo_2.jpg
http://www.toyotaextreme.dk/cgi-bin/upload/misc/mondeo_3.jpg

Kunden er tilfreds nok med bilen som den står på billederne, men.....

Han siger at den giver et klonk når han kører over et vejbump eller større ujævnheder / huller i vejen. Han mener at bilen går imod bumpstoppet.

Jeg undrer mig over at dette kan være tilfældet for så lav er den trods alt heller ikke efter sænkningen (den var meget høj før den blev sænket)

Kan fjedrene være for bløde?
Kan støddæmperne være det

Og hvad kan forårsage disse klonk hvis ikke det er bumpstoppet bilen går imod?

Hvad ville I gøre for at teste / udelukke hvad der kan være galt?
     VIP medlemskab til udgangen af 2009

Problemer med bil efter sænkning



Forum rating: Top 100
Tirsdag 19-05-2009 kl. 14:41
    Vis profil  
Jeg vil mene at han har "munket" sine stabilisatorstænger, da han har afmonteret støddæmperne... "Klonk" lyde fremkommer IKKE ved at den går mod bumpstoppet, da dette netop skal forhindre dette..

Så fejlen er selvforskyldt. Nye stabilisatorstænger for og evt. bag, så skulle lyden gerne forsvinde. :)
- Michael
//Corolla GSI


Problemer med bil efter sænkning



Forum rating: Top 5
Tirsdag 19-05-2009 kl. 14:44
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvordan 'munker' man dem ? Kan du uddybe det på en måde så jeg kan forstå det?

Vil det ikke give et brat "bump/klonk" når bilen rammer bumpstoppet? Bilen bliver jo bremset ret hårdt i sin vandring?

Hvordan vil man opleve defekte stabilisatorstænger udover det giver nogle klonk ? Hvilken indflydelse har det på bilens måde at køre på ?
     Xxtreme frontkofanger Toyota Yaris I ikke-facelift

Problemer med bil efter sænkning



Forum rating: Top 100
Tirsdag 19-05-2009 kl. 14:52
    Vis profil  
SVJH så kører Ford med stabilisatorstænger med kugleled i begge ender. Når man afmonterer disse stænger med luftværktøj, kommer man ofte ud for at kuglen kører rundt i soklen. Dette bevirker at der kommer for meget spillerum mellem kugle og sokkel (slør).

Bumpstoppet som sidder på støddæmperstemplet er ofte fremstillet i et blødt gummiagtigt materiale netop for at afbløde det bratte stop i støddæmperens vandring.

Defekte stabilisatorstænger ændrer som sådan ikke ret meget på bilens køreegenskaber ved normal kørsel. De kommer med den ret så irriterende "klonk" lyd, og vil medføre en anmærkning til syn. Er der andre småting på bilen, vil det medføre en kassering og evt. om- eller nysyn.

Håber det var forklaring nok.
- Michael
//Corolla GSI


Problemer med bil efter sænkning



Forum rating: Top 5
Tirsdag 19-05-2009 kl. 16:52
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er helt 100% noget defekt i undervognen. Bumpstop er ikke i stand til at give "klonk" lyde. Og skulle dytvognen endelig ramme bumpstoppet, så ville det nok være noget man hørte om tidligere.

Jeg ville tjekke stabilisatorer, styrekugler, kødben osv.
Rigtige knejter kører Toyota - jeg har Volvo og Morris Mascot... :-/

Problemer med bil efter sænkning



Forum rating: Top 5
Tirsdag 19-05-2009 kl. 16:55
    Vis profil  Vis bilprofil
Kan sænkningen (og følgende ændringer af vinkler mm i undervognen) fremprovokere dårligskab?

Altså hvis noget var på vippen til at stå af, kan sænkningen så have fremprovokeret det?

Når bilen nu er sænket er arbejdsområdet jo flyttet. Måske derfor han ikke har hørt noget til det tidligere....
     OneTwo Pipe Udstødning Toyota Celica T20 1.8

Problemer med bil efter sænkning



Forum rating: Top 5
Tirsdag 19-05-2009 kl. 16:58
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg vil tro det godt kan være medhjælpende.

F.eks i mit tilfælde, jeg sænkede Volvoen. Nu knirker bøsningerne til bærearmen i venstre side ved acceleration og bremsning.
Rigtige knejter kører Toyota - jeg har Volvo og Morris Mascot... :-/

Problemer med bil efter sænkning



Forum rating: Top 100
Tirsdag 19-05-2009 kl. 17:26
    Vis profil  
Det kan også i sin simpelthed være fjedrene der "klonker" i sig selv hvis vindingerne ligger for tæt. Har jeg oplevet flere gange...
Min egen Yaris gokker også bagfra efter den blev sænket...er træls at høre på, men tror desværre ikke der er noget at gøre ved det...
D4-D Power

Problemer med bil efter sænkning



Forum rating: Top 50
Tirsdag 19-05-2009 kl. 17:44
    Vis profil  Vis bilprofil
Det kan også være støddæmperne, hvis de ikke er i god stand. Du flytter jo arbejdsområdet en del, og det kan medføre at dårlige støddæmpere giver helt op.

Problemer med bil efter sænkning



Forum rating: Top 5
Tirsdag 19-05-2009 kl. 17:46
    Vis profil  Vis bilprofil
De har kørt 105.000. Men hans mekaniker siger de ikke fejler noget... det er jo så svært at vide for mig om det er korrekt
     VIP medlemskab til udgangen af 2009

Problemer med bil efter sænkning



Forum rating: Top 5
Tirsdag 19-05-2009 kl. 17:55
    Vis profil  Vis bilprofil
I det hele taget er det en lidt træls situation. Hvis jeg vidste at et andet sæt fjedre ville løse mandens problem, så fik han jo bare et nyt sæt.

Men der er heller ikke meget ved at bestille et andet sæt for blot at konstatere at det rent faktisk er noget på mandens bil der er defekt...

Ikke nemt....
     Streamer Not worth your life

Problemer med bil efter sænkning



Forum rating: Top 5
Tirsdag 19-05-2009 kl. 18:08
    Vis profil  Vis bilprofil
Få en uvildig til at kigge på den. Det kan ikke koste mange basseører. Hvis fjedrene er fejlen får kunden et sæt nye, og du betaler den time på værkstedet det max må tage.
Hvis fejlen ligger et andet sted (hvilket jeg bestemt vil mene), så er dine ryg ren og kunden må få sin bil fikset.
Rigtige knejter kører Toyota - jeg har Volvo og Morris Mascot... :-/

Problemer med bil efter sænkning



Forum rating: Top 5
Tirsdag 19-05-2009 kl. 19:20
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja det er en mulighed, men ikke den mest oplagte at starte ud med.

Jeg vil gerne yde kunden en ordentlig service, på den anden side set er jeg også træt af at smide 500,- plus moms efter en bil som fejler noget som jeg ikke er skyld i.

Men det kan da blive enden på det....
     JM sideskørter til Toyota Aygo 5-dørs

Problemer med bil efter sænkning



Forum rating: Top 5
Onsdag 20-05-2009 kl. 06:22
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis fejlen ikke skyldes fjedrene, så skal du naturligvis ikke betale værkstedsregningen.
Rigtige knejter kører Toyota - jeg har Volvo og Morris Mascot... :-/

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg