Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Motoren puster der hvor man hælder olie i.



Onsdag 27-05-2009 kl. 09:55
Hej, har hørt at man tilnærmelsesvis kunne vide hvad der var i vejen med ens motor, hvis man lindede olie dækslet og så om den sugede eller pustede.. forsøgte det her den anden dag og den blæste virkelig meget. havde nær ikke fået dækslet på igen.. hvad kan det skyldes?? er min motor ved at være færdig eller?

Mvh Mark

Motoren puster der hvor man hælder olie i.



Onsdag 27-05-2009 kl. 10:33
Det er en 4A-FE motor i en corolla..

Motoren puster der hvor man hælder olie i.



Forum rating: Top 5
Onsdag 27-05-2009 kl. 12:20
    Vis profil  Vis bilprofil
Man kan jo ikke katagorisk diagnosere en fejl, ved bare at skrue oliepåfyldningen af. Det er ikke ualmindeligt at der er overtryk dernede, jeg har selv erfaret dette ved en 50kms køretur uden oliedæksel

Hvis du har en fejl på din motor, så er det bedre at fortælle hvad den gør/ikke gør, istedet for at fortælle at du har skruet oliedækslet af med motoren igang.
Det svarer lidt til at fortælle at dækket bliver fladt bare fordi man har skruet ventilen ud..
Rigtige knejter kører Toyota - jeg har Volvo og Morris Mascot... :-/

Motoren puster der hvor man hælder olie i.



Forum rating: Top 50
Onsdag 27-05-2009 kl. 12:55
    Vis profil  Vis bilprofil
Min mekaniker glemte en gang at skrue dækslet på efter olieskift. Jeg hentede intetanende bilen og kørte 25 km inden jeg tilfældigvis åbnede motorhjælmen. Der var olie ret mange steder....

Overtryk er normalt.
Carina E SLi 2,0 1992 liftback (japansk). 275 kkm (dec 2008).

Motoren puster der hvor man hælder olie i.



Forum rating: Top 25
Onsdag 27-05-2009 kl. 14:10
    Vis profil  
Jeg har også lavet trikket med at glemme olielåget på min gamle supra. Det resulterede også i olie ud over det hele
Hvis et rodet skrivebord tyder på et rodehoved, hvad tyder et tomt skrivebord så på?

Motoren puster der hvor man hælder olie i.



Forum rating: Top 5
Onsdag 27-05-2009 kl. 15:37
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er så mega nederen, især når man gerne vil have et nogenlunde rent motorrum..

Her er et billede af mit uheld:
http://www.toyotaextreme.dk/bedoemvis.asp?id=5706
Rigtige knejter kører Toyota - jeg har Volvo og Morris Mascot... :-/

Motoren puster der hvor man hælder olie i.



Forum rating: Top 25
Onsdag 27-05-2009 kl. 18:21
    Vis profil  
Det der motorrum ligner jo et mejeri, sammenlignet med en hydrauliklækage i et nav på en vindmølle - der kan vi tale om griseri

Generelt kan man sige, at det "overtryk" indikerer, at der er noget slitage ved stempelringene, så der opstår blow-by, men så skal den også puste en del, før det er tilfældet.

Som de andre siger, vil der altid være noget pusten.
Nu med opdateret profil!

Motoren puster der hvor man hælder olie i.



Forum rating: Top 500
Onsdag 27-05-2009 kl. 22:10
    Vis profil  
tror sku ikke man finder en motor der står og suger når man tager det låg af. den vil jo altid blæse lidt også en ny motor. der er altid lidt kompression der ryger forbi stempelringene. hvis du vil bruge det trik der til noget, kan det give en indikation om motor er slidt. altså når motor er driftsvarm tager man låget af, hvis motor falder meget i tomgang eller måske går helt i stå kan det være en indikation af at motoren er slidt.

Motoren puster der hvor man hælder olie i.



Forum rating: Top 5
Torsdag 28-05-2009 kl. 10:02
    Vis profil  Vis bilprofil
Der er altid lidt tryk i krumtaphuset mener jeg.
Det er sværet at undgå når så meget bevæger sig :)

aut viam inveniam aut faciam


Motoren puster der hvor man hælder olie i.



Torsdag 28-05-2009 kl. 15:48
Mange Tak for de gode svar.. der er som sådan ikke det store i vejen med motoren men vil bare have det skal spille 112% som i nok kan relatere til nogen af jer.. men efter videre inspektion af bilen finder jeg ud af at mit lambda tal er for højt, nærmere 1,345 lambda og det er ikke en lean burn.. kan dette være en uoriginal sonde der kan gøre det? og fandt også ud af at den ikke regulerer nok gange.. skyldes det altsammen lambdasonden eller?

Mvh Mark

Motoren puster der hvor man hælder olie i.



Søndag 31-05-2009 kl. 16:08
hehe, stelplet flytter den samme mængde luft, om det kører op eller ned ;)
underkompressio SKAL der være, eller ville der slet ikke være nogle stempelringe/stempler i maskinen :)

Motoren puster der hvor man hælder olie i.



Forum rating: Top 5
Tirsdag 01-06-2009 kl. 10:02
    Vis profil  Vis bilprofil
Der bliver relativt undertryk kva udluftningen direkte til vacuummet eller atmosfæren.

aut viam inveniam aut faciam


 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg