Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
4afe- 3sfe
Onsdag 05-06-2009 kl. 21:46 |
hej. jeg går med tanken om at ligge en 3sfe motor fra en carina e eller en 5sfe fra en camry i min corolla e10 gsi, da jeg ikke vil overskride de 20% .. Men er der noget "spark" i sådn nogle motore eller er det bare at forøge benzinforbruget? Hvilke ændringer skal der til for at får at skifte motor?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
4afe- 3sfeLørdag 06-06-2009 kl. 08:50 |
Der er ikke så mange her i danmark der har lavet den konvetering. Men jeg ved det kan lade sig gøre, da 3sgte swaps er set nogle gange i england. Jeg gætter på du skal til at lave noget ophængs sjov. Og at du skal til at lave noget sjov med ledningsnettet. Om så ikke andet køre med 2 ledningsnet. Med mindre du megasquirter den. Om du skal lave swappet, eller ej vil jeg ikke blande mig i. Men jeg vil love dig, at det vil blive mange hyggelige timer i værkstedet :) Mvh Uhmn Min liftback er en stage 2 morfar bil
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
4afe- 3sfeLørdag 06-06-2009 kl. 09:20 |
Jeg tror ikke du skal regne med det helt vilde at vinde, ved at smide en 3S-FE i, jeg kan ikke lige huske tallene på Carina E 1,6 vs 2,0 men det er ikke det vilde i forskel. Jeg tror du får en væsentlig hurtigere bil ved at smide en 4A-GE i bilen, da denne motor er noget mere omdrejningsvillig, og så slipper du jo for at lave om på motorophæng, styringen skal jo laves om ligemeget hvad du smider i Carpe Noctem, Carpe Cervesa.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
4afe- 3sfeLørdag 06-06-2009 kl. 10:07 |
Sikke noget ævl, at der er ikke er den vilde forskel på Carina E 1,6 vs 2,0. 1,6'eren føles sløv og har på ingen måde samme bundtræk som 2,0'eren Men at ligge en 3SFE i en corolla tvivler jeg på du nogensinde vil få godkendt herhjemme, selv om den holder sig under 20%. Hvis den alligevel ikke kan godkendes vil en 4AGE 20v være sjovere Diesel er kun for folk der ikke har råd til benzin
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
4afe- 3sfeLørdag 06-06-2009 kl. 14:54 |
Du har ret i at der er mere bundtræk i 2,0 og på papiret skulle den faktisk være 2,3 sek hurtigere end 1,6 eren til 100 tror bare ikke den holder det kommer nok an på hvordan bilerne har været kørt, du må jo ha kørt i en pensionist 1,6 er siden du synes den er sløv, eller også er det den 2,0 som jeg har prøvet der har været kørt helt død, men bare vi kan blive enige om at det er noget bøvl og lægge en 2,0 i en rolla Synes måske Jens bare skal lægge en 124/140 hk 4A-GE i bilen så er det kun styringen der skal rodes med. Bilen burde jo nemt kunne synes med en 4A-GE motor i den er da inden for de 20 % ihvertfald 124 hk's Carpe Noctem, Carpe Cervesa.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|