Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Mr2 motor problemer



Fredag 19-06-2009 kl. 20:27
Efter jeg har haft min mr2 sw20 2,0 n/a fra 91' til service og syn ved min lokale mekaniker, havde han pludseligt et problem med bilen ikke ville starte den dag jeg skulle hente den.Det skal lige siges bilen kørte perfekt da den blev afleveret.
Han har så haft bilen stående i ca en måneds tid for at fejlsøge på den.
Der er gnist på alle 4 tændrør og den får benzin. Mekanikeren har opgivet. Han har prøvet at udlæse fejlkoder, men påstår at der ikke er nogen.
Da jeg henter bilen kan den med nød og næppe starte men lyder nærmest som om den går på 2-3 cyl. Den hoster og sprutter og ryger meget sort.Bilen kan foruden slet ikke starte når den først er varm.
Jeg har så selv prøvet at udlæse fejlkoder og får en fejl 22 som er en vandtemperatur føler. Har dog også konstateret at føleren er defekt(knækket indvendig).
For at gøre en langt spørgsmål kort, kan den vandtemperatur føler så være årsag til de symptomer jeg nævner?

Håber i kan hjælpe, på forhånd tak
Mvh john

Mr2 motor problemer



Forum rating: Top 10
Fredag 19-06-2009 kl. 20:57
    Vis profil  
Ja, jeg ville jo mene at din "mekanikker" skulle tage og køre din bil til et andet sted hvor de virkeligt kan lave den. Hvad siger din kompression?

/bm
Med Toyota Picnic 2.2 TD, Corolla GTi og Suzuki GSF 600N...

Mr2 motor problemer



Fredag 19-06-2009 kl. 21:40
Ja det ville jeg jo også mene. Man skulle jo syntes at værkstedet måtte løse problemet når nu bilen fungerede fint da de modtog den. Men det har de ligesom ikke gjort. Er bare som om de har givet fortabt.
Men når jeg som almindelig dødelig kan finde ud af at læse fejlkode på bilen, og mekanikkeren siger der ikke er nogle, burde der måske være en alarmklokke der ringer.Mht til kompression tror jeg ikke det er der fejlen ligger, da det virker som om det er noget tændings relateret.
Hvis bilen endelig går igang ligger omdrejningerne fra 1000 omdr til 4-500 omdr og bilen kan ikke tage gassen(dør bare hvis jeg tænker på at røre speeder).
Derfor jeg tænkte på om temp føler kan have nogen indvirkning på noget med tænding eller indsprøjtning?
Kunne evt også have noget at gøre med den slet ikke vil starte når motoren først er varm.

Mr2 motor problemer



Forum rating: Top 100
Fredag 19-06-2009 kl. 23:39
    Vis profil  
Vil da mene at Styrreboksen, vil have lidt svært ved at vide hvilken blanding der skal sprøjtes ind i motoren, når den ikke kender temperaturen ..

Men tror dog ikke det er det eneste problem du har.
Men start med at tjekke det, og gå evt derefter din motors gund indstillinger igennem..

mvh
Uhmn Min liftback er en stage 2 morfar bil

Mr2 motor problemer



Fredag 19-06-2009 kl. 23:51
Måske har lærlingen været ude en tur og "Teste" den og givet den ALT for meget tæsk så den måske er hoppet en tand i tandremmen ??? det kan sku give nogle underlige symptomer !

Det er set før.

Mr2 motor problemer



Forum rating: Top 100
Lørdag 20-06-2009 kl. 14:40
    Vis profil  
Du kan vel starte med at skifte temperaturføleren hvis du kan se den er knækket, så skal den jo skiftes under alle omstændigheder.

Min rina E 1,6 var hoppet en tand på remmen det eneste problem det gav var at den gav en fejlkode og huggede lidt i det engang imellem, den startede fint og gik jævnt i tomgang.

Og så ville jeg nok droppe den mekker i fremtiden, det lyder ikke til at han har meget forstand på Toyota hvis han ikke kan læse en fejlkode ud.

Mvh Karsten E
Carpe Noctem, Carpe Cervesa.

Mr2 motor problemer



Lørdag 20-06-2009 kl. 20:10
Ja det er ikke ligefrem et betryggende sted at aflevere sin bil. Han skulle løbe den over til syn og skifte bundkar, da det var ved at være tærret. Havde selv skiftet kaliber og klodser foran, så jeg var klar over der ikke var meget der skulle laves på den.
Men jeg prøver lige at skifte den føler i starten af næste uge, så må vi se om det har noget effekt.
Tak for jeres indput

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg