Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

motor valg



Tirsdag 23-06-2009 kl. 10:53
Hej jeg står og skal til at renovere/udskifte motor på min aw11 årg85. jeg er i den forbindelse lidt i tvivl om jeg skal lave en sugemotor på ca 150hk eller jeg skal købe et rear cut (gze) hos gadbjerg og bare ligge den i som den er. har ingen erfaring med gze motoren og har heller ikke prøvet en, men jeg er ikke til turbomotore så hvis en gze køre ligesom sådan en er det nok ikke lige mig.
Hvordan med holdbarhed på gze motoren kan jeg trygt ligge en i fra gadbjerg uden at renovere den først.

Skriv jeres erfaring og hvad i ville gøre.

På forhånd tak.

motor valg



Tirsdag 23-06-2009 kl. 16:39
Har ikke selv købt en motor fra gadbjerg, men når man hører om det så er det kun gode motorer der kommer fra gadbjerg, folk bruger det faktisk som en form for blåstempling af motoren når jeg snakker med dem.. gze motoren er vel liiidt som en turbo pga af trykket (lidt noob) men uden den der klassiske blow-off lyd ved gear skift.. det har lidt charmeret mig at kunne ræse fra mange biler uden brug af den nemme men effektive turbo.. ved ik om det er det samme du tænker.. men økonomien i en kompressor motor er en smule bedre end i en turbo motor og holdbarheden er også en del bedre hvis det er en komressor motor fra fabrikkens side af... har jeg ladet mig fortælle..

Mvh Mark

motor valg



Forum rating: Top 10
Tirsdag 23-06-2009 kl. 21:30
    Vis profil  
Og ikke at forglemme at du kan få synet en AW11 med Z motoren i lovligt... Dog KUN 145 HK modellen vær derfor sikker på at det er en original... og ikke et cut der er pillet ved...

/bm
Med Toyota Picnic 2.2 TD, Corolla GTi og Suzuki GSF 600N...

motor valg



Forum rating: Top 500
Lørdag 27-06-2009 kl. 13:55
    Vis profil  
Jeg har købt 2 rear cut fra gadbjerg.

1 var 100% ok.

1 var med skudt kobling og omdr problemer.

Man kan ikke vide, om det er iorden, når man køber det, og Egon siger jo selv, at man bør skifte sliddele som kobling og vandpumpe osv, når motoren alligevel skal pilles ud.

Jeg fik sidst den motor, som fejler et par ting, men jeg har ikke noget dårligt at sige. Jeg har tit snakket med Egon om tingene, og han er altid villig til at hjælpe over telefonen, hvis man går i stå med sit projekt.

Jeg fejlfinder stadig på min aw11, men den motor, som sad i mit sidste rearcut var der nogle stumper, som mangler fra. Jeg tror den har kørt med noget aftermarket styring, men det må man tage med.

Det jeg kan sige er, at køber du et 4agze rearcut fra en 88-89 SC aw11, kan du lave din bil rimelig hurtig, og stadig holde den lovlig. Det er en god ting. Men husk lige på, hvis din bil er med CAT, har den kun 112hk, og det vil koste 14000 at få den godkendt pga 20% reglen.

Har du derimod en 124hk motor, koster det ikke afgift, og den kan synes med 4agze, hvis du beholder cat i udstødningen, og kører med standard remhjul.

Det skal dog lige siges, at jeg engang havde et par aw11 med den motor og stort remhjul og alt det der, og synsmanden opdagede ikke noget nogen af de 3 gange jeg var til syn.. Du skal nok bare lade ham gøre sit arb, mens du holder kæft med at din motor har for mange hk =) Men det finder du selv ud af.


Ur A$$ was Grass... until I smoked it :)

motor valg



Forum rating: Top 500
Lørdag 27-06-2009 kl. 14:04
    Vis profil  
Forresten, så er det pisse nemt at føre over, hvis det er en aw11 bagende du køber. Hvis du har nogen spørgsmål, eller skal bruge en hånd, kan vi sagtens finde ud af noget. Jeg har lavet 3 swaps af denne slags, hvor 2 var med ting fra Gadbjerg.

Du kan mail til mig, hvis det er.
Ur A$$ was Grass... until I smoked it :)

motor valg



Mandag 29-06-2009 kl. 11:35
Tak for svarene. men er der ikke nogle der har erfaring med na.tuning af aw11. kunne godt tænke mig at høre jeres erfaring.

motor valg



Forum rating: Top 500
Tirsdag 30-06-2009 kl. 16:20
    Vis profil  
NA tuning er ikke en skid værd.. Der er så meget potentiale i de andre motore, at det overhovedet ikke kan betale sig at lægge så meget som én krone i en standard 4age uden tryk.
Ur A$$ was Grass... until I smoked it :)

motor valg



Onsdag 01-07-2009 kl. 20:29
Det er muligt. men jeg mener bare alle kan finde ud af at mont. en turbo eller kompressormotor og det er stort set det enste man ser idag, altså tryk tuning. Det er den største grund til jeg skulle lave en sugemotor altså bare for at være lidt anderledes. Jeg er skam klar over at jeg ikke for de samme hk.men tilgengæld for jeg en hæs blæsende 4age maskine som lyder som havde den 250hk

Kan det virkelig passe jeg er den eneste klovn der har den holdning.

motor valg



Onsdag 01-07-2009 kl. 20:51
Nej, men de færeste der gider ofre 40-50 kilo for og få 190-200 hk i deres 4AGE..

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg