Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce
























 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 500
Lørdag 27-06-2009 kl. 10:42
    Vis profil  
Jeg har problemer med at lampen for tændingsbanken (der er læst koder ud) periodisk lyser. Den har gjort det i over 100.000 km. i starten en gang om måneden det samme sted på ruten lige efter jeg er startet om morgenen. Efter en tur til Tyskland blev det lige pludselig værre og værre og på vej hjem lyste den næsten hele tiden. Hvis jeg giver bundgas og slipper speederen igen holder den op med at lyse. Min Toyota værkfører siger det ikke er ukendt og det er fordi jeg bruger OK benzin. Nå men på vejen hjem fra tyskland tanker jeg så Statoils svar på superbenzin og wupti den stopper straks med at lyse. Jeg taler med værkføren og han anbefaler at skifte benzin mærke. Jeg skifter til Shell (har kort) og det holder med at lyse, men nu efter nogle måneder er det så småt begyndt igen.

Vil det hjælpe at lave stuntet med at skrue bankesensoren ud og rense og sætte en kobberskive på. Og i så fald kan nogen hjælpe med at identificere sensoren så jeg kan finde den næste gang jeg får den lift og evt. fortælle størrelse på kobberskive så den kan anskaffes inden jeg får den på lift.

På forhånd tak.

Mvh
Thomas

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 500
Lørdag 27-06-2009 kl. 10:51
    Vis profil  
Hov glemt lige at det er en Toyota Carina E 1.6 116 hk. fra marts 1996.

Mvh
Thomas

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 100
Lørdag 27-06-2009 kl. 11:27
    Vis profil  
Den sidder på bagsiden af blokken under indsugningen, og vil tro den er nemmest at komme til nedenfra, kan ikke anbefale at gøre det ovenfra Jeg har gjort det med min egen, det hjalp da også lidt, men har stadig fejlen et par gange om ugen...
Carpe Noctem, Carpe Cervesa.

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 500
Lørdag 27-06-2009 kl. 11:39
    Vis profil  
Måske er det bare en generel ting som man skal lære at leve med, hvis der er flere der oplever det. Men det kan vel ikke fordi den kører for magert som en f.eks. 1.8'er.

Går udfra senoren koster en bondegård og hvis det ikke hjælper at skifte er det jo sure penge at smide efter den.

Mvh
Thomas

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 500
Lørdag 27-06-2009 kl. 13:32
    Vis profil  
Du har en crappy føler, ellers er din motor ved at banke.

Du kan hælde V-power på, det er 99 okt, og forhindrer detonation i tunede motore, som fx min egen.

Ja, du har kørt 100.000km med det, så regn ikke med, at din motor ikke har taget skade.. og din værkfører er forresten ikke for klog at høre på..
Ur A$$ was Grass... until I smoked it :)

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 500
Lørdag 27-06-2009 kl. 14:02
    Vis profil  
Tja det med Ok benzin er jf. min mekker nok svært at bevise men, andre Toyota værksteder har døjet med lysende lamper og efter at have prøvet alt muligt spurgte de ind til hvad benzin der tankes og det viste sig at være OK, så de foreslog at tanke f.eks Shell med samme oktan hvorefter problemet var løst, og jeg oplevede det samme ved at gå fra OK 95 oktan til Shell 95 oktan at jeg kunne køre siden i vinters uden lysende lampe, mon ikke der forskel i nogle addiktiver eller mængden af dem.

Jeg gider ikke ofre Vpower da jeg kører meget og benzin posten er stor nok i budgettet i forvejen, plus min mekker siger at det ikke betyder noget at den lyser kortvaring en gang imellem, men JEG hader lysende lamper, så vil derfor gerne det til livs.

Mvh
Thomas

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 500
Lørdag 27-06-2009 kl. 14:15
    Vis profil  
tja, men hvis man køber dårligt benzin, olie, bremser osv osv, får man også en crap bil til sidst. Det siger sig selv.

Jeg siger også, at tunede motore har bedst at V-power. Dermed siger jeg ikke, du skal tanke det. Jeg siger prøv at se, hvad der sker, hvis du tanker det. Det er tydeligt, at din bil har knock problemer, og at den har lidt under det længe.

Grunden til OK og Shell er forskellig er, at OK, Jet, osv er lavprisselskaber, og discount kæder. Man får, hvad man betaler for. Deres benzin er crap, og deres tanke under jorden er crap.

Hvis man vil være sikker på sit oktan tal, hedder det Q8, Statoil, Shell.

Grunden til jeg siger V-Power er fordi, de har afskaffet 98 okt. De har siden lavet V-power om fra 97 okt til 99 okt.

Højt oktantal forhindrer detonation, som er hovedårsag til knock, eller bankning, om du vil.

Din bil er ved at være fucked up, og du kan ikke redde den. Du kan derimod bruge noget kvalitet, som gør den holder længere fra nu af.

Om du ikke har lyst til at bruge de 25kr mere når du tanker eller ej, kan jeg ikke tage mig af. Jeg forklarer dig bare, hvordan tingene virker, og hvis du ikke vil benytte dig at rådene, er op til dig selv.

Jeg forstår godt din situation, og jeg hader selv lysende lamper.. fordi det er en skrig om hjælp fra din motor, og hvis du ikke vil hjælpe den, dør den. Det er bare et spørgsmål om tid.
Ur A$$ was Grass... until I smoked it :)

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 50
Lørdag 27-06-2009 kl. 14:34
    Vis profil  Vis bilprofil
John
Der sker forhåbentlig ikke en detonation (større forbrændingshastighed end eksplotion) i din motor.

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 500
Lørdag 27-06-2009 kl. 14:43
    Vis profil  
tror du ikke lige du skulle slå det op inden du gør dig selv for meget til grin..

hvis du ikke har det rigtige antændingstidspunkt vil din ecu for det meste bakke tændingen af for an undgå problemet. Det er ligesom derfor man kan fjerne problemet ved at øge oktantallet..

Men whatever.. jeg spilder sku min tid her ser det ud til..

Find selv ud af det.
Ur A$$ was Grass... until I smoked it :)

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 500
Lørdag 27-06-2009 kl. 14:48
    Vis profil  
John:

Er det ikke lidt selvmodsigende at jeg splitter/har splittet motoren af, hvis problemet er en crappy føler som giver et forkert signal en gang imellem og som nogle løser ved at rense føler og ligge en kobberskive imellem. Jeg er 100% på at min Toyota mekker ville have sagt at jeg skulle gøres noget hvis han mente det var alvorligt og ødelagde motoren. Min bil serviceres til tiden og der bruges orginale dele og jeg er normalt hysterisk ved fejl og mislyde og får dem fikset straks.

Mvh
Thomas

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 50
Lørdag 27-06-2009 kl. 15:04
    Vis profil  Vis bilprofil
John
Prøv du istedt at slå det op, og se hvem der er til grin

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 50
Lørdag 27-06-2009 kl. 15:07
    Vis profil  Vis bilprofil
Mon så ikke du finder ud af, at en eksplotion, har en forbrændingshastig hed under lydens hastighed, og at en detonation, har overlydshastighed...

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 50
Lørdag 27-06-2009 kl. 18:18
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg må jo sige at min Carina E også 116HK 4AFE også kun melder bankefejl på OK,s benzin. Og det med kobberskiven lyder mest som om man sætter følsomheden på bankesensoren ned uden egentligt at løse problemet??
En Toyota repareret med T-Hansen dele bliver jo til en KIA?

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 250
Lørdag 27-06-2009 kl. 19:10
    Vis profil  
Jeg er dybt forundret over dette indlæg.. Jeg har kørt med OK benzin siden jeg fik min e10, ca. 5 år nu. Og jeg har hele tiden slået den skide tændingsraslen ud af hovedet med det nok var som det skulle være.. Jeg stopper øjeblikkeligt med at køre på deres lorte benzin, troede bare det var et fedt hvad benzin man fyldte på sin bil
En doven Mekaniker,- gør det rigtigt første gang!!

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 250
Lørdag 27-06-2009 kl. 19:30
    Vis profil  
Kan motoren være blevet så slidt så der er nogle dele jeg skal skifte efter og have kørt 5 år på OK crap benz??
En doven Mekaniker,- gør det rigtigt første gang!!

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 50
Søndag 28-06-2009 kl. 00:20
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg tror nu ikke motoren har taget skade, udover den måske har lidt extra koks i forbrændingsrummet.
Men du har nok haft en dårligere ydelse, da tændingen er blevet reguleret for at kompenser.

Jeg har altid kørt på OK, med min ee9 og min ee11, men de er jo 1,3 jeg har ikke mærket nogen ulempe.

Gul lampe for tændingsbanken



Søndag 28-06-2009 kl. 01:05
Thomas: Prøv og tank v-power, kør en tank, regn så ud hvad hver km har kostet dig...
Tank så 95, regn så ud igen, derefter tror jeg du vil tanke v-pwer igen.

John: I din sammenligning skal du undlade statoil, det er lige så ringe som ved ok og andre billige stationer...

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 250
Søndag 28-06-2009 kl. 09:29
    Vis profil  
Hvad gør statoil ringe.. Har lige bestilt et kort i stedet for OK??
En doven Mekaniker,- gør det rigtigt første gang!!

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 500
Søndag 28-06-2009 kl. 09:40
    Vis profil  
Starlet Power:

Prøvede lige at regne på den sidste månedsopgørelse fra Shell og det ville koste 68 kr. mere pr. md. hvis jeg tankede V-Power, det er jo da til at overse og rygter siger den kører lidt længere på literen. Måske skulle man overgive sig.

Mvh
Thomsa

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 250
Søndag 28-06-2009 kl. 10:14
    Vis profil  
Haha ...

Det er sku bare underligt at de ALLE får benzin fra de samme steder... OK´s benzin er den samme som Statoils.. self undtaget er de 99' oktan, Nitro 3000 og Vpower og diverse andre special produkter.

og det med tankene i jorden ? Det er sku da det mest langt ude jeg længe har hørt.. der er Vand overvågning på alle tanke idag.. det sidder i pejle udstyret.. og tro mig MANGE shell statoil osv er noget gammel bras i forhold til OK's stationer..

(Jeg arbejder som Montør for hamag som laver ALLE OK's stationer!)
Tilbage i flokken .. nu med Carina E 1,8 GLI 95' :D

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 5
Søndag 28-06-2009 kl. 10:20
    Vis profil  Vis bilprofil
Additivpakken er jo ikke den samme. Jeg havde i gamle dage problemer med OKs benzin i min Ascona 1.6S, den ville osse helst ha' 98 oktan fra Shell eller Metax.


aut viam inveniam aut faciam


Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 250
Søndag 28-06-2009 kl. 10:21
    Vis profil  
derved mere udspeciferet ..
Så kan jeg sige at OK køber benzin ved Shell raffinaderiet i fredericia. som dækker hele sønderjylland og en del af fyn og det kommer fra nøjagtigt de samme tanke som dem shell får fra !

alt det med at det er "billigt" benzin som om det var Thansen kvalitet er sku det værste gange BS jeg har hørt..

OK's benzin er så billigt fordi de kan gå så langt ned da de alle er ubemandede stationer.. så kan de spare på lønnen til personale.

og ALT benzin der kommer op af tankene ryger igennem 3 filtre inden det kommer ud af hanen .. så det er RENT.

damn man skulle tro der var konspiration's teorier herinde ! tsk tsk.
Tilbage i flokken .. nu med Carina E 1,8 GLI 95' :D

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 250
Søndag 28-06-2009 kl. 10:22
    Vis profil  
det skrev jeg osse roberto...

At det kun er 92' + 95' + diesel vi snakker her .. det er hvad OK har på sine Tanke..
Tilbage i flokken .. nu med Carina E 1,8 GLI 95' :D

Gul lampe for tændingsbanken



Søndag 28-06-2009 kl. 11:45
Jeg kan så bevise at statoils 95 er ringere end shells 95.
Ihvertifald de to stationer der er i vejle, og tvivler på de hverken er ringere eller bedre end alle andre i dk.
Kan du bevise det modsatte ?

Gul lampe for tændingsbanken



Søndag 28-06-2009 kl. 11:47
Og ja, det er tappet samme sted, men der er med 110% garanti ikke puttet de samme addektiver i.

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 5
Mandag 29-06-2009 kl. 08:57
    Vis profil  Vis bilprofil
Statoil fortynder sin med træsprit, det er et økostunt der hverken gør fra eller til.
Jeg fylder hvad som helst på Carinaen så det er svært at sige noget der, men den er jo heller ikke ligefrem toptunet.
Sidste år fik den 98 oktan i alperne, der var godt nok en del tøven og rallen (klapren) i den lidt tyndere luft på den alm 95.

aut viam inveniam aut faciam


Gul lampe for tændingsbanken



Mandag 29-06-2009 kl. 18:03
Det er meget nemt og konstatere hvad benzin der er dårligere og bedre, når man har en standalone ECU, og aktiv banke styring.


Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 500
Tirsdag 30-06-2009 kl. 17:01
    Vis profil  
Hej Jens K,

Lad mig lige sige tak for dine indlæg. Du lyder som om, du har tjek på det.. ... ... not.

Det er vidunderligt, at man kan copy paste fra andre fora, så jeg tillader mig lige at kopiere lidt fra tuners in USA.. jeg håber du kan læse, hvad der står..

Forresten, vores gamle okt98 er ca det samme som deres oct93.

lige en ting til. hvis i tror OK 95 og Shell 95 er det samme, så drop at læse mere herfra..

Q står for Question, or A står for Answer.

Q: Does the type of gas you use on your car affect the performance?

A: "yes".

On modified cars (boosted) gas/octane has a more direct relation to power. For example, I could put 93 octane in my MKI and not tell a difference between than ant 87 octane. But for a modified MKII with a built 3SGTE, you will REALLY be able to tell between octane ratings. Usually lower octane will cause you to ping/detonate really badly.

A2: 91+ octane...aka Premium

Highly modified get 'race gas' which is 105+ octane...some guys run E85...

A3: There is no point in putting in a higher octane gas if your car doesn't require it. Like my example, there is no need for my N/A to be running Supreme (93 octane) gas. There is not benefit for me because my engine is tuned to use 87 octane.

A4: the octane of gas you use has NO effect on horsepower what so ever. The octane rating refers to its detonation protection. the more compression or boost you run the higher the octane you will want to run. its a matter of protection. thats why high performance high compression cars have to run race gas. IIRC turbos only require 91 not 93 and N/A's only need 87. the only thing running higher octane ratings will hurt is your wallet. or if you try to save the engine from knock. hope this helped.

A5: Turbos and superchargers are not the only engines that need the higher octanes. N/A can and some do require 91+. With higher compression ratios, such as those find in high performance engines and a lot of the older muscle cars, require the higher octanes.

A6: Octane has no affect on horsepower unless you're tuning. You can run a more aggressive tune on higher octane gas. That's why you always see "xxx rwhp on pump gas" or "xxx on race gas", etc. because it resists knock better.

A7: I would think that the RDX has a sophisticated enough knock detection system to cut back power when the computer detects detonation. I know my 2zz celica runs like crap if you put in reg, but it does run, and i credit that to the electronic gadgetry.

Sådan.. så håber jeg at folk selv kan finde ud af at danne sig et overblik over situationen, og indse, at det jeg siger ikke er en gang øregas.

Det er heller ikke for sjov jeg selv har meth setup, og nej det er ikke for power, men for at øge oktantallet, mens der er 100% ydeevne fra min motor. Ganske ligesom de siger ovenfor. I kan tro, hvad i vil, og det er da også jeres egne biler.. men tænk over, hvad der bliver sagt, eller lad vær. Det er jeres egne biler det går ud over, når i tror det er vigtigt at spare den 20'er når i tanker.. Jeg kan da være ligeglad, og jeg kunne da i princippet også lade være med at post denne besked, og så vil i sikkert finde ud af det på de hårde måde.. eller måske vil i gøre det samme resten af livet.. who cares.
Ur A$$ was Grass... until I smoked it :)

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 500
Tirsdag 30-06-2009 kl. 17:03
    Vis profil  
forresten, Starlet power og kristian kirkegaard har fat i den lange ende.. Det glemte jeg lige at sige.
Ur A$$ was Grass... until I smoked it :)

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 250
Tirsdag 30-06-2009 kl. 19:12
    Vis profil  Vis bilprofil
Vil lige understrege / Holde med Kasper, bor også selv i fredericia, og der er ikke noget sjovere end at se en Shell lastbil holde bagved en OK lastbil, og vente på at få fyldt op på selv samme stand. for derefter at se dem kører 3 km, og tanke henholdsvis en OK og SHELL tank op :)

Så den der skal i MEGET MEGET MEGET Langt ud på landet med!!


Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 250
Tirsdag 30-06-2009 kl. 19:53
    Vis profil  
De må vel stadig ha hver deres tanke i fredericia?? Der kommer jo ikke f.eks v-power til statoil eller ok??
En doven Mekaniker,- gør det rigtigt første gang!!

Gul lampe for tændingsbanken



Tirsdag 30-06-2009 kl. 20:15
Jacob: Ja de tanker den samme råbenzin alle sammen, men du kan være sikker på det er ikke de samme addektiver der kommer i, derfor de hver især har deres egen hane....

Som sagt, jeg kan bevise at statoil 95 tændingsbanker nemmere end 95 fra shell..., kan du bevise det modsatte ?

Gul lampe for tændingsbanken



Tirsdag 30-06-2009 kl. 20:17
Faktisk en del der har rodet med turbo montering, der har oplevet det samme...

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 500
Tirsdag 30-06-2009 kl. 22:34
    Vis profil  
har aldrig haft problemer med ok benzin. kører næsten ikke på andet og har aldrig gjort det.
Vi snakker et hav af forskellige toyotaer gennem mange år. Her kan også nævnes 101 1.3 carina e 1.6 og flere 4age motorer.

I USA er højeste normal oktan tal 87, altså meget lavere end her hjemme.

Klima osv har har også noget at sige.
Det kommer også an på hvordan tændig er justeret.

Om der er forskel på ok, shell osv. aner jeg intet om men jeg tror ikke ret meget på det.
Derfor vælger jeg at tro på ham der arbejdede inden for området.

ps.
Hvis det var bevist at eksl. Shells brændstof var bedre ville de helt sikkert have brugt det i reklamer.

I aalborg er shell og de andre som regel billigere end ok benzin da der har været "benzin krig" i 4 år nu som ok ikke rigtig deltager i.

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 500
Onsdag 01-07-2009 kl. 09:11
    Vis profil  
Ja, din bil kan være indstillet til at forbrænde benzin med en lavere oktan. Det er ganske muligt. Men jeg referede til ham, som lavede posten her, som skrev, han havde problemer med bankeføleren eller lyset i instrumentbordet eller hvad nu fejlen er.

Jeg sagde det kunne sikkert fjernes ved at tanke bedre benzin, da knock /banke opstår ved forkert forbrænding, som jeg kaldte detonation, men så var det jo Jens K begynde.. og gik den helt af sporet..

Forresten har har de heller ikke lavere oktan i USA.. Det skrev jeg også i den forrige post. De har en anden beregningsform, hvor deres premium hedder 93 - som svarer til vores 98.

Her et svar fra et andet forum:
ron is what the rest of the world uses. In the US we use (R+M)/2 which would make 91 RON 87 (R+M)/2.

Dvs. vores okt 92 er tæt på deres oct87, når den regnes rigtigt ud.

Og, ja. jeg er enig i, at har man en udsel lille spand af en bil, kan man lige så godt købe den billigeste benzin, men hvis bankeføleren lyser, vil jeg foreslå, at man tanker en ordentlig spand V-power på, så man kan se, hvad der sker.. Der ligger jo altid en 10 liter eller noget i tanken, når den fyldes op, så man vil jo blande sin V-power op med crap benzin, og måske øge det samlede oktantal i tanken efter påfyldning til 96okt.

Hvis lampen så holder op med at lyse, ved man, den er ved at være gal et eller andet sted.

Hvis man til gengæld bare lytter til sin idiot mekaniker, som siger, at sådan gør mange.. så er man fanme da også selv ude om det..
Ur A$$ was Grass... until I smoked it :)

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 50
Onsdag 01-07-2009 kl. 09:50
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg synes nu ikke mine indlæg kørte noget af sporet, jeg stillede blot spørgsmål, om der forekom "overlyds" forbrænding.

Sod eller forkerte tændrør, kan også give tændingsbanken.
Så en sod rensning af forbrændings kammeret, kan fjerne problemet.
(soden kan skyldes olieforbrug, og eller dårlig benzin)
Det kan en for mager blanding (for varm motor) også. om et KN filter kan forårsage det, kunne jo være en mulighed?

Mit bud på tændingsbanken, på en standard motor, er en for tidligt startet forbrænding, så forbrændingen er på sit højeste lige omkring stemplets top-død-punkt.

Nu vil jeg ikke blande mig, i benzin-religions debatten, men en renere benzin og evt med et højere oktantal vil jo nok kunne afhjælpe problemet.

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 500+
Lørdag 02-07-2009 kl. 12:50
    Vis profil  
Hej Thomas
Uden at blande mig i benzin debatten...
Jeg har også haft en magen til bil ligesom din med den samme problem.
Jeg går udfra at din bil den bruger olie?, hvis den gør er det, så vil jeg sige at en eller flere af din stempel ringe er ved færdig, det forsager motor bankning. Det kan også hjælpe ved at køre med meget tykkere olie. har også prøvet det. Elllers skal du få motoren renoveret eller få fat i en anden motor.
MVH
MDN


Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 50
Lørdag 02-07-2009 kl. 15:28
    Vis profil  Vis bilprofil
Interesant indlæg Manh

Kunne det være en mulighed, at eks. bankende plejllejer, ville blive opfattet af bankesensoren, som tændingsbanken?

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 500+
Lørdag 02-07-2009 kl. 15:39
    Vis profil  
Hej Jens K.
Ja. Det kunne sagten være. for sensoren virker da, det er derfor det giver signal videre til ECU. Sensoren blev skiftet for 2. gang. Det hjælp ikke.
MVH
MDN

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 500
Lørdag 02-07-2009 kl. 17:44
    Vis profil  
svar til Manh Doan Nguyen

Ja den bruger olie som de fleste 4 afe, vist pga hængende paraplyer (tror jeg det hedder). Den bruger 1-1,5 liter pr. 10.000 km., helt normalt siger min værkfører. Jeg kører med 5/40 fuldsyntestisk. Den har kun kørt 332.000 km så slid kan der vel ikke være tale om Den trækker fint uden mislyde og føles ikke som om den mangler kræfter og kan stadig mule de nye mellemklasse biler i optræk hvis legebarnet kommer op i mig

Mvh
Thomas

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 50
Lørdag 02-07-2009 kl. 22:05
    Vis profil  
det er ikke olie tyve der er skyld i dit forbrug nærmere stempel ringene som sætter sig fast af sod og koks.. har set en del med det problem
boye-vestergaard.dk

Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 500
Lørdag 03-07-2009 kl. 06:47
    Vis profil  
Svar til Lasse Hansen

Jeg bruger BEll add jævnligt, køre ikke småture, den får jævnligt lov til at køre ud i gearne, er det ikke de normale årsager til at undgå sod og koks?

Kan jeg undgå de belægninger?

Mvh
Thomas


Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 50
Lørdag 03-07-2009 kl. 08:27
    Vis profil  Vis bilprofil
Olie forbrug, og vel nok en dårlig benzin, kan give sod og koks.
Det med paraplyerne, var kun på ældre biler, det var det store problem.
Men med de km. din motor har på bagen, synes jeg ikke olieforbruget er voldsomt.
Hvilket fabrikat olie bruger du? Jeg skiftede til noget Mobil, på min EE90, det gav et øget olieforbrug, da jeg så skiftede tilbage til Shell af samme type, så var olieforbruget faldet betydeligt.
Du kunne også give den en vandkur, den er hård og effektiv.
Med driftsvarm motor, og med ca 3000 o/m hælder du knap en halv litter deminiraliseret vand ind i indsugningen, så meget af gangen at den akurat holder sig i gang, så får du kogt rigtig meget sod og koks ud.





Gul lampe for tændingsbanken



Forum rating: Top 500+
Lørdag 03-07-2009 kl. 08:36
    Vis profil  
Hej Thomas

Med de 332.000 KM, og så kun den gul lampe der lyser så..... ingen farer på færd.. , efter min mening så må du leve med det og sparer penge til en anden motor.
MVH
MDN

Gul lampe for tændingsbanken



Lørdag 03-07-2009 kl. 11:12
Svar til Manh Doan Nguyen

Jeg er heller ikke bekymret, det har tidligere været på niveau med at den lyste ca. 5 sek. ca en gang hver måned. Min Toyota værkfører mener ikke der er nogen problemer/grund til at gøre noget.

Jeg bruger AGIP motorolie fra SuperDækService i 5/40 skiftet for hver 10.000 km, jeg kan jo prøve et andet mærke næste gang og evt. tykkere.

Jeg fik SuperDækService til at rense sensor og sætte en kobberskive på da de skiftede olie i forgårs. Der har ikke været lys i lampen siden.

Mvh
Thomas

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg