Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
Turbo montering.
Onsdag 01-07-2009 kl. 17:20 |
Da jeg gerne vil ha lidt mere ud af min corolla, ville jeg høre om der er nogen der kender et godt sted at få monteret turbo til en overkommelig pris :) bilen jeg skal ha tunet er en 1.3 HB fra 1995. På forhånd tak!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Turbo montering.Onsdag 01-07-2009 kl. 19:30 |
Hvad er overkommelig pris... Regn med mindst 12-15 kilo, alt efter hvor omfattende det skal være...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Turbo montering.Onsdag 01-07-2009 kl. 19:40 |
Køb et frontcut fra en Starlet med en 4EFTE motor. Så har du alt hvad du skal bruge. Lige til at ligge over i den Corolla..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Turbo montering.Onsdag 01-07-2009 kl. 20:21 |
Ja, det er også en overkommelig pris, ca. 15000,- .. TOYOTA COROLLA E10 RULES!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Turbo montering.Onsdag 01-07-2009 kl. 20:22 |
Hvad er et frontcut helt præcist? og hvor kan sådan noget købes? TOYOTA COROLLA E10 RULES!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Turbo montering.Onsdag 01-07-2009 kl. 21:46 |
http://www.motorimport.dk/da/dept_12.html Nederst på siden..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Turbo montering.Onsdag 01-07-2009 kl. 22:22 |
Passer den præcis over i? uden nogen modifikationer? TOYOTA COROLLA E10 RULES!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Turbo montering.Lørdag 02-07-2009 kl. 12:19 |
Ja den passer lige over i. Og ang. modifikationer, så er det småting i forfold til hvis du vil bygge turbo på din eksisterende motor. Men du skal have lavet udstødning, for det passer ikke fra din model
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Turbo montering.Lørdag 02-07-2009 kl. 12:36 |
Problemet ligger lige i at jeg ikke har forfærdelig meget styr på sådan noget. Hvor ville man kunne tage det hen og få lavet? Hvis det var..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Turbo montering.Lørdag 02-07-2009 kl. 13:31 |
kontakt www.turbomotor.dk han kan hjælpe dig med motor opgradering.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Turbo montering.Lørdag 02-07-2009 kl. 19:41 |
Hvis du har problemer med at smide et cut over kan du også smide mig en mail... så er det nok noget jeg kan klare for en overkommelig pris... /bm Med Toyota Picnic 2.2 TD, Corolla GTi og Suzuki GSF 600N...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Turbo montering.Lørdag 02-07-2009 kl. 22:14 |
Carsten: Hvorfor er der meget han skal lave om hvis han vil tryklade den originale i stedet for et swap? Min påstand er at det er billigere og hurtigere at tryklade den originale.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Turbo montering.Lørdag 02-07-2009 kl. 22:39 |
Et cut er jo mere eller mindre Plug'N'Play. Vælger du at bygge på den eksisterende motor, skal du ud og finde manifold og turbo - lave ledningsnet og kodet boks - IC og rørføring - returløb til bundkar osv. Jeg ville til enhver tid også vælge et org. 4EFTE cut, da motoren er bygget til tryk, hvilket en 4EFE jo ikke er. Og så har du den org. styring, ledningsnet osv. Men hver sin smag - jeg ved hvad jeg ville vælge
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Turbo montering.Lørdag 02-07-2009 kl. 22:51 |
Det tager nu ikke ret land tid at smide manifold og turbo på fra en 4E-FTE, det hele er jo stadig plug and play, lige bortset fra motorstyringen. Angående hvad motoren er bygget til, så står der jo ikke noget om at han vil lave 250hk på den lille 1,3er...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Turbo montering.Lørdag 02-07-2009 kl. 23:10 |
Den diskussion kommer vi ikke langt med Kan høre på dig at du er til discountløsninger, hvor jeg hellere vil betale hvad det koster at lave det, ifølge min overbevisning, på den rigtige måde, hvor du kan bygge videre på en org. turbomotor Men lad nu det ligge - det er jo op til Mads hvad han vil..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Turbo montering.Lørdag 03-07-2009 kl. 16:45 |
Nu vi er ved turbo på 1.3 EFE. Jeghar et komplet sæt med IC rør føring osv. ligende. Men turboen er def. Hvilken turbo skal man have fat i kan ikke finde ud af det via. nr på den gamle turbo. Olie køling er ikke noget problem. Men hvad skal man gøre for mere benz Benzinpumpupe hvilken? Dyser Hvilken? Og self. chiping af styringen det skal en prof jo gøre. Eller kan man smide det på med støre dyser og pumpe uden og få den chipet med lavt lade tryk 0.5 0.7 bar. Har jeg tænkt. Er det nødvindigt og ligge tykkere pakning i ved så lavt tryk.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Turbo montering.Lørdag 03-07-2009 kl. 17:02 |
Carsten: Du kan kalde det discount eller hvad du nu vil. Fakta er at jeg har kørt over 30.000 problemfri km uden det mindste, og motoren kører videre i en anden bil nu. Magnus: Hvis du stadig vil bruge original manifold, så køb en ct12 turbo istedet, den er en anelse større. Det vigtigste for at det skal holde i længden er præcis styring af benzin og tænding. Jeg vil anbefale dig MS. Dine dyser skal desuden opgraderes da de ikke kan give nok. Tykkere toppakning er ikke nødvendigt hvis du lader under 1 bar.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Turbo montering.Onsdag 10-07-2009 kl. 18:09 |
Okay lidt sent jeg svare igen hehe sory. Har læst lidt om ct12/c9 turbo nu. Men hvor finder jeg sådan en turbo der passer på mannifolden. Hvilke dyser skal der smides på og hvor køber man dem. Har tænkt at gøre alt forarbejdet selv også få en prof til og justere det ind er jo kun knallert mekker haha
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|