Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
Blandingsforhold 4age vs 4agze..
Onsdag 15-07-2009 kl. 21:02 |
Hej jeg har en 4age tvis motor.. skal have en blandingsmåler tilsluttet for at overvåge min blanding da jeg ikke stoler på mine gamle dyser.. jeg har forstået at blandingsforholdet måles udfra ilt %én i udstødnings gassen via en lamda og at den "normale" ilt procent er 14,7 % for en sugemotor. Så kommer spørgsmålet: Er det ens ved alle sugemotorer? hvis ikke hvad er så den optimale for min tvis motor? jeg har en 4agze til at stå der lige skal gennemtjekkes og renoveres, men når den bliver kamp klar skal jeg vel have et ur der er produceret til en kompressor motor ? og hvad er den optimale ilt % for den ? Venligst hilsen Morten Andersen
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Blandingsforhold 4age vs 4agze..Onsdag 15-07-2009 kl. 21:29 |
Fandt lige dette... Ved sugemotor, tomgang 13.5, dellast, 14.7-15.7, og fuldlast 12-13.2, tun efter 13.1 ved max moment og 12.5 ved max effekt. Ved trykladning (turbo eller kompressor) tomgang 13.5, dellast, 14.7-15.7, og fuldlast 11-12.5, tun efter 12,5 ved max moment og 11.7 ved max effekt. Info: max effekt er ved 13.2:1 grunden til at man kører efter værdier der er lidt lavere (mere benzin) er pga. at hvis man køre på motorvej i længere tid med fuld gas, bliver motoren overophedet og kan i værste fald smelte et stempel eller lignende. Brændstofblanding ned til 11.5:1 hjælper benzinen med at køle cylinderne, Der er dog ingen grund til at gå under 11.5:1 da det ikke har yderligere køle effekt. men ellers tak for hjælpen ;) mvh Morten Andersen
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Blandingsforhold 4age vs 4agze..Torsdag 16-07-2009 kl. 08:46 |
Bare hust at Med Narrow band kommer du ikke ret langt :) Uhmn Min liftback er en stage 2 morfar bil
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|