Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce












 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

4A-FE med turbo??



Forum rating: Top 250
Onsdag 07-08-2009 kl. 22:27
    Vis profil  Vis bilprofil
4A-FE med turbo er det noget der holder?
Har kigget denne nemlig : http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=808920

og er lidt uviden omkring std toyota motor, der er kommet tryg på...
holder motoren, og hva med trækaksler osv osv...

4A-FE med turbo??



Forum rating: Top 500+
Lørdag 08-08-2009 kl. 09:27
    Vis profil  
Jamen ved første øjekast ser det sådan ok ud.. tror at der sidder en kompressor blok på altså formentlig en agze blok.. men i stedet for kompressor så er der turbo.. så den er vel i teorien bygget til det. Der er også agze trækaksler ser det ud til.. han skriver bare komp. trækaksler.. der er så blacktop lejer som jeg ikke helt er sikre på for ved ikke hvor meget de kan holde til kontra andre "racing lejer" og så det standart topstykke.. men umiddelbart ser det ok ud..

Men alt afhænger jo self af prisen og husk synsmanden og staten er ikke glad for modificerede motorer..

4A-FE med turbo??



Forum rating: Top 500+
Lørdag 08-08-2009 kl. 09:29
    Vis profil  
Håber det var til lidt hjælp.. og andre i forummet må meget gerne rette mig da jeg er lidt rookie til det her.. bare for at se om jeg har forstået det hele ordenligt..

Mvh Mark

4A-FE med turbo??



Forum rating: Top 25
Lørdag 08-08-2009 kl. 11:17
    Vis profil  
Blacktop plejllejerne kan vist holde til en del. Mener der er mange der smider dem i de vildere motorere.
Hvis et rodet skrivebord tyder på et rodehoved, hvad tyder et tomt skrivebord så på?

4A-FE med turbo??



Forum rating: Top 250
Lørdag 08-08-2009 kl. 12:46
    Vis profil  Vis bilprofil
Jah han ser jo sådan set ud til at have gjort jobbet ordenligt da han lavede motoren,, han har ikke sat en bytte pris endnu, men min står i ren handel til 44.000 og hans til 60.000 .... så det er jo nok en 10-15.000 han vil have i bytte ?

4A-FE med turbo??



Forum rating: Top 250
Lørdag 08-08-2009 kl. 17:29
    Vis profil  Vis bilprofil
Er der ikke nogen der har noget Erfaring eller kender nogen med noget erfaring på sådan en 4A-FE med eftermonteret turbo?

4A-FE med turbo??



Forum rating: Top 50
Lørdag 08-08-2009 kl. 18:31
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvad jeg kan læse i annoncen, så er det langt fra en 4AFE med turbo. Topstykket er 4AFE, men blok og stempler er fra kompressormotoren, plejllejer fra en 20v osv. Tror nu nok det skal holde.. Men alt kan selvfølgelig køres i stykker
Nu med KP60...

4A-FE med turbo??



Forum rating: Top 250
Lørdag 08-08-2009 kl. 18:49
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja alt kan smadres vi man vil,,,

Men det jeg sådan set leder efter, er om det er en opbygning som holder? altså om i tror det er noget der holder??

4A-FE med turbo??



Forum rating: Top 500
Lørdag 08-08-2009 kl. 21:55
    Vis profil  
Det ser ganske fornuftigt ud ( ud fra hans beskrivelse )
Jeg vil dog fraråde at hæve trykket mere.
0.9 bar er max hvis den skal holde...
Alt deres kan klare 1.5 bar osv. er en gang bull....

Jo det kan den da nogle km.. men hvis det bliver brugt er det ikke noget med mange km i.

med de 0.9 bar som MAX mener jeg den kan bruges som hverdagsbil....

4A-FE med turbo??



Forum rating: Top 250
Lørdag 08-08-2009 kl. 22:38
    Vis profil  Vis bilprofil
Jamen regnede sådan set med at hvis jeg fik den skulle den ligge på de 0.7 bar som den har kørt med før,,, det er sku rigeligt til mig når jeg er vant til 75HK..... ;)

4A-FE med turbo??



Forum rating: Top 250
Lørdag 08-08-2009 kl. 22:42
    Vis profil  Vis bilprofil
Men er der noget jeg skal kigge efter i motorrummet ud over det sædvanlige? har ikke ligefrem rodet i sådan en til hverdag, så er der nogen steder man skal kigge efter spild eller anden tegn på misvedligeholdelse?

4A-FE med turbo??



Tirsdag 09-08-2009 kl. 12:33
Ja du skal holde øjne åbne og være klar til og gribe plejlstænger hvis du giver den 1,5 bar

Som jeg læser annonce er det med standard 4afe plejstænger, og der er smerte grænsen 1,2-1,3 bar, så turde jeg ikke mere.



4A-FE med turbo??



Forum rating: Top 50
Tirsdag 09-08-2009 kl. 14:08
    Vis profil  Vis bilprofil
Mon ikke det er 4agze plejlstænger, 4afe passer vel ikke på den store krumtap?

4A-FE med turbo??



Forum rating: Top 250
Tirsdag 09-08-2009 kl. 15:58
    Vis profil  Vis bilprofil
jah det meste i motoren er jo 4AGZE, så mon ikke plejlstængerne er...

Men til pointering så skal bilen bruges til og fra Arbejde HVER DAG...
De ekstra hk er sådan set kun til at skyde den af i ny og næ:)
Men mon den holder?

4A-FE med turbo??



Tirsdag 09-08-2009 kl. 16:09
Hvis det er med kompressor stænger, så kan den NEMT hold til 1,5 bar.


4A-FE med turbo??



Forum rating: Top 250
Tirsdag 09-08-2009 kl. 17:25
    Vis profil  Vis bilprofil
Så den motor skal nok holde som alt andet Toyota motor?
For gider sku ikke have en bil hvor motoren laver lort 1 gang hver halve år...
Så vil jeg have en blacktop....

4A-FE med turbo??



Tirsdag 09-08-2009 kl. 20:07
Hvis du tror træerne gror ind i himlen, bør du nok overveje en starlet 1.0 istedet...

4A-FE med turbo??



Forum rating: Top 250
Tirsdag 09-08-2009 kl. 20:47
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvordan skal den forståes?

4A-FE med turbo??



Tirsdag 09-08-2009 kl. 20:59
Den skal forståes sådan, at hvis du tror du bare kan køre som om du har stjålet lortet,selom det er en toyota, var det nok bedre du fik en starlet 1.0

4A-FE med turbo??



Forum rating: Top 500
Tirsdag 09-08-2009 kl. 21:06
    Vis profil  
Jacob... jo flere heste jo mere i stykker ;)
Hold den under 1 bar, skift regelmæssigt olie og ellers behandel den ordenligt så burde du have bil i flere år...

Ellers køb den stalet 1.0
Der skal du aldrig skifte olie og du kan give den fuld gas 24/7 og den går alligevel aldrig istykker :P


4A-FE med turbo??



Forum rating: Top 250
Torsdag 10-08-2009 kl. 11:55
    Vis profil  Vis bilprofil
Eftersom jeg kigger på bil, for at få flere heste, så er en starlet 1.0 nok ikke lige mit første valg.. så kunne jeg ligesågodt beholde den langsomme derhjemme :)

Men hvis jeg skulle have den bil jeg linker til. så ville jeg have den til at køre 0.7 som den har kørt med før... 197HK er nok til mig når jeg er vant til 75HK....

4A-FE med turbo??



Forum rating: Top 500+
Torsdag 10-08-2009 kl. 14:50
    Vis profil  
Kan du selv skrue eller har du en bror ven kammerat der plejer at fixe den slags for en pizza og en dåse cola, så kan du sagtens køre tunede biler... sådan en som mig der er stolt over selv at kunne skifte et tændrør, men ikke kan skifte en tandrem, bør sgu nok holde sig fra den slags.

som de andre siger, træerne vokser ikke op i himlen, og den bil har eks. næsten lige fået skiftet stempler... hvor tit skifter man stempler på en bil der ikke er tunet ? (svar: tæt på aldrig)

Motoren er sikkert helt fin, men der er altså bare stører drift omk ved modificeringer.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg