Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce








 
Biler - dæk/fælge   :  Alt om dæk og fælge og KUN dét

dæk slid



Forum rating: Top 250
Torsdag 10-08-2009 kl. 19:47
    Vis profil  
Hej. Efter jeg nu har kørt 7500 km på mine 17" fælge med dengang nye fulda dæk. Opdager jeg nu at de forreste af dækkene har rejst sig en smule i yderkanterne og derfor er den begyndt at støje lidt fra dækkene. Dengang for 7500 km siden blev bilen sporet og alle mål var perfekte. Spørgsmålet er så om der er nogle der mener at grunden er at jeg måske køre med for højt dæk tryk ? Har 2,7 bar i og er nok rimeligt vildt ifølge nogle. Dækkene er 205/45-17. Eller måske andre ideer hvad det kan skyltes?

dæk slid



Forum rating: Top 5
Torsdag 10-08-2009 kl. 19:51
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har prøvet mange ting, men har aldrig præsteret at køre med lavprofil på en Carina E der ikke har slidt på skuldrene, så jeg vil gerne høre om andre har erfaringer.

Har kørt med alt fra 2.2 til 2.8, men de blev stadig slidt på kanterne
     EBC Greenstuff klodser til Toyota Corolla E11 1.3

dæk slid



Forum rating: Top 250
Torsdag 10-08-2009 kl. 20:16
    Vis profil  
godt at høre det ikke kun er mig. Hvad mener i er det rigtige dæktryk? var dine også kun de forreste der sled på kanterne? min er en avensis i øvrigt,

dæk slid



Forum rating: Top 5
Torsdag 10-08-2009 kl. 20:17
    Vis profil  Vis bilprofil
Helt klart de forreste der var problemet.

Har prøvet Yokohama og Goodyear og de blev begge slidt på skuldrene
     VIP medlemskab til udgangen af 2009

dæk slid



Forum rating: Top 500+
Torsdag 10-08-2009 kl. 20:17
    Vis profil  
Jeg kører på 205/40/17 på min carina og har ikke samme problem. Kører med 3,0 for og 2,9bag. Kører med Roadstone N3000 dæk og er meget tilfreds, især når man tænker på prisen. Tror mest på at det har noget med dækkets type/fabrikat at gøre og ikke trykket.

dæk slid



Forum rating: Top 100
Torsdag 10-08-2009 kl. 20:21
    Vis profil  
Klart de forreste rejser sig i mønsteret på skuldrene... Du kører jo ikke lige ud hele tiden, vel?? Og med servo på vognen, har man også en tendens til at dreje uden at trille fremad. Alt dette vil uværgeligt gøre at mønsteret rejser sig...

Så simpelt er det, og du kan intet gøre andet end at bytte om på for- og baghjul.
- Michael
//Corolla GSI


dæk slid



Forum rating: Top 5
Torsdag 10-08-2009 kl. 20:23
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg ville ikke bytte om på for og bag, hvis jeg var dig. Så ødelægger du 4 dæk istedet for 2.

Så hellere lade fordækkene gå til på skuldrene, og skifte dem når tid er.
     OneTwo Pipe Udstødning Toyota Corolla E11 1.6 HB

dæk slid



Forum rating: Top 250
Torsdag 10-08-2009 kl. 20:27
    Vis profil  
Jamen så er det jo ude af min bekymring. Så må jeg bare håbe de lægger sig når de kommer bag på. Sjovt det med dæktryk ingen er enige Jeg er pladesmed på et hyundai værksted og der putter mekanikerne aldrig mere end maks 2.4 bar i fx 18" fælge på en sonata. De mener jeg springer mine dæk med 2,7 Tror de tænker mere comfort.

dæk slid



Forum rating: Top 500+
Torsdag 10-08-2009 kl. 20:32
    Vis profil  
tja...Det er sku noget træls noget det med dæktryk. Jeg har mine fra et dækcenter og kan godt lig at de er lidt hårde. Synes ikke de bliver slidt skævt, så tror det er fint for de dæk.

dæk slid



Forum rating: Top 500+
Torsdag 10-08-2009 kl. 21:07
    Vis profil  
Jeg har også 205-45-17 på og køre med 2,7 bar i for hjul. Toe er sat til næsten neutral og jeg ikke et problem med de bliver slidt på skulder...
Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed

dæk slid



Forum rating: Top 100
Torsdag 10-08-2009 kl. 22:15
    Vis profil  Vis bilprofil
jo større dækklodserne er i siderne,jo større er chancerne for at de bliver slidt savtakket.(eneste løsning når det et sket er få dem raspet)det bliver ligesom at få nye dæk på-

dæk slid



Forum rating: Top 100
Torsdag 10-08-2009 kl. 22:48
    Vis profil  
Jeg kører selv med 2,5bar i 205/45-16. Kører på Michelin pilot exalto.

De har en ekstra rille i "klodserne" ude på dækkanten og jeg går altid
efter det når jeg skal ha nye dæk,og har siden undgået det helt vilde rumleri fra hæl/tå slitage.

Samtidigt kan mit lokale point s center nogle tricks med sporing der
afhjælper det meget. Har da været der mere end en gang hvor de lige
kigger på slitagen inden de hæver den på liften og ud fra det justerer
de noget anderledes end foreskrifterne. Også er det afhjulpet.

De er også flinke til at sige "kør lige 500-1000km også kigger vi en gang til"

Det koster ikke ekstra
Toyta Carina E 2.0 Sli

dæk slid



Forum rating: Top 100
Søndag 11-08-2009 kl. 04:20
    Vis profil  
de er 3 muligheder, og ingen af dem er af det er ok at de bliver slidt sådan..
ingen dæk bliver produceret, så det er ok at de laver hæl/tå, det er meget dårlig forretning, og gør bestemt ikke noget godt for navnet. så billigt er det ikke at få godkendt et dæk til kørsel på vej, at man ikke tester sådan noget før en produktion startes..
N3000 dæk, blivet lavet i samme støbeform, som michelin eagle F1, dog er der en lille ændring, ved skulderne, som dæmper støjen lidt.

1. en defekt på undervogn/fælge
2. kørselsmønster ved drej/svingning
3. dæktryk

husk på at ved lavprofil, gælder ikk de samme regler omkring dæktryk/slid, som "i gamle dage" da konstruktionen er meget anderledes.
du skriver yderkanterne, så jeg gætter på at der er hjulets yderkanter, og ikke "bilens" så der er både inderside og yderside af dækket der er ramt.
2,7 bar er slet ikke i nærheden af "sprængnings fare" men det kunne godt tyde på at du kører lidt for højt, i forhold til hvad du kører med af vægt.
det nemmeste er at holde øje med dækkene, og justere trykket regelmæssigt, til du opnår et godt resultat, da der ikke rigtig er nogen "regl" for det. 36psi burde være alt rigeligt, så længe du ikke slæber på mere end 1500kg.
god fornøjelse
:spin) det er ikke reklame, blot en oplysning :spin)

dæk slid



Forum rating: Top 250
Søndag 11-08-2009 kl. 16:41
    Vis profil  
Nå ja selvfølgelig skal jeg jo ikke bytte dem om for og bag (tænketorsk)

dæk slid



Forum rating: Top 500+
Søndag 11-08-2009 kl. 20:10
    Vis profil  
Hvis jeg var dig,så byttede jeg om på for og bagdæk når jeg havde fået stillet min sporing ,så den ikke spidsede så meget.For om 2 år når du har slidt dine fordæk ned ,kan du med garanti ikke få 2 dæk med samme mønster. Og hvem gider køre med uens dæk,desuden er det faktisk fornuftigt at bytte rundt,så alle dæk bliver slidt ens og skal skiftes samtidig.Mvh Casper.

dæk slid



Forum rating: Top 50
Søndag 11-08-2009 kl. 20:15
    Vis profil  
jeg kørte med 3,2bar for og 3,0bar i bag på min carina e uden de mindste problemer. dækkene så rigtig fine ud
Nu med ny yaris d4d

dæk slid



Forum rating: Top 250
Tirsdag 12-08-2009 kl. 18:59
    Vis profil  
Sporringen er perfekt og den spidser som den skal

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg