Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
min corolla e 10 hopper
Søndag 11-08-2009 kl. 17:41 |
min kæreste har en e10 fra 93 med 250xxxkm på bagen det er en 1,3 16v xli motor 4e-fe. når man kører i lave omdrejninger hopper den derudad, men giver man gas er der ingenting den er lige blevet kasseret til syn på grund af fourenings niveu på 7%, mon ikke det er samme problem det stammer fra. der er skiftet tændrør, og jeg har haft en til at måle på lamda sonden og han siger den ikke fejler noget, så nu mener de at det kan være motor ecu, eller motorstyring i daglig tale. men den er jo ikke helt gratis, så ville lige høre hvad i toyota folk kunne komme frem til. på forhånd tak
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
min corolla e 10 hopperSøndag 11-08-2009 kl. 19:58 |
det første jeg tænker er lamda sonde og evt. opslidt kat (tilstoppet) Ecu'en... det har jeg svært ved at tro, men det er jo ikke nogen garanti :)
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
min corolla e 10 hopperSøndag 11-08-2009 kl. 21:49 |
Er der lagret nogen fejlkoder?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
min corolla e 10 hopperTirsdag 12-08-2009 kl. 22:12 |
Lambda sonde, gasspjældpotmeter. ECU går så godt som aldrig i stykker på sådan en Toyota.. Servostyring er for dem med tynde arme !!!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
min corolla e 10 hopperTorsdag 13-08-2009 kl. 02:01 |
hvordan er kørsels mønstret på den bil kører den mange korte ture??
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
min corolla e 10 hopperTorsdag 13-08-2009 kl. 16:36 |
lagret fejlkoder, hva vil det sige, det er meget forskelligt både lange og korte, men måske flest korte
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
min corolla e 10 hopperTorsdag 13-08-2009 kl. 17:59 |
Er der nogen fejl gemt i Ecu'en?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
min corolla e 10 hopperTorsdag 13-08-2009 kl. 18:43 |
Søren: I motorrummet finder du en lille, sort "kasse" omkring venstre støddæmpertårn (højre, når du kigger ned i motorrummet). På låget står der 'Diagnosis'. Åbn låget, snup en stump ledning, afisoler det i begge ender og forbind stikben E1 og TE1. I låget skulle der gerne stadig forefindes en oversigt over, hvad de forskellige stikben hedder. Når de 2 er forbundet, sætter du dig ind i bilen, drejer nøglen om på tænding og nu skulle din motorlampe i instrumenteringen gerne blinke. Blinker den i et konstant tempo, er der ingen fejlkoder. Blinker den til gengæld ikke konstant, skal du til at tælle. Det/de første blink indikerer første ciffer, dernæst en kort pause og så blinker den igen, hvilket er andet ciffer. Kommer der en kort pause igen, er der flere koder. Efter sidste kode er der en længere pause og så startes der fra første/eneste kode igen. Eks: Et blink, kort pause, fire blink, kort pause, to blink, kort pause, tre blink, lang pause <-> fejlkode 14 og 23.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
min corolla e 10 hopperTirsdag 25-08-2009 kl. 17:50 |
hvor kommer du fra i landet??
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
min corolla e 10 hopperTirsdag 25-08-2009 kl. 18:09 |
erslev på mors hvorfor
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
min corolla e 10 hopperTirsdag 25-08-2009 kl. 19:55 |
hvis det var lige i nærheden kunne jeg da godt lige kikke på den og drikke 1 cola
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
min corolla e 10 hopperTirsdag 25-08-2009 kl. 21:34 |
he he hvor er du fra da
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|