Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Forskel på 1 og 3-vejs startspærre



Forum rating: Top 5
Tirsdag 18-08-2009 kl. 14:06
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvad er forskellen på disse?

1-vejs startspærre kan afbryde feks. starter, tænding eller benzinpumpe.

3-vejs kan gøre det samme, bare alle 3 ting istedet for bare 1 af dem.

Hvad er så forskellen på at lade en 1-vejs (altså 1 udgang) afbryde alle 3 ting og så på at få en 3-vejs med 3 udgange der også afbryder alle 3 ting?

Jeg kan godt se det er lettere for tyvene at klippe 1 ledning istedet for 3 men hvad er den reelle forskel?
     VIP medlemskab til udgangen af 2009

Forskel på 1 og 3-vejs startspærre



Forum rating: Top 100
Tirsdag 18-08-2009 kl. 16:35
    Vis profil  
tror det har noget med den mængde A som udgangen kan trække.... Det er ofte 400-600mA eller 2A... Og hvis 1 udgang med 600mA skal trække 3 ting med et samlet forbrug på 4A, så går det galt... Derfor bør man holde sig til det der står i monteringsvejledningen... :)
- Michael
//Corolla GSI


Forskel på 1 og 3-vejs startspærre



Forum rating: Top 5
Tirsdag 18-08-2009 kl. 17:11
    Vis profil  Vis bilprofil
Det kan jeg så forstå. Men når et forsikringsselskab kræver 3-vejs startspærre, kan man så reelt ikke bare lade en 1-vejs startspærre afbryde 3 kredsløb. Hvis det rent teknisk var muligt uden at brænde udgangen af?
     RedCone skumfilter - 200HK

Forskel på 1 og 3-vejs startspærre



Forum rating: Top 100
Tirsdag 18-08-2009 kl. 19:57
    Vis profil  Vis bilprofil
Det forsikringsselskaberne mener, er at den skal cutte både starter, benzinpumpe og tænding.
Celica XT Liftback '78! - Celica GT Coupe '79! - Celica ST Coupe '71!

Forskel på 1 og 3-vejs startspærre



Forum rating: Top 5
Tirsdag 18-08-2009 kl. 21:54
    Vis profil  Vis bilprofil
Yeps, men det kan en 1-vejs startspærre reelt også gøre. Det er derfor jeg undrer mig
     AP fjedre 40/30mm Toyota Celica T20

Forskel på 1 og 3-vejs startspærre



Forum rating: Top 250
Onsdag 19-08-2009 kl. 00:37
    Vis profil  
Tror det blir lidt svært og cutte alle 3 ting, medmindre du er uhyggeligt tæt på tændingslåsen, og så er det lige pludselig ikke så svært og køre uden om startspærren, med en stump ledning. Jeg har altid trukket mine startspærre kredse langt ind i det org. ledningsnet, og fjernet store stumper org. ledninger. Hvis du også kun har en kreds er det jo reelt bare og finde de 2 ledninger fra startspærre, og klippe dem, for derefter at sætte dem sammen, så er der forbindelse.. Med 3 vejs roder du lige pludselig rundt med 6 ens fra startspærren;)
En doven Mekaniker,- gør det rigtigt første gang!!

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg