Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Shell v-power..fusk eller Fart???



Forum rating: Top 500
Fredag 01-09-2009 kl. 19:11
    Vis profil  Vis bilprofil
Hej..Ganske kort spørgsmål...
Er SHELL V-power noget der "giver" noget...Tænker mest på om I har erfaringer....
"Carlos" year year year

Shell v-power..fusk eller Fart???



Fredag 01-09-2009 kl. 19:58
det skulle jo være 99 oktan og have noget rensende aditiver i, men har ikke prøvet skidtet.

Shell v-power..fusk eller Fart???



Forum rating: Top 25
Fredag 01-09-2009 kl. 21:20
    Vis profil  Vis bilprofil
Man skal kun købe V-Power, hvis man har en motor der kræver højoktan benzin!
Hvis motoren behøver ekstra rensning, er det mange gange billigere, at købe og tilsætte additiver til formålet i benzinen
Corolla'en er solgt! Er blevet Subaru ejer

Shell v-power..fusk eller Fart???



Fredag 01-09-2009 kl. 21:23
Kim Rahbek >> Jeg har prøvet v-power i et par måneder nu med avensis 1.8 leanburn.

Jeg oplever, at den trækker mere rent. Eksempelvis ved køkørsel på motorvej: Tidligere begyndte motoren at brokke sig hvis man kom under 15km/t i 2.gear; nu trækker den nærmest rent i 3. gear ved 15km/t.

Jeg ved dog ikke om dette skyldes v-power eller om det skyldes at jeg har kørt 10.000km motorvejskørsel siden skiftet.

Shell v-power..fusk eller Fart???



Forum rating: Top 25
Fredag 01-09-2009 kl. 21:44
    Vis profil  Vis bilprofil
@mach3
Det er ikke så meget pga. additiverne, men derimod oktanen, der gør udsætter tændingsbanken.
Du vil opleve næsten samme resultat, ved 98 oktan benzin uden additiver!
Corolla'en er solgt! Er blevet Subaru ejer

Shell v-power..fusk eller Fart???



Mandag 02-09-2009 kl. 08:02
i sin tid da jeg kørte knallert (FZ 50) prøvede jeg v-power, det var da den stadig var okt 97. den var let pillet ved kørte normalt på lige vej 42 km/t. men med v-power kørte den 45 km/t testede nogle gange den gang, med bilen har jeg ikke mærket forskel, man kører jo sjældent med fuld gas i længere perioder i bil

Shell v-power..fusk eller Fart???



Forum rating: Top 50
Mandag 02-09-2009 kl. 11:05
    Vis profil  
måske ikke lige emnet men mente den skal med i min lære tid kørte jeg ca 110km hver dag til og fra arbejde og dengang kunne man stadig få den røde 98 når den gamle ascona fik dette i forhold til blyfri 95 kørte den omkring 70km længere på 1 tankfuld siden dengang har jeg aldtid købt den dyre benzin så mange kr sparer man altså ikke på årsbasis hvis altså ikke man kører diesel

Shell v-power..fusk eller Fart???



Mandag 02-09-2009 kl. 17:09
Jeg har haft en A3 der ikke kunne køre på andet af en eller anden sær årsag. hvis den fik alm 95 blyfri tog den udsættere når man skulle sætte igang.
mvh jimmy

Shell v-power..fusk eller Fart???



Forum rating: Top 500
Tirsdag 06-09-2009 kl. 15:43
    Vis profil  
Hej der..

V-power er 99oktan og det bevirker at du kan komprimere benzinen og ilten mere, inden der kommer tændingsbanken, altså i forhold til 95 og 92.

Man kan se og mærke ekstremt forskel fra 95 - 99 når man stiller tænding leder efter de sidste hestekræfter på en turbobil eksempelvis.

Jo mere højoktan benzin du kører på, jo mere lit og benzin kan der presses sammen inden tændingsbanken indtræder.

Især på biler med eftermonteret turbo er V-power guld værd for HK folket, da disse biler std har forholdsvis høj komp. og at der så kommer en turbolader oven i, øger sandsynligheden for tændingsbanken ved meget lav effekt, men med højoktan benzin kan du stille tændingen skarbere og få mere effekt ved samme ladetryk...
-> ae86 Twincam 16v Supercharger<-

Shell v-power..fusk eller Fart???



Forum rating: Top 500
Mandag 11-09-2009 kl. 22:07
    Vis profil  Vis bilprofil
Min motor er en standart turbo motor (3sgte) og jeg er int i at vide om der der nogen der har erfaringer ved normalt brug...Dvs om der er fordele ved at skifte til v-power i forhold til alm benzin
"Carlos" year year year

Shell v-power..fusk eller Fart???



Forum rating: Top 100
Mandag 11-09-2009 kl. 23:15
    Vis profil  Vis bilprofil
er det det bedre med V power når man har øko motor som f.eks. en Lean Burn

Shell v-power..fusk eller Fart???



Forum rating: Top 250
Mandag 11-09-2009 kl. 23:25
    Vis profil  Vis bilprofil
så et program om lige præcis sådan noget og ja det giver noget.. hvis man har 500 hk+.. ved 100 hk giver det ca 1 - 1.5 hk ved 500 hk giver det omkring 8 - 12

Shell v-power..fusk eller Fart???



Forum rating: Top 25
Onsdag 12-09-2009 kl. 05:55
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg bruger V-power i min Celica , hvis ellers det passer jeg kommer forbi en Shell når tanken skal fyldes , og det kan tydeligt mærkes at trækket er bedre og den kører også længere på en tankfuld benzin end hvis jeg er tvunget til at tanke 95 oktan .
Jeg hælder det også af og til i Camryen og det er samme historie .

Så jeg kan godt anbefale Shell V-power .
JA aka Carlos
Så er bøtten vendt , har fået arbejde igen .


Shell v-power..fusk eller Fart???



Forum rating: Top 50
Onsdag 12-09-2009 kl. 08:42
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg synes folk skulle lave denne googlesøgning: "higher octane better gas mileage"

Alle forskningsinstitutter, forbrugerråd osv. svarer klart nej til forøget effekt eller øget økonomi med "for højt" oktantal. Og så der den sædvanlige flok privatpersoner, der mener noget andet.

http://www.wanderings.net/notebook/Main/IsHighOctaneGasWorthTheMoney :
"Conclusion

In most cases there is no reason to use and pay for expensive high octane gas. Unless your car was designed for such gas:

* High octane gas does NOT improve gas mileage
* High octane gas does NOT improve power output

Exceptions: If your car is explicitly designed for high octane gas, use it. If your car has engine knocking problems (and your car manual says it's okay), using high octane gas may reduce the knocking"
Carina E SLi 2,0 1992 liftback (japansk). 275 kkm (dec 2008).

Shell v-power..fusk eller Fart???



Forum rating: Top 50
Onsdag 12-09-2009 kl. 08:59
    Vis profil  Vis bilprofil
FDMs mening om sagen:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A065A865-57FD-40F2-9820-7B4DB09FF222/0/5455.pdf
Carina E SLi 2,0 1992 liftback (japansk). 275 kkm (dec 2008).

Shell v-power..fusk eller Fart???



Forum rating: Top 500
Onsdag 12-09-2009 kl. 12:47
    Vis profil  Vis bilprofil
Tak jens dit svar kan da bruges til nogat da vi jo er "lidelsesfæller" mht bil og motor..Men syns også jeg kan mærke det på min første v.power tankning efter bare en halv tankfuld...
"Carlos" year year year

Shell v-power..fusk eller Fart???



Forum rating: Top 250
Onsdag 12-09-2009 kl. 22:49
    Vis profil  Vis bilprofil
Der kan siges mange forskellige ting og laves forskellige tests, men det skader aldrig at afprøve det selv. Da jeg havde min gamle Celica AT160, kørte jeg på oktan 98 (ikke V-Power) og stillede tændingen der efter. Jeg havde den ikke på rullefelt, men den virkede en smule mere reaktionsvillig ved acceleration.
For tiden afprøver jeg V-Power på min Corolla EE101 og har ikke justeret min tænding efter det (endnu, da). Da jeg kører med 17" fælge og har en ikke helt god gearkasse efterhånden, så synes jeg ikke, jeg kan mærke nogen forskel på acceleration, men km/l er steget med gennemsnitlig ca 1 km mere.
På en hurtig udregning giver det dog ikke mere end ca 10 kr sparet på en tankfuld ved at køre V-Power for mit vedkommende, men vil ha' stillet tændingen et par grader og se, om det overhovedet ændrer noget...

Shell v-power..fusk eller Fart???



Forum rating: Top 500
Onsdag 12-09-2009 kl. 23:28
    Vis profil  
jeg vil sige man nemt kan mærke når man får de extra oktan... syntes min v-tec bliver noget hurtigere i de høje omdrjninger.. men syntes ikke den køre længere på liter
En PUG 106 er som at købe noget ved T-Hansen.

Shell v-power..fusk eller Fart???



Onsdag 16-09-2009 kl. 19:54
Prøvede det også engang på min knallert. Kunne ikke mærke nogen forskel. Selvfølgelig lige bortset fra den lille detajle at brændstof forbruget blev sat op med godt 30%

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg