Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Jernspåner i orginale bremseklodser



Forum rating: Top 50
Torsdag 07-09-2009 kl. 20:53
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har lige lavet bremsere på min ee11, nye bremseskiver og klodser, og jeg renoveret calibrene.
Alle dele orginale toyota
Allerede fra starten, var der en skurende lyd, fra de foreste bremsere.
Efter 75 km kørsel, synes jeg skiverne, havde en anelse ridser.
Så af med klodserne igen, på alle 4 foreste klodser, sad der nogle små metalflager ca 2 mm brede og 10 mm lange, men ganske tynde, de var magnetiske, så de var jernholdige.
De var trukken gennem belægningen, så der var lange fure. Jeg pudsede dem ned, og på med skidtet igen, tilsyneladende ingen problemer.
Det er ca 2 år siden jeg købte bremseklodserne, så de har lagt lidt længe, inden de blev monteret, er der andre som har oplevet lignende.

Jeg kontrolerede de bagerste klodser, de så helt perfekte ud.

Jernspåner i orginale bremseklodser



Forum rating: Top 50
Søndag 08-09-2009 kl. 18:56
    Vis profil  Vis bilprofil
Jernspåner eller ej, bilen blev synet og godkendt uden bemærkninger.
Selv den S**de håndbremse virkede 100 %
(efter min mening, en dårlig kombination, af skivebremsere og håndbremse på EE11'ere)

Jernspåner i orginale bremseklodser



Forum rating: Top 100
Onsdag 09-09-2009 kl. 07:07
    Vis profil  
Bremserne bag på E11 er det værste skrammel... Bilen bremser normalt slet ikke nok til at kunne holde skiverne rene, hvilket resulterer i at skiverne reelt er ødelagte efter ca. 20.000 pga. rust.

Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...

Jernspåner i orginale bremseklodser



Forum rating: Top 500+
Onsdag 09-09-2009 kl. 12:28
    Vis profil  
Det lille problem burde din Toyota forhandler nemt kunne løse, der findes nogle br.klodser som hedder 04465-12593 orginal japan uden metal spåner, har dem selv monteret, de sviner heller ikke alu fælgene.
De klodser som du har købt hedder sikkert 04465-YZZAB. ?

Jernspåner i orginale bremseklodser



Forum rating: Top 50
Onsdag 09-09-2009 kl. 18:25
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har smidt kassen ud fra klodserne, så jeg ved ikke hvilket nummer de havde.
Det er nu kun håndbremsen, jeg ikke er imponeret over.
Da jeg købte bilen havde den kørt 45000 km og havde lige fået renoveret bagerste bremsere, med ombytningscalibre, og nye org klodser, jeg kan ikke huske om skiverne var nye.

Jeg kørte så til tælleren stod på 90000 km, her afdrejede jeg de bagerste skiver, og genbrugte br. klodserne.

Nu står tælleren på 138000, hvor skiver og klodser er udskiftet.

Så godt 90000 km med et sæt skiver og klodser bag, det kan man vel ikke klage over.

Det skal siges at ,har været adskildt en gang om året, og renset og smurt.

Jeg kan så tilføje, at renoverede calibre til bag, er noget fusk, den orginale nålebøsning (findes ikke som reservedel), ved håndbremsearmen, var udskiftet med nogle elendige plast bøsninger, med en del slør-
Efter at have udskiftet, bøsningerne til noget lejebronce, virker håndbremsen bedre, og hænger aldrig mere.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg