Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Forebyggelse af problemer med Dieselbiler



Forum rating: Top 5
Onsdag 23-09-2009 kl. 08:47
    Vis profil  Vis bilprofil
Nu har jeg efterhånden læst så meget om de problemer der er med de nye dieselbiler der soder til mm.

Selv kører jeg kun 5-6000 om året så jeg er nok i risikogruppen.

Hvad kan man gøre for at forebygge?

Kan man hælde noget i diesel'en eller hvordan?
     VIP medlemskab til udgangen af 2009

Forebyggelse af problemer med Dieselbiler



Forum rating: Top 250
Onsdag 23-09-2009 kl. 08:51
    Vis profil  
hvis du til tider kører en god lang tur hvor den får lidt gas så vil det helt sikkert afhjælpe/forebygge.

Mvh Kim L. Poulsen

Forebyggelse af problemer med Dieselbiler



Forum rating: Top 5
Onsdag 23-09-2009 kl. 08:52
    Vis profil  Vis bilprofil
Ok. Det gør jeg allerede
     OneTwo Pipe Udstødning Toyota Celica T18 2.0

Forebyggelse af problemer med Dieselbiler



Forum rating: Top 50
Onsdag 23-09-2009 kl. 09:03
    Vis profil  
Bare den bliver luftet godt ud med ikke alt for lange mellemrum skulle du ikke få problemer ifølge toyota selv
Nu med ny yaris d4d

Forebyggelse af problemer med Dieselbiler



Forum rating: Top 100
Onsdag 23-09-2009 kl. 21:57
    Vis profil  
selv rensning af DPF filteret (på 177HK modellen DPNR filteret) sker automastisk når et bestemt kørsels mønster over holdes.... bare ikke for tit det sker god lange ture med omd. over 3000, efter et langt stykke burede den regenrerer ved at sprøjte dielsel via den 5. dyse lige inden filteret... systemet er opbygget på den måde, for at sikre at dette ikke sker i byer eller andre uhensigts mæssige områder, da det kan ryge lidt hvis filteret er meget sodet... bell add's eller toyotas egen diesel aditiv er en god ide og bruge...
1-2-7-4 og hest

Forebyggelse af problemer med Dieselbiler



Forum rating: Top 500+
Onsdag 23-09-2009 kl. 22:00
    Vis profil  
Har været lidt med til at arbejde på dette problem, og det afhjælpes meget ved at skifte olie og filet for hver 10 maks 15.000km, og altid bruge god longlife olie da den er den bedste til at optage sodpartikler.
problemet er faktisk størst ved "sælgerkørsel" lyder mærkelige men soder mest i motoren ved langtur, da egr er mest aktiv der.

Forebyggelse af problemer med Dieselbiler



Forum rating: Top 100
Onsdag 23-09-2009 kl. 22:08
    Vis profil  
det er korekt med olien hvad angår egr er det jo hele problemet da edu'en kræver den åben, som et af de krævede forhold for at kunne regenerer filteret det er sq godt de endelig har fjernet det elendige egr system på de nye motore
1-2-7-4 og hest

Forebyggelse af problemer med Dieselbiler



Forum rating: Top 250
Onsdag 23-09-2009 kl. 22:16
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvad hvis jeg skifter pakningen (om muligt) på EGR ud med en blikplade vil jeg så kunne køre uden det bøvl - og uden lamper der lyser

Forebyggelse af problemer med Dieselbiler



Forum rating: Top 100
Onsdag 23-09-2009 kl. 22:24
    Vis profil  
nope...der vil blive reg. fejl i edu'en (mener der er p0400) luft gennem strømningen, fra luft filteret, bliver mindre når egr ventilen er åben, det reg. MAF sensoren ret hurtigt at det ikke sker
1-2-7-4 og hest

Forebyggelse af problemer med Dieselbiler



Forum rating: Top 100
Onsdag 23-09-2009 kl. 22:26
    Vis profil  
og bilen går i øvrigt i nød program.... lad være og forsøge de ellers ret gode numre man kunne lave på ældre motore

1-2-7-4 og hest

Forebyggelse af problemer med Dieselbiler



Forum rating: Top 250
Torsdag 24-09-2009 kl. 08:22
    Vis profil  Vis bilprofil
øv øv men tak alligevel

Forebyggelse af problemer med Dieselbiler



Forum rating: Top 500+
Torsdag 24-09-2009 kl. 09:21
    Vis profil  
eneste mulighed der er lige pt er faktisk at skifte motorolien tit.
er lidt ligegyldigt med om egr er åben eller ej ved regenerering, da det ikke er der den soder specielt, du ser aldrig tilsodet motore på by taxi´er eller andre byturs bileer selv om det var det man skulle tro ville sode mest, med mange koldstarter. er også nogle fabrikanter der påstår det hjælper at jævnligt hælde additiver i tanken

Forebyggelse af problemer med Dieselbiler



Forum rating: Top 50
Torsdag 24-09-2009 kl. 13:49
    Vis profil  Vis bilprofil
Og lige en rettelse, Edu'en er nok ligeglad, mener ikke engang den findes på de modeller. Derimod Ecu'en brokker sig nok hurtigt ved blokering af EGR.

Forebyggelse af problemer med Dieselbiler



Forum rating: Top 100
Torsdag 24-09-2009 kl. 16:58
    Vis profil  
Ja så går der vist banjo i den
1-2-7-4 og hest

Forebyggelse af problemer med Dieselbiler



Forum rating: Top 100
Torsdag 24-09-2009 kl. 20:59
    Vis profil  
Hvis vi snakker 2AD og 1AD motorer, så er de ret ligeglade om egr'en er blokket...har under en fejlfinding kørte en tur på omkring 15-20 km med blokket egr, uden nogen former for fejl eller andre foranstaltninger...
D4-D Power

Forebyggelse af problemer med Dieselbiler



Forum rating: Top 100
Torsdag 24-09-2009 kl. 22:47
    Vis profil  
ligger lige en sidste lille en for at fluekneppe, så er edu enheden "bygget sammen" med ecu'en, hvilket i virkeligheden så gør motorstyringen som vi taler om til en ECM tror de fleste ved hvad der bliver snakket om uden en frygtelig masse forkortelser

regenrering af filteret handler om at hæve temperaturen i den fra de 4-5 grader til 7-800 grader for at brænde sod af, helt præcis hvilke forhold og kørselsmønster der er prog. i motorstyringen for at det kan lade sig gøre på egen hånd, er jo ikke helt så lige til og gennemskue, ved bare at forholdene bliver overholdt for sjælendt, og at det til tider må tvangsstyres.


Der blev lavet tidligere, motorstyrings opdateringer for at undgå kode P0400, egr fejl.

De by taxa og andre by kørsels biler vi har kørende kan sode voldsomt i indsugningen og kan helt lukke det 5x5 cm hul fra egr ventilen i sod...og når det sker er der ikke meget træk i de biler jeg har prøvet, mange af dem er det nødvendigt og skrue indsugningen af for at rense..Til det system ved jeg at motorstyringen med den nye opdatering er progameret til at kunne klare ca 1mm sod belægning i indsugningen, før flowet bliver for dåligt..

når det er sagt er jeg helt enig i at soden stammer fra dårlig/slidt motorolie, eller den forkerte kvalitet..
1-2-7-4 og hest

Forebyggelse af problemer med Dieselbiler



Forum rating: Top 250
Fredag 25-09-2009 kl. 07:34
    Vis profil  Vis bilprofil
l.Bach ; Hvilken olie vil du så anbefale - jeg mener VW har jo deres normer at gå ud fra - Syntes at toyotaen er mere ligeglad Bruger ELF excellium NR 5W-40

Forebyggelse af problemer med Dieselbiler



Forum rating: Top 500+
Fredag 25-09-2009 kl. 17:01
    Vis profil  
jeg arbejder næsten kun med psa motore så kan jo selvfølgelig ikke sige noget meget presist om toyota men, på psa maskiner forholder det sig lige modsat hvad angår kørselmønster.
hvad angår olie så er der næsten lige så mange meninger som der er mærker, jeg havde nok valgt Total, Castrol eller Q8 longlife olier, er dem jeg har bedst erfaringer med hvad angår at holde motoren ren.
men hvis vi ikke snakker dieselbiler så er min favorit helt sikkert midland olie

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg