Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce












 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Dyseproblem på E10 4EFE



Forum rating: Top 500
Lørdag 24-10-2009 kl. 13:52
    Vis profil  
Har købt mig en billig Corolla, men den havde det problem at den haltede ved tomgang, og kun går på 3 cylindre. Der blev skiftet rør, rotor og fordelerdæksel uden held.

Fandt så ud af atnår man pillede dysestik 1, 3 eller 4 af, så gik motoren dårligere, men dysestik 2 forværrede ingenting. Altså, dyse 2 virker ikke. Dysen er forsøgt skiftet med en der virker, uden hjælp.

Hvor kan problemet så ligge?

Dyseproblem på E10 4EFE



Forum rating: Top 50
Lørdag 24-10-2009 kl. 16:57
    Vis profil  Vis bilprofil
Du konkluderer at dyse 2 ikke virker, men det eneste du ved med sikkerhed er at der ikke er ordentlig forbrænding på cylinder 2. Det kan jo lige så godt være gnist/kompression....

Dyseproblem på E10 4EFE



Lørdag 24-10-2009 kl. 19:12
Der blev sat 2 andre dyser til stik nr 2 mens bilen stod i tomgang og der skete intet. De klikkede ikke som de burde.

Dyseproblem på E10 4EFE



Forum rating: Top 250
Lørdag 24-10-2009 kl. 19:16
    Vis profil  
Og de fik stel gennem blokken?

En doven Mekaniker,- gør det rigtigt første gang!!

Dyseproblem på E10 4EFE



Forum rating: Top 50
Lørdag 24-10-2009 kl. 21:36
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis dysen ikke sprøjter, er problemet jo egentligt ret simpelt. Der skal være konstant + på det ene ben, og boksen sender stel ud på det andet, så frem med multimeteret(eller prøvelampen), så finder du hurtigt fejlen...

Dyseproblem på E10 4EFE



Forum rating: Top 500
Søndag 25-10-2009 kl. 10:18
    Vis profil  
Hvis jeg nu kan komm frem til at der mangler strøm i stikket, er det så styreboksen?

Dyseproblem på E10 4EFE



Forum rating: Top 100
Mandag 26-10-2009 kl. 07:24
    Vis profil  
Eller kablet... Mål nu lidt mere... Det er næsten ligesom at have lærling igen, ret underholdende
Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...

Dyseproblem på E10 4EFE



Mandag 26-10-2009 kl. 08:42
Ja, håber du morer dig :)

Ingen reaktion på dyse 2 er konstateret, hverken ved dyse monteret i dysebro eller ved siden af. 3 forskellige dyser afprøvet. Jeg kan så konkludere at der ingen gennemgang er i stikket, ergo er der noget el der halter.

Derfor spørger jeg så - er det styreboksen der skal skiftes, hvis én dyse/ét dysestik driller, eller er det noget andet der styrer det?

Disk op med nogen ledningsdiagrammer hvis i skal spille så kloge og bedrevidende - lær dog fra jer?

Som sædvanlig skal det skæres ud i pap :)

Dyseproblem på E10 4EFE



Forum rating: Top 100
Mandag 26-10-2009 kl. 10:10
    Vis profil  
Mål oppe ved boksen inden du smider den ud, det kan jo ligeså godt være kablet, ledningsdiagram kan jeg ikke hjælpe med lige nu, vores edb er godt og grundigt dødt... Men så har jeg jo mere tid til og kigge her
Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...

Dyseproblem på E10 4EFE



Mandag 26-10-2009 kl. 10:34
Jeg aner sku ikke hvor dyseudgangene er? Hmm. Men det er altså styreboksen - der er ingen ting i mellem, godt så. Så er det bare op til huggeren og finde en, det er sku det nemmeste. Sidder den oppe over handskerum eller nedenunder radiokonsollen på sådan en 1300?

Dyseproblem på E10 4EFE



Forum rating: Top 100
Mandag 26-10-2009 kl. 10:48
    Vis profil  
Under radioen

Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...

Dyseproblem på E10 4EFE



Forum rating: Top 100
Mandag 26-10-2009 kl. 10:51
    Vis profil  
Boksen giver kun stel til dysen... stort set alle ting vedr. styreboks er en stelstyring.
Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...

Dyseproblem på E10 4EFE



Forum rating: Top 100
Mandag 26-10-2009 kl. 10:52
    Vis profil  
Ifølge mine diagrammer får alle 4 dyser kl. 15 samme sted, den bliver bare delt ud til alle 4.
Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...

Dyseproblem på E10 4EFE



Mandag 26-10-2009 kl. 11:14
Kl. 15 fra boksen eller? Så er det nok mere sandsynligt at det er et brud på en ledning eller hvordan?

Dyseproblem på E10 4EFE



Mandag 26-10-2009 kl. 11:15
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/9975/enginepix/drawings/ToyTCCS_Pins_4A-FE_MAP.gif

Dyseproblem på E10 4EFE



Mandag 26-10-2009 kl. 11:40
Pin 12 pulser ud til dyse 1 og 3 og pin 25 pulser til 2 og 4. Men dyse 4 virker jo? Så det må jo være et ledningsbrud?

Dyseproblem på E10 4EFE



Mandag 26-10-2009 kl. 11:44
Kan jeg overhovedet måle noget i stikket? Er der spænding på ledningen længe nok af gangen til en alm fluke kan opfange det?

Dyseproblem på E10 4EFE



Forum rating: Top 100
Mandag 26-10-2009 kl. 12:22
    Vis profil  
Der er spænding hele tiden så snart der er tænding på, dysen sprøjter først når den får stel.
Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...

Dyseproblem på E10 4EFE



Mandag 26-10-2009 kl. 12:29
Hvad er det så jeg skal måle? :/

Dyseproblem på E10 4EFE



Mandag 26-10-2009 kl. 12:37
Har det noget og sige hvis dysen kommer igen når motoren får fuld gas?

Kan ikke huske om den gør, men jeg mener da at den arbejder på alle 4 cylindre når den får gas.

Dyseproblem på E10 4EFE



Mandag 26-10-2009 kl. 12:40
Har det noget og sige hvis dysen kommer igen når motoren får fuld gas?

Kan ikke huske om den gør, men jeg mener da at den arbejder på alle 4 cylindre når den får gas.

Dyseproblem på E10 4EFE



Forum rating: Top 50
Mandag 26-10-2009 kl. 16:46
    Vis profil  Vis bilprofil
Få nu målt om der er strøm på det ene ben i dysestikket. Det gøres med et multimeter eller en prøvelampe( det andet ben forbindes til stel). Derefter skal du måle om boksen sender signal ud til dysen, dette gøres lettest med en prøvelampe(klemmen sættes på +), prøvelampen skal så blinke når motoren kører.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg