Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
Corolla 1,3 i 1990
Fredag 13-11-2009 kl. 18:39 |
Hej. Min datter har en Corolla 1,3 i fra 1990. Den starter uden problemer, med rpm på 2000, men når bilen er varm er tomgangen på 1500 rpm. Er det ikke for meget, og hvis det er hvordan stiller man den så ned? Viseren på motorvarmen i instrumentbrættet går kun ca. en femtedel op, så der ikke bliver rigtig varmt i kabinen, har det noget med førstnævnte at gøre, eller er det et helt andet problem?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,3 i 1990Fredag 13-11-2009 kl. 18:45 |
Jeg vil gætte på din termostat er defekt, derfor bliver motoren aldrig driftsvarm, og derfor er tomgangen stadig høj. Jeg ville fixe varme problemet først, og evt. det andet bagefter.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,3 i 1990Fredag 13-11-2009 kl. 18:50 |
Du skal ha en ny termostat i,sålænge motoren ikke blir varm nok slides den unødigt og bruger også for meget benzin. Det tar højst en halv time Carina E 2.0 SLI
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,3 i 1990Fredag 13-11-2009 kl. 23:56 |
Ja på med en ny termostat i første omgang, køb en orginal, uorginale er noget makværk.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,3 i 1990Søndag 15-11-2009 kl. 14:54 |
Tak for de hurtige svar. Jeg vil prøve at skifte termostaten. Jeg har søgt på nettet for at finde ud af hvor temostaten sidder, men har ikke rigtig fundet ud af det. Er der én der kan give mig en idé om hvor den sidder. Jeg er sikker på, at når jeg ved hvor den sidder, kan jeg selv skifte den, jeg har bare ikke rodet så meget med biler endnu, men hænderne sidder rigtig nok. Har I en idé om hvad en original koster, jeg har set dem hos Thansen til 99,-, men hvis den originale kun koster 2-300,- vil jeg selvfølgelig gerne ofre det.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,3 i 1990Søndag 15-11-2009 kl. 17:37 |
Hej Ole. Termostaten sidder, som jeg husker det, på højre side af motoren hvor kølerslangen går ind. Det er lidt et pillearbejde at skifte den, men det kan sagtens lade sig gøre. Jeg er haynes-værkstedshåndbog liggende til en Corolla fra 1990 hvis du er interesseret? Har sendt dig en mail. livet er for kort til franske biler
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,3 i 1990Søndag 15-11-2009 kl. 17:38 |
Er = har selvfølgelig Køb en original termostat, det kan ikke betale sig at spare de småpenge. livet er for kort til franske biler
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,3 i 1990Søndag 15-11-2009 kl. 23:50 |
Og husk at vende udluftningshullet op af...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,3 i 1990Lørdag 21-11-2009 kl. 01:23 |
Jacob det er kun højre side af motor hvis man står foran bil og kigger ned i motorrummet. har skiftet termostat på min kærstes ee90 xli 2 gange, den sidste gang var fordi jeg havde monteret en termostat fra mekonomen i første omgang, som så ikke duede til noget så i med en original, det dur. det er pisse enkelt, start med at tappe kølervæske af køleren, ved bundprobben. så kommer der ikke helt så meget kølervæske når du løsner termostathuset. det sidder med 2 ti'r møtrikker hvis jeg husker rigtig. det sidder ind i enden af topstykket i gearkasse siden. (venstre når du sidder bag rettet). eventuelt kan du følge den køler slange der kommer fra bunden af køleren, og over på motor. den sidder mere eller mindre direkte fast på termostathuset.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|