Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Carina II 1,6i til 1,6



Forum rating: Top 250
Mandag 30-11-2009 kl. 11:47
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg Alle.

Jeg har en 1,6i motor som jeg gerne vil skifte ud med en 1,6 karb. motor. Kan det lade sig gøre uden at skifte HELE ledningsnettet. Tænkte at det jo nok er de samme ledninger til begge motorer og der så bare vil blive "lidt til overs" ude i motorrummet, skal selvfølgelig nok have en styring med fra den nye motor.

Carina II 1,6i til 1,6



Forum rating: Top 100
Mandag 30-11-2009 kl. 17:15
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvorfor ialverden vil du bygge den om til karburator? Det kommer den da kun til at køre ringere af.

HVis det er fordi den gamle motor er færdig, og du har fundet en billig karburatormotor, så flytter du bare indsprøjtningen over på den nye.
Celica GT Coupe '79! - Celica Ta22 '71! - Celica GT Tropic '80! - Carina 2,0GLI '89!

Carina II 1,6i til 1,6



Forum rating: Top 250
Mandag 30-11-2009 kl. 17:22
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er fordi jeg har en karburatormotor i en anden bil og den kører MEGET bedere end den med indsprøjtning. Og det er så meningen at den med indsprøjtning skal renoveres så den kommer til at køre ordentlig igen, dvs. der skal skiftes kobling og den skal renoveres total. Det er en del i et projekt hvor den jeg har "til overs" skal total renoveres med rust og så skal den synes om 1½ år når den jeg kører i nu skal synes.

Carina II 1,6i til 1,6



Forum rating: Top 100
Mandag 30-11-2009 kl. 22:53
    Vis profil  
der r jo ingen styring til en karburator motor, og lednings nettet er ikke tilnærmelses vis ens... få du lavet den motor i stedet, tror nu også det vil være lidt hurtigere end og skifte motor rundt to gange
1-2-7-4 og hest

Carina II 1,6i til 1,6



Forum rating: Top 250
Mandag 01-12-2009 kl. 10:50
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg skal jo heller ikke skifte motor to gange. Jeg skal have 4A-FE taget ud af den bil der er på plader nu, og så har jeg en uden plader der skal total renoveres over det næste 1½ år og isættes 4A-FE motoren når den er klar til at blive synet.

Men alt det er nu ligegyldigt, vil bare vide om jeg kan tage min 4A-FE og skifte den ud med en 4A-F uden at skifte ledningsnettet. (regner med at monterer nyt ledningsnet sammen med 4A-FE'en når den kommer i den anden igen) V
ed godt at der jo nok bliver lidt ledninger til overs, MEN kan det lade sig gøre?

Altså: 4A-FE UD og 4A-F I uden at skifte ledningsnet?

Carina II 1,6i til 1,6



Forum rating: Top 250
Torsdag 03-12-2009 kl. 10:31
    Vis profil  Vis bilprofil
Ville bare lige have den i top igen...

Carina II 1,6i til 1,6



Forum rating: Top 50
Torsdag 03-12-2009 kl. 17:18
    Vis profil  Vis bilprofil
I prinsippet kan alt jo laves, også det du gerne vil.
Det kræver måske lidt ledningsarbejde.

Men det er helt sikkert smask ulovligt, hvis den har kat på nu.

Find en anden motor magen til, de koster ikke mange kroner.

Carina II 1,6i til 1,6



Forum rating: Top 100
Torsdag 03-12-2009 kl. 22:45
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg kan stadig ikke forstå hvorfor du ikke bare flytter indsugningen over? Så bliver din 4AF til en 4AFE.
Celica GT Coupe '79! - Celica Ta22 '71! - Celica GT Tropic '80! - Carina 2,0GLI '89!

Carina II 1,6i til 1,6



Forum rating: Top 250
Søndag 04-12-2009 kl. 11:43
    Vis profil  Vis bilprofil
Oki nu skal jeg nok skære det ud i pap.

Jeg ejer to carina'er en uden plader og en med plader.

Den med plader har en 4A-FE motor som ikke kører helt godt mere og hvor koblingen er dårlig.

Den uden plader har en 4A-F motor der kører som en drøm.

Jeg vil så ligge min 4A-F motor over i den bil med plader.

Min 4A-FE motor skal så hoved renoveres og shines op incl. indsprøjtningen.

Den bil uden plader skal TOTAL renoveres fra bunden.

Når så den bil uden plader er renoveret og min 4A-FE motor er renoveret, så skal min 4A-FE i den bil uden plader og bilen skal synes.

I mellemtiden vil jeg have min 4A-F motor over i den med plader.

Jeg er ligeglad med om der er lovligt eller alt muligt andet.

Jeg vil bare vide om jeg kan sætte min 4A-F motor i den bil med plader (hvor den skal erstatte 4A-FE) UDEN AT SKIFTE LEDNINGSNET er også ligeglad med om der er ledninger til overs.

Er det nemmere at forstå nu?

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg