Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce












 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 500
Søndag 07-12-2009 kl. 00:59
    Vis profil  Vis bilprofil
Bliver nød til at oprette en ny tråd, da den oprindelige har nået sit max.
Nu var det jo oprindelig mellemacc. der var diskussion og det ved jeg at jeg klarer bedre. Desuden var min topfart målt med GPS, ikke hvad man måler på speedoen. Med hensyn til reperationer, vi kører TOYOTA


Pink Floyd, the one and only.

Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 500
Søndag 07-12-2009 kl. 01:50
    Vis profil  Vis bilprofil
Lige en orientering. Jeg har selv haft Carina E 2,0 , Avensis 2,0 (den første) og en Avensis t22 2,0 . Dejlige biler, men ingen af dem kommer i nærheden af hvad en 2,2 diesel kan præstere.
Pink Floyd, the one and only.

Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 5
Søndag 07-12-2009 kl. 09:24
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg er ikke i tvivl om at det er fedt på motorvejen, men sandheden er at rundt om kbh er det lige så lidt brugbart som en fartpilot.
Automatgear sælges der næsten intet af fordi folk er for fattige.

aut viam inveniam aut faciam


Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 5
Søndag 07-12-2009 kl. 09:47
    Vis profil  Vis bilprofil
>>Jeg er ikke i tvivl om at det er fedt på motorvejen

Hvis du ikke har prøvet det, så kan du altså slet ikke snakke med

Jeg kører 6000km om året og kører meget sjældent på motorvej og Carina'en er stadig væk INGEN sammenligning ift. min SportsVan

Hvis Carina'en skal komme bare i nærheden af SportsVan'en selv ved lave hastigheder, så skal den op over 3500 omdr. og hvem kører i det område i dagligdagen?

Netop derfor er der kæmpe forskel på de 2 moterer selvom de har samme specs.

SportsVan'en yder max til hverdag, Carin'en gør det kun når den kommer op mellem 3500-5000 RPM... og det gør man ikke til hverdag. Derfor den umiddelbare store mærkbare forskel

At sammenligne de 2 motorer er som at sammenligne pærer med æbler. De er alt for forskellige til en fair sammenligning.
     K&N CoolPipe

Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 5
Søndag 07-12-2009 kl. 11:06
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg er da ikke kold for at rive motoren op til det røde dagligt, ellers falder man da helt i søvn. Har du ikke hørt mig klage over at karosse og undervogn er for slappe i 'Rinaen?
Ved godt det er en 5-dørs problem med en slasken karosse, men alligevel, morfar-kørsel lader jeg Morfar om :)
Jeg heller ikke endnu hørt en trykladet dieselmotor jeg synes lød godt.
Nej det er ikke helt sandt. Alfa laver en fæl een (JTDm 2.4), men den sidder jo i en Alfa ...

aut viam inveniam aut faciam


Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 5
Søndag 07-12-2009 kl. 11:11
    Vis profil  Vis bilprofil
Jamen så er det jo en benzinbil du skal have... eller en Alfa...

Jeg ved i hvert fald at jeg får uhyre svært ved at vænne mig til en benziner igen med det halve moment af det jeg har nu... men jeg havde eksakt samme holdning som dig indtil jeg fik den jeg har nu....

Så af personlig erfaring kan jeg sige... du aner ikke hvad du taler om det gjorde jeg heller ikke da jeg kørte Carina og havde samme holdning
     OneTwo Pipe Udstødning Toyota Corolla E10 1.6 HB

Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 25
Søndag 07-12-2009 kl. 11:22
    Vis profil  
I må have jer en turbobenziner i stedet! Min har fx. fuldt moment fra 1500 o/min, og kan stadigvæk trækkes ud til over 6000 o/min. Ydermere er den højt gearet, og går langt på literen, ved spændende kørsel.

Så man kan egentlig sige, at den besidder de bedste egenskaber fra både diesel- og benzinmotorer. Nåja, måske lige bortset fra, at benzin ER lidt dyrere, end diesel
Nu med europæisk bil - jeg burde søge læge..!

Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 5
Søndag 07-12-2009 kl. 11:24
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvilken bil har du Kasper?
     K&N filterelement til Toyota Yaris II 1.5

Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 5
Søndag 07-12-2009 kl. 11:24
    Vis profil  Vis bilprofil
Godt for dig :)
Du kører jo heller ikke 25000km om året i en lang kø.
Med mit held kommer jeg slet ikke ud at køre hvis jeg går dieselvejen.

Du er forresten godt klar over at der ikke er 400Nm på hjulene ikke?
Det er momentkurvens form der gør at det føles godt.

aut viam inveniam aut faciam


Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 5
Søndag 07-12-2009 kl. 11:27
    Vis profil  Vis bilprofil
Min har 400NM på svinghjulet men Carina'en har 186NM på hjulene. Medmindre det er dét du påstår, så har din konklusion meget lidt relevans

Og det gør ikke noget at en momentkurve er lidt stejl hvis den bare ender rigelig højt oppe
     H&R fjedre 35mm Toyota Avensis T27 Benzin

Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 25
Søndag 07-12-2009 kl. 11:29
    Vis profil  
En Skoda Octavia 1.4 TSI Ambiente. Og nej, det er ikke en Toyota, men der er sq noget mere "value for money", mere spændende teknik, bedre garanti, bedre plads osv. set i lyset af prisen Ydermere er den ikke helt grim, med lidt ekstra sager

http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1695896.jpg

Den kører nok 25K km om året også, men efter at have været i hovedstaden i weekenden, ville jeg sq nok vælge enten en cykel eller en bil med automatgear!
Nu med europæisk bil - jeg burde søge læge..!

Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 5
Søndag 07-12-2009 kl. 11:35
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har ikke kørt Skoda siden min bedstefars Skoda 105LS, og det var sq value for money.

45.000 for en ny bil der holdt i 10 år. Afskrivning på kun 4500 om året finder man ikke mange andre steder.

Skoda er så ikke noget for mig, men det gør det jo ikke til en ringere bil

De har i hvert fald et mere alsidigt motorprogram end Toyota, men garantien troede jeg så godt nok ikke var bedre end Toyota's
     VIP medlemskab til udgangen af 2009

Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 25
Søndag 07-12-2009 kl. 11:40
    Vis profil  
Næh, det troede jeg heller ikke det var for mig, men så holdt den dér, med sine mørke ruder, H&R sænkning og org. 18" som demobil og fristede. Så var jeg solgt, og det var på tide, at prøve noget nyt! Toyota har intet, der kan matche den på størrelse/udstyr/teknik til prisen. Det er min. 50K mere for den billigste Avensis, der mangler nogle finesser, og må trækkes med en N/A 1.6 - lidt i underkanten til så stor en bil

Og på Octavia er der 4 år eller 100.000 km, så det er da et helt år mere, end det Toyota byder på. Og nåååååeh ja, så skal den også kun til service for hver 30.000 km
Nu med europæisk bil - jeg burde søge læge..!

Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 5
Søndag 07-12-2009 kl. 11:43
    Vis profil  Vis bilprofil
"Skoda 105LS"
hmm 'spændende' bil som i 'det er spændende at blive mast til pulp af en hvilken som helst anden bil på vejen' 0-100 (75kmt) på 1/2 minut.

Toyotas garantier er iorden, værkstederne er iorden. Derfor vil jeg også gerne købe een, men udvalget er ret smalt.


aut viam inveniam aut faciam


Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 5
Søndag 07-12-2009 kl. 11:44
    Vis profil  Vis bilprofil
Ok... kan nu sagtens forstå dit valg. Toyota'erne er dyre og der er dælme nogle store prismæssige spring mellem deres udstyrsniveauer...
     K&N filterelement Toyota Camry V2 3.0 V6

Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 5
Søndag 07-12-2009 kl. 11:45
    Vis profil  Vis bilprofil
"men efter at have været i hovedstaden i weekenden, ville jeg sq nok vælge enten en cykel eller en bil med automatgear! "

Ja man får en ret fast venstre balle (koblingsfoden).
Det er sq ikke for de sarte.
Jeg tror det koster mig 1/2 års Otium hver morgen.

aut viam inveniam aut faciam


Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 5
Søndag 07-12-2009 kl. 11:52
    Vis profil  Vis bilprofil
Kasper - sender du ikke nogle billeder af bilen til mig, så vil jeg lægge dem ind i Shoppen under det aktuelle H&R sæt?

Hvis det er i orden med dig?
     OneTwo Pipe Udst. Toyota Avensis T22 2.0 Liftback

Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 5
Søndag 07-12-2009 kl. 12:00
    Vis profil  Vis bilprofil
"En Skoda Octavia 1.4 TSI Ambiente"

Jeg har godt luret, men hvordan er værkstederne?
Min bror kører Audi, men han er godt træt af uforskammet behandling, så det bliver det ikke næste gang (eller noget andet fra VAG imperiet).

aut viam inveniam aut faciam


Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 500+
Søndag 07-12-2009 kl. 15:13
    Vis profil  
Jeg er sku godt nok lidt spændt på og se hvor lang tid de små trykladet motore de holder. For de er godt nok spændt hårdt for. Hvis man så køber en bil med både Turbo, kompressor og Dsg gear. Så er der da ikke så lidt der kan gå i stykker.
Hvornår er passat blevet et statussymbol?

Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 5
Søndag 07-12-2009 kl. 15:25
    Vis profil  Vis bilprofil
De er vel ikke mere hårdt spændt for end trykladede dieselmotorer?
Begge kræver at man skifter olien slavisk.
I sidste ende handler det om kvaliteten af hardwaren.
aut viam inveniam aut faciam


Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 500+
Søndag 07-12-2009 kl. 16:04
    Vis profil  
ja, men nutidens moderne diesel motore. Holder jo ikke halvdelen af hvad de gamle uden tryk gjorde.
Hvornår er passat blevet et statussymbol?

Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 50
Søndag 07-12-2009 kl. 16:13
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg vil nu godt se en 1,4 l motor på 160 hk efter 200.000 km (VW TSI).
Carina E SLi 2,0 1992 liftback (japansk). 275 kkm (dec 2008).

Avensis 2,2- 150 vs 177 hk



Forum rating: Top 500+
Søndag 07-12-2009 kl. 16:18
    Vis profil  
jeg kender et par stykker der køre med vw´s 1,8 T motor. Og den har de da haft rigeligt med problemer med. Og den er da "lidt" lav-effekt i forhold til tsi motorene.
Hvornår er passat blevet et statussymbol?

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg